וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי המעצר: ראאד סלאח ישוב "כמנצח" לישראל

ניר יהב

16.4.2012 / 7:38

בכיר התנועה האיסלמית יבוא היום לישראל, אחרי שנלחם כמעט שנה בהחלטה לגרשו מבריטניה. טקסים ועצרות יערכו לכבודו. בית המשפט בלונדון ביקר בחריפות את ההחלטה לעצרו

לאחר כמעט שנה של שהות בבריטניה, במהלכה נעצר, שוחרר וזכה בערעור נגד צו הגירוש שהוצא נגדו, ישוב היום (שני) לישראל ראש הפלג הצפוני של התנועה האיסלמית, שייח' ראאד סלאח.

במשך עשרת החודשים האחרונים, היה רשאי סלאח לעזוב את בריטניה כמגורש, אולם הוא התעקש להמשיך בהליכים המשפטיים עד שערעורו יתקבל. לפני כשבוע, הערעור התקבל בערכאה העליונה של בית הדין לערעורים לענייני הגירה. בית המשפט החליט כי צו הגירוש לא נסמך על תשתית ראייתית ראויה, וההחלטה לגרש את סלאח בוטלה, תוך מתיחת ביקורת נוקבת על ההחלטה המקורית לעצור את השייח מלכתחילה.

ראאד סלאח מובא למעצר בכלא איילון יולי 2010. אורי לנץ
חוזר כמנצח. סלאח, באחד ממעצריו בישראל/אורי לנץ

סלאח אמור להתקבל היום בשדה התעופה כמנצח גדול. עם בואו לארץ, יקבלו את פניו ראשי הפלג הצפוני של התנועה האיסלמית. לאחר מכן, יערך טקס קצר אום אל-פחם, העיר שבראשה עמד בעבר, במהלכו יישא השייח' דברים קצרים. ביום רביעי צפוי להיערך טקס גדול ורב משתתפים בעיר. בטקס ישתתפו סלאח וסגנו - השייח' כמאל ח'טיב, לצד ראש ועדת המעקב של ערביי ישראל, מוחמד זידאן, וגם בכירים ערבים נוספים.

ההחלטה לעוצרו הייתה "שגויה ובלתי הכרחית"

סלאח, בן 53, נעצר בחודש יוני של השנה שעברה. הוא בא לבריטניה כדי לשאת הרצאות ולקיים פגישה אישית בפרלמנט, אך חרף צו המעצר שהמתין לו בנמל התעופה היתרו, הוא נעצר רק כעבור כמה ימים, בעיר לסטר. שרת הפנים הבריטית, תרזה מיי, הוציאה נגדו צו גירוש, אך בשל הערעור שהגיש, סלאח נותר במעצר ונלחם בהחלטה לגרשו. במהרה, הוא שוחרר בערבות ונשלח למעצר בית בתנאים מקלים, תוך ששופטים בשלוש ערכאות מתחו ביקורת נוקבת על השרה מיי, והורו למשרדה? לשלם לו פיצויים בגובה 5,000 לירות סטרלינג, על חלק מימי המעצר.

לפני כשבוע, קיבל בית המשפט בלונדון את ערעורו של סלאח נגד ההחלטה לגרשו, וקבע כי שרת הפנים "הלכה שולל אחרי פקידים במשרדה, טעתה והוטעתה", במרבית מהליך ההחלטות שקיבלה בנוגע לסלאח, ובעיקר בנוגע לקביעה כי הוא מסוכן לציבור בבריטניה. עוד קבע בית המשפט כי ההחלטה לעצור את סלאח בשנה שעברה הייתה "שגויה ובלתי הכרחית". פקיד במשרדה של השרה הודיע כי מיי שוקלת לערער בהמשך לבית המשפט העליון, אך בינתיים, סלאח חוזר לישראל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully