וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשמאל קוראים להדחת הסא"ל המכה: "מקומו מחוץ לצה"ל"

פנחס וולף

15.4.2012 / 22:06

הסרטון בו נראה הקצין הבכיר מכה פעיל פרו-פלסטיני בפניו באמצעות נשקו האישי, הביא לגינוי חריף: "מעשה תקיפה ברוטלי". ח"כ בן ארי דווקא בירך על המעשה: "כל הכבוד לסמח"ט"

בתום יום בו סערו הרוחות משני צדי המפה הפוליטית, בעקבות המטס הפרו-פלסטיני שהגיע לנמל התעופה בן גוריון, הגיע הסרטון בו נראה סגן מפקד חטיבת בקעת הירדן, סגן-אלוף שלום אייזנר, כשהוא חובט בפניו של פעיל פרו-פלסטיני באמצעות נשקו האישי - והתגובות לא איחרו לבוא.

יו"ר מרצ זהבה גלאון אמרה הערב (ראשון) כי "מדובר במעשה תקיפה ברוטלי העומד בסתירה לפקודות צה"ל ולקוד האתי שלו", ובמקביל קראה לשר הביטחון להשעות את סא"ל אייזנר מתפקידו.

"מקומו של סא"ל אייזנר מחוץ לצה"ל", הוסיף מזכ"ל שלום עכשיו, יריב אופנהיימר. "מדינת ישראל איננה יכולה לעבור לסדר היום על התנהגות אלימה ובלתי הולמת של בכירי קציניה, אסור שהאלימות בצה"ל תהפוך לנורמה ולשיטת עבודה נגד מפגינים. כל ניסיונות 'ההסברה' והטשטוש של נתניהו ושריו נמחקים ברגע אחד בו ניבט הכיבוש בשיא כיעורו", הסביר אופנהיימר.

תיעוד: סגן אלוף מכה פעיל שמאל בנשקו האישי. צילום מסך
ח"כ גלאון קראה להשעות את הקצין מתפקידו. סא"ל אייזנר מכה פעיל פרו-פלסטיני/צילום מסך

היו דווקא כאלה בזירה הפוליטית שהדפו את הביקורות כלפי הקצין המכה; ח"כ זבולון אורלב (הבית היהודי) אמר כי הוא "מצטער לראות את התגובות המתלהמות נגד קצין בכיר בצבא, שהיה במשימה לאומית להגנה מפני פרובוקטורים שכל מטרתם הייתה להבאיש את ריח צה"ל ומדינת ישראל". ח"כ אורלב גינה את הביקורות משמאל, ואמר כי "חבל שגם אישי ציבור מהשמאל מצטרפים לעושי משפט שדה ללא בדיקה, לאיש שתורם את חייו למען הגנת המולדת. חבל שגם הפעם השמאל ממהר לתקוף דווקא קצין בכיר בצה"ל במקום את החבורה פורעת החוק שרובה אנרכיסטים מקצועיים שיובאו מחו"ל".

בן ארי: "כל הכבוד לסמח"ט"

ח"כ מיכאל בן ארי מהאיחוד הלאומי אף שיבח את המעשה: "כל הכבוד לסמח"ט בצה"ל שעשה את מה שלנתניהו ולאהרונוביץ' אין את האומץ לעשות". לדבריו, "מדובר בחשש אמיתי לשלומם של החיילים ולסמח"ט לא נותרה כל ברירה. אגב, אם היה מדובר בקצין צה"ל שמכה מתנחל - ספק אם היינו שומעים את המקהלה הצבועה שעושה עכשיו לינץ' בקצין. ככה זה כשאנשי זכויות אזרח הפכו בישראל לשם נרדף לאנשי זכויות מחבלים".

כמו בן ארי, גם יו"ר מועצת יש"ע, דני דיין, יצא חוצץ נגד הגינויים למעשה. "אני ממליץ לפוליטיקאים המתלהמים מהשמאל, החורצים את דינו של סמח"ט הבקעה - להירגע ולהפסיק לדחוף את האף שלהם לתוך המערכה הצבאית", אמר דיין, שהוסיף כי "לא ברורה לי תאוותם לצלוב קצין בכיר המתעמת עם חבורת שונאי ישראל".

תיעוד: סגן-אלוף מכה פעיל שמאל בפניו בנשקו האישי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully