וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרקליטות: אין סיבה לדיון נוסף בעניינו של קצב

גלעד גרוסמן

15.4.2012 / 16:01

בתגובת הפרקליטות שהוגשה לבית המשפט העליון נכתב כי בפסק הדין בערעורו של הנשיא לשעבר לא נקבעו קביעות משפטיות חדשות, ולכן אין הצדקה לקיומו של דיון נוסף

יח"צ - חד פעמי

(צילום: באדיבות חדשות 2, עריכה: יותם בן-דוד)

הפרקליטות מתנגדת לבקשתו של הנשיא לשעבר, משה קצב, לקיים דיון נוסף בפני הרכב מורחב בהרשעתו באונס ובביצוע עבירות מין נוספות. בתגובה שהוגשה היום (ראשון) לבית המשפט העליון נכתב כי אין בעתירה שהגיש קצב כל עילה לקיומו של דיון נוסף. על-פי התגובה, שהוגשה באמצעות עורכת הדין נעמי גרנות מפרקליטות המדינה, בפסק הדין של בית המשפט העליון בערעורו של קצב לא נקבעו קביעות משפטיות חדשות, או כאלה שעומדות בסתירה לקביעות קודמות, ולכן אין הצדקה לקיומו של דיון נוסף.

הפרקליטות התייחסה לטענות השונות של קצב, והבהירה כי אין צורך להגיב לחלק מהדברים, מכיוון שכמה מהן, כדוגמת הטענות שלו בעניין האליבי שלו, כבר הוכרעו על ידי שני בתי משפט. לדברי הפרקליטות, הנשיא לשעבר לא הצליח להוכיח קביעה משפטית חדשה בכל הקשור לסוגית ההגנה מן הצדק, אשר קבלתה מביאה לביטול כתב אישום או חלקים ממנו או לעיכוב ההליך המשפטי. כמו כן, לטענתם, קצב לא הצליח להוכיח קביעה משפטית חדשה ביחס לטענות שלו כלפי העדויות של המתלוננות במשפט וכן לעדויות של נשים נוספות שלא נכללו בכתב האישום.

מכיוון שכך, לדעת הפרקליטות, אין מקום לקיים את ההליך הנדיר של דיון נוסף בפני הרכב מורחב, שאינו דן פעם נוספת בראיות אלא רק בקביעות משפטיות. בפרקליטות התייחסו גם לבקשה שהגיש קצב באמצעות עורך הדין יורם שפטל, שהציג ראיות חדשות במשפט. לטענת הפרקליטות, בקשה כזו היא "עירוב מין שאינו מינו" וכי דיון נוסף נועד לברר נושאים משפטיים ולא נועד לברר מחדש את עובדות המקרה, ולכן אין מקום להיעתר לבקשה.

עוד הוסיפו בפרקליטות, ביחס לראיות עצמן, כי אין זה ההליך הנכון להגיש את התמונה וסרטון וידאו שביקש קצב להציג, שלטענתו מחזקים את האליבי שלו ביחס לאירועים שקדמו לאונס הראשון שבו הורשע. זאת, מאחר שלא מדובר במשפט חוזר, אלא רק בהליך משפטי. הפרקליטות קבעה כי אין בראיות כדי לשנות את טענת קצב באשר לאליבי שלו בנוגע לאונס הראשון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully