וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לגרש - אך ללא כל פגע

דן מרגלית

15.4.2012 / 9:33

הטיעון העיקרי לחיזוק ההחלטה לבודד את משתתפי המטס הפלסטיני באגף סגור בנמל התעופה בן-גוריון ולשיגורם המהיר לארצות מוצאם הוא שטקטיקה זו צלחה בשנה שעברה. הם הגיעו לישראל וחזרו כלעומת שבאו, ולא עלה בידם לעורר תשומת לב בינלאומית או מהומה מקומית.

הם מטרד לגורמי התעופה והביטחון, והיטב נהגו לופטהנזה ואייר פראנס שביטלו את כרטיסי הטיסה שלהם לארץ, שכן ממילא ייאלצו להחזירם במהירות לאירופה כנוסעים אשר הגיעו ללא דרכון ואשרה.

עם זאת, אנשי יחידת עוז אשר ביטלו את שביתתם כדי להתמודד עם המפגינים הפרו-פלסטינים ולוחמים אחרים חייבים לקבל תדרוך מדוקדק, כי ככל הידוע הם מגיעים בלתי חמושים ואינם מתכוונים ליצור עימות אלים, ואם הנחות אלה נכונות ראוי לדאוג כי יגורשו ללא פגע, ככל האפשר. ברוח זו חייבת להתקבל החלטה ברורה בממשלה למנוע כל מגע וחיכוך מילולי בין המפגינים לבין מיכאל בן-ארי והקיצונים מימין הנוהים אחריו, ושום חסינות פרלמנטרית אינה עומדת לו לפגוע בהם ולהעליבם ולהתקוטט עימם. חסינות פרלמנטרית אינה רישיון לסכן את שלום הציבור בשפיכות דמים.

עימות גופני שמקורו בישראלים ישרת את מטרתם

כוונתו של ד"ר בן-ארי להתגרות במפגינים עלולה לשחק לידיהם. שכן ייתכן כי הם מתוסכלים מחוסר העניין שעוררו אשתקד, ועימות גופני שמקורו לא בהם אלא דווקא בישראלים ישרת היטב את מטרתם הפוליטית.

אפשרות זו צמודה לחשש העיקרי, שלא בכל פעם יגיעו המפגינים בידיים ריקות. כישלונם והיעדר התעניינות תקשורתית עלולים לגרום להם להחריף את הפגנת הנוכחות שלהם בהקצנה מילולית ובמאבק גופני עם שלטון החוק. אם לא ב-2012 כי אז בשנה הבאה או בזו שאחריה, וכנגד זה ניצב ההיגיון שבמאמץ של השלטונות לסיים את הפרשה מהר ככל האפשר ובקול ענות חלושה.

מה גם שהמטרה המוצהרת של המטס אינה לעודד את חידוש המשא ומתן הישראלי-פלסטיני, שהיעדרו רע לשני הצדדים ועלול להידרדר לאינתיפאדה שלישית כאזהרת מומחים בצה"ל ובשב"כ. המגע דווקא מתחדש השבוע במפגש בין בנימין נתניהו לבין סלאם פיאד, ובאיגרת שישלח ראש הממשלה לאבו מאזן בידיו של יצחק מולכו. רצונם של המפגינים להגיע לשטחים דרך נמל התעופה בן-גוריון מבטא את כוונתם לערער על הטאבו הישראלי, שאין כלל התדיינות על מה שהם מכנים "זכות השיבה" של הפליטים הפלסטינים. הם מצהירים על רצונם לבקר בנכסי הנדל"ן שהותירו הערבים בתחומי ישראל לאחר שנכשלה מתקפתם ב-48' אשר נועדה להטיל את היהודים לים.

אך אליה וקוץ בה. ישראל מסבירה - והעולם ברובו מסרב להאזין - כי בפועל אינה מתערבת בחיי 98 אחוזים מהפלסטינים החיים ביהודה ובשומרון. אינה שולטת בהם ואינה מכתיבה את אופיים, אך כל צעד כזה המונע מתומכים בלתי חמושים להגיע לפלסטינים תוך חופש תנועה מלא הוא כשמן במכונת התעמולה שלהם, הטוענת כי התיאור הישראלי פגום ושקרי. שכן גירושם מלוד בלי לבקר בבית לחם ובשכם יוצג כהוכחה כי הפלסטינים אינם נהנים מהזכות שישראל טוענת כי עומדת להם. זה מחלחל. נחוצה זהירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully