וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנסו בת 13 - נשלחו לשנה וחצי מאסר

ורד כהן-ברזילי

11.7.2002 / 12:28

חן הרוש ושלומי אלתנני, בני 18, הודו בעסקת טיעון באונס; השופטים: העסקה אינה בלתי סבירה; התחשבו בגילם הצעיר ובעובדה כי נחסך מהקורבן להעיד; משפטיהם של משתתפים נוספים נמשכים

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר היום שנה וחצי מאסר על חן הרוש, בן 18, שהורשע באונס ילדה בת 13. חברו, שלומי אלתנני, בן 18, שהורשע אף הוא באונס, נידון לאחרונה אף הוא לעונש זהה. בית המשפט קיבל בכך את עסקאות הטיעון שהציעה הפרקליטות בפרשה.

עוד נקבע, כי אלתנני יפצה את הילדה ב-30 אלף שקלים והרוש יפצה אותה ב-20 אלף שקלים. כמו כן נגזרו על השניים 30 חודשים של מאסר על תנאי.

על פי החשד, נאנסה הילדה על ידי קטינים נוספים, שמשפטם נמשך. גם משפטו של מעורב נוסף בפרשה, עמוס לגלי שהינו בוגר, עדיין מתנהל.

על פי הכתוב בגזר הדין, הפרשה אירעה באוקטובר 2001. הרוש ושני קטינים נוספים אספו את המתלוננת מביתה למקום מגוריו של הרוש במכוניתו על מנת לקיים עימה יחסי מין, לאחר שנפוצו שמועות שהיא "קלה להשגה". הנאשמים קיימו בביתו של הרוש יחסי מין עם הנערה, תוך איום כי אם לא תשתף עימם פעולה היא לא תוחזר לבית הוריה. לאחר מכן, הסיע הרוש את המתלוננת לביתה, ואנס אותה שוב בדרך.

אות קלון על הגורמים החינוכיים

השופט אברהם טל כתב בגזר הדין כי הנימוק המרכזי לקבלת עסקת הטיעון היה כי עסקה זהה התקבלה במשפטו של אלתנני. נימוק אחר היה כי העסקה תחסוך מהנאנסת עדות בבית המשפט. טל ציין עוד כי יש להתחשב בגילו הצעיר של הרוש ובפיצוי הכספי שישולם לקורבן. לדבריו, לאור כל הנסיבות, "הסדר הטיעון אינו בלתי סביר".

השופט עמירם בנימיני, בדעת מיעוט, סירב לקבל את הסדר הטיעון והציע לגזור על הנאשם 3 שנות מאסר. לדבריו, "הסדר הטיעון חורג במידה משמעותית ממדיניות הענישה הראויה ואינו מתיישב עם האינטרס הציבורי". בנימיני תיאר את מצבה הנפשי הקשה של הנאנסת ואת העובדה כי שיקומה יארך שנים ארוכות וציין כי הנאשם סירב להכיר בחומרת המעשה שעשה. בנימיני ציין כי הפרקליטות השלימה את עסקת הטיעון טרם קיבלה תסקיר על מצב הקורבן.

השופט טל ציין בפסק הדין כי לאור מסמכים שהוגשו לבית המשפט, נותק הקשר בין הנאנסת ובין חברותיה שהתרחקו ממנה בהוראת הוריהן ונאלצה לעבור לבית ספר אחר, בו אין לה חברות. "מצב זה של הקטינה, שבצר לה זנחו אותה חברותיה, מטיל אות קלון על החברות והוריהן, ועל הגורמים החינוכיים". טל הורה להעביר העתק של גזר הדין למנכ"ל משרד החינוך ומנהלת מחוז המרכז במשרד לשם הפקת לקחים.

20 שנות מאסר לאב שביצע עבירות מין בארבע בנותיו

מערכת "הארץ" מוסיפה:

תושב הצפון בן 60 נידון לעשרים שנות מאסר, לאחר שהורשע בביצוע שורת עבירות מין בבנותיו. האב נהג לאנוס ולבצע מעשים מגונים בארבע בנותיו, אולם הורשע בביצוע אונס בשתיים מהן בלבד, עקב התיישנות התביעה על מעשי האונס האחרים.

בית המשפט ציין כי הנאשם נהג לאנוס את בנותיו מאז מלאו להן 8 שנים. בנוסף, נהג באלימות באשתו והשליט אווירת טרור בביתם. האב לא הביע חרטה על המעשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully