וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מימונה שיתופית: 50 קיבוצים יציינו את החגיגה

רמי שני

13.4.2012 / 19:00

בחדר האוכל או בבית העם, בקיבוצים רבים יחגגו השנה את המימונה, לאור הגידול במספרם של יוצאי צפון אפריקה. חבר קיבוץ עין גדי: "הדלת פתוחה, באים עשרות חברים"

תרבחו ותסעדו – גם בקיבוצים. למעלה מ-50 קיבוצים יציינו השנה את חגם של יוצאי צפון אפריקה – המימונה, באופנים שונים. על פי בדיקה שנערכה בתנועות הקיבוציות, מדובר במספר הגדול ביותר של ישובים הצפויים לקיים את החג, זאת בעיקר נוכח גידול ניכר במספרם של יוצאי צפון אפריקה בקיבוצים. "אני שמח על התרחבות חגיגות המימונה בקיבוצים", אמר בעניין זאב (וולוולה) שור, מזכיר התנועה הקיבוצית.

"קליטתן בשנים האחרונות של אלפי משפחות בקיבוצים הפכה את אוכלוסיית הקיבוצים למגוונת היום יותר מאשר בעבר, והיא מורכבת מבני כל העדות בישראל. הקיבוץ כיום פתוח לביטוי מסורות תרבותיות של העדות השונות, דוגמת המימונה של יוצאי צפון אפריקה. אנו מזמינים את הציבור להתארח במימונה בקיבוצים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"בדרך כלל, פוליטיקאים לא מגיעים לחג. זה משהו פנימי של הקיבוץ". ציפי לבני, במימונה לא קיבוצית/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אצלנו בבית, אשתי נתי מכינה את הממתקים, עושים דלת פתוחה ובאים כמה עשרות חברים", סיפר יוסי לאור מעין גדי. "בדרך כלל, פוליטיקאים לא מגיעים לחג. זה משהו פנימי של הקיבוץ". יואלה לוגסי, גם היא מעין גדי סיפרה: "אנחנו מכינים אצלנו משהו משפחתי. אני מכינה מופלטה וספינג'. נעשה גם תה וכמובן נקיים את מנהג הכנסת האורחים. הדלת פתוחה ואנשים מהקיבוץ מגיעים. כל פעם אנחנו מארחים קבוצות מהקיבוץ".

ממתקי מימונה. בועז כץ, ספק 500
"נזמין את החברים לחדר האוכל, תהיה תערוכה של מנהגי החג וכמובן מאכלים שונים/ספק 500, בועז כץ

"השנה נלך על אירוע פחות גדול יחסית לשנים עברו", סיפרה דני דניאל, האחראית על החג בקיבוץ רעים, "נזמין את החברים לחדר האוכל, תהיה תערוכה של מנהגי החג וכמובן מאכלים שונים. במהלך האירוע, תופיע גם רקדנית בטן". יצוין, כי לא תמיד חגגו מימונה בקיבוצים. זאת משום שרובם הגדול של הישובים השיתופיים, הוקמו על ידי יוצאי אירופה ודרום אמריקה. עם השנים נעשתה האוכלוסייה הקיבוצית פחות הומוגנית, עם הצטרפותם של בני כל העדות לחברות בקיבוצים.

המימונה "הקיבוצית" נערכת בחדר האוכל, או בביתה של משפחה מהקיבוץ שפתחה את ביתה לאורחי החג. החגיגה כוללת ריקודים ומאכלים מסורתיים- מופלטה ושאר מתוקים, וכמובן, הרבה מצב רוח טוב. לקיבוצים גם לא מגיעים פוליטיקאים כמעט, למעט במקומות שבהם יש לחברים קשר אישי עם חברי כנסת או שהם תושבי המקום. בין הקיבוצים בהם מתקיימים אירועי המימונה: רמת רחל, כפר רופין, רגבים, עין גדי, רעים, ברור-חיל, כרמיה, כברי, אדמית, דורות, גברעם, מגל וראש הנקרה. שילוב העדות בקיבוץ צפוי להיות מודגש בחגיגות באופן מיוחד. כך למשל המימונה בברור חיל, תהיה על דרך של שילוב בין המסורות הצפון אפריקאיות לצד המוסיקה והקצב הברזילאית.

עוד באותו נושא:
מימונה בצל בחירות: איפה יחגגו חברי הכנסת?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully