וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפעם ה-12: נדחתה בקשת החנינה של צ'רלס מנסון

12.4.2012 / 2:40

מנהיגה? של הכת שרצחה בסוף שנות ה-60 שבעה אנשים, ובהם גם אשתו ההרה של הבמאי רומן פולנסקי, יוכל לבקש חנינה נוספת רק בעוד 15 שנה, לכשיהיה בן 92. "ממשיך להוות סכנה"

בקשת החנינה של צ'רלס מנסון, מנהיג הכנופיה האכזרית שבמהלך שנות ה-60 רצחה שבעה בני אדם ובהם גם שרון טייט, אשתו ההרה של הבמאי רומן פולנסקי, נדחתה אמש (רביעי) בפעם ה-12.

הרוצח הסדרתי צ'רלס מנסון. AP
חזון מעוות על "מלחמה בין הגזעים". צ'רלס מנסון בעת משפטו/AP

מנסון, בן 77, המרצה מאסר עולם בבית כלא בקליפורניה, יוכל להגיש בקשה נוספת רק בעוד 15 שנה, לכשיהיה בן 92. לפני חמש שנים, בשנת 2007, נדחתה בקשת החנינה הקודמת של מנסון. אז קבעה וועדת השחרורים כי מנסון "ממשיך להוות סכנה בלתי סבירה לאחרים", וגם הפעם שחררה הוועדה הודעה זהה.

פרשת רצח שזעזעה את ארצות הברית

מנסון הכריזמטי הוביל את חברי הקומונה ההיפית שלו, הידועים בתור "המשפחה", לרצח שבעה אנשים במהלך שני לילות באוגוסט 1969, ובהם גם שרון טייט, אשתו של הבמאי רומן פולנסקי, שהייתה אז בחודש השמיני להריונה.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

מטרת החבורה, על פי חזונו המעוות של מנסון, הייתה לעורר "מלחמה בין הגזעים" אותה הוא כינה "Helter Skelter" על פי שירם של הביטלס באותו השם, אותו פירש מנסון כנבואה מוצפנת למלחמה שכזאת. הוא האמין שהוא ומאמיניו ינהיגו אלו שישרדו את המלחמה שחזה. פרשת הרצח שזעזעה את ארצות הברית הייתה לאחד האירועים שסימלו במידת מה את סופם של שנות ה-60 העליזות, כשחשפה את מה שכונה "הצד האפל של ילדי הפרחים".

משפטם הסוער של מנסון וחברי הכת שלו סוקרו בהרחבה. היה זה אחד ממשפטי הרצח הארוכים ביותר בתולדות ההיסטוריה האמריקאית. חבר המושבעים היה מבודד במשך 225 ימים ובסופם נמצא מנסון אשם בהנהגת הקבוצה ובאחריות למעשים, אף שלא היה נוכח בעת שקרו. ב-29 במרץ 1971 נידון מנסון יחד עם שלושה חברים אחרים מהכת לעונש מוות, אולם עונשו הומתק משום שעונש המוות בוטל במדינת קליפורניה בשנת 1977.

לקריאה נוספת

אחרי 20 שנות שתיקה: צ'רלס מנסון התראיין
לפני שלוש שנים: בית הסוהר שחרר תמונה של מנסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully