וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה ראש מועצת שדות נגב מסוכסך עם הקב"ט שלו?

רמי שני

10.4.2012 / 13:28

ראש המועצה מאיר יפרח לא זימן את קצין ביטחון המועצה לישיבות למרות הסכם שנחתם לפני כשנה בחסות בית המשפט. הכל מתחיל בהאזנות סתר שביצע לכאורה יפרח לקב"ט

ראש המועצה האזורית שדות נגב לא זימן באחרונה את קצין ביטחון המועצה, רפי באביאן, לדיונים העוסקים בנושאי ביטחון למרות סיכום בעניין אליו הגיעו הצדדים לפני שנה. ההסכם עליו חתמו הצדדים קיבל את אישורו של בית המשפט לענייני עבודה בבאר שבע, אולם ראש המועצה, מאיר יפרח, המשיך לנהוג כבעבר ולא זימן את הקב"ט לדיונים.

בית הדין קבע בסוף השבוע שעבר פעם נוספת כי על ראש המועצה לזמן את הקב"ט לדיונים למרות המחלוקות ביניהם ואם לא יעשה כך, הוא ייקנס בסכום של 750 שקלים על כל דיון שאליו לא יוזמן הקב"ט. השופטת יעל אנגלברג שהם קבעה גם כי המועצה תשלם את הוצאות המשפט לקב"ט וכן את הוצאות שכר טרחת עורך הדין שהגיש את התביעות נגד ראש המועצה.

המחלוקות בין ראש המועצה לבין הקב"ט נתגלעו לפני מספר שנים בעקבות פרשת האזנות וצילומי סתר שנעשו לכאורה בהנחיית יפרח כדי לעקוב כביכול אחר פעולותיה של דוברת המועצה. הדוברת הגישה אז תלונה בעניין, שנחקרה והגיעה לכדי כתב אישום - שהדיונים אודותיו טרם הסתיימו.

לטענת באביאן, יפרח החל לפעול כדי להצר את צעדיו מאחר ובין הדוברת ובאביאן התקיימו קשרי עבודה וךכאורה ההנחיה לבצע האזנות וצילומי סתר ניתנה נוכח החשש כי דיוניהם של השניים נוגעים לתפקודו של ראש המועצה. בחודש ספטמבר האחרון פנה באביאן לבית המשפט, באמצעות עורכי הדין שבתאי מיכאלי ואיילת רם, וביקש לאכוף את ההחלטה על ראש המועצה, לאחר שזה לא זימן אותו לישיבה שנערכה באותו החודש בה נידון עניין כיתות הכוננות במועצה על פי פקודת ביזיון בית המשפט. השופטת אנגלברג שהם, ציינה בהכרעתה כי אכן ראש המועצה פירש את ההסכם בצורה לא נכונה: 'בחינת הראיות שלפניי מובילה למסקנה שאפילו על פי פרשנות המשיבים (המועצה ומאיר יפרח) עצמם, יש לקבוע כי ההחלטה הופרה על ידם".

על פי החלטת השופטת, חייב מעתה ראש המועצה לזמן את הקב"ט לכל הדיונים הנוגעים לביטחון המתקיימים בתחום המועצה והוא יוזמן אף לדיונים של קציני ביטחון מחוץ למועצה, כאשר נדרשת בהם נוכחות של נציג המועצה. דוברת המועצה מסרה בשמו של יפרח, כי הוא טרם קיבל את ההחלטה של בית המשפט לידיו וכי הוא יגיב עליה לאחר שילמד אותה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully