וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התנהגות חתולים: חתול באמת תמיד נופל על הרגליים?

ריבי מאיר וריני חביב עמירן

11.4.2012 / 0:01

וגם: איך גורמים לשני חתולים בוגרים להסתדר עם גור כלבים חדש? איך מונעים נשירה מסיבית של שיערות חתולים? איך מרגיעים חתול שתוקף כל מי שמתעטש?

חתול כסוף פרווה עם זנב טבעות יושב על אדן חלון. ShutterStock
חתולים יכולים ליפול מכל גובה ולהיפצע קשות/ShutterStock

אנו מתכוננים למעבר לדירה בקומה גבוהה עם מרפסת שמש פתוחה. מה ניתן לעשות כדי למנוע מחתולנו האהוב להתקרב למעקה? כבר יש לו ניסיון צניחה אחד.

תשובה: המיתוס ש"חתול תמיד נופל על הרגליים" לא נכון. חתולים בהחלט עלולים ליפול מכל גובה ולהיפגע קשות. חובה למנוע זאת מהם על ידי האמצעים הנכונים: רשת ביטחון בכל הדירה על החלונות, על המעקה ובכל מקום אחר אליו עלולים החתולים להגיע היא חובה.

יש רשתות רכות ומיוחדות לחתולים, שנראות טוב גם לבני האדם וגם טובות להגנה על החתולים. אנשי מקצוע רציניים בתחום הבנייה יוכלו להמליץ וגם לבנות את הרישות המתאים לכל דירה במיגוון אפשרויות.

עוד לפני שנותנים לחתול להגיע לרשת, ודאו שהרשת חזקה כנגד דחיפות ונסיונות שלו לקרוע או לעבור דרכה.

יש לי שני חתולים בוגרים בבית. אספנו גור כלבים מהרחוב, ואנו מאוד רוצים שייקלט אצלנו. החתולים לא מסכימים עם הרעיון, ונוהמים עליו. נאלצנו לסגור את הכלב במרפסת בזמן שאנחנו בעבודה, ואני חוששת שהוא חושב שמענישים אותו. האם יש דרך לגרום להם להסתדר?

אילוסטרציה. ShutterStock
וגר חתול עם כלב?/ShutterStock

תשובה: אם הדירה מאורגנת בצורה נכונה גם לחתולים וגם לכלב, זה בהחלט ניתן ואפשרי. ראשית, הפרידו את הכלב למקום בו החתולים לא יוכלו לראותו למשך שבועיים לפחות. דלת זכוכית לא מספיקה. בינתיים תנו לחתולים הכל כרגיל והרבה מאוד משחקים כיפיים, אהבה, רוגע וביטחון.

החתולים פשוט חוששים לחייהם ומפחדים שהגור הגיע במקומם (בנהמות למשל). חובתכם לתת להם את ההרגשה הכי טובה בעולם ולומר להם שהם תמיד יהיו אהובים ורצויים אצלך, וכי הכלב בא לחיות עם כולכם. כש הם נוהמים, אין צורך להתערב, כי בשפתם הם מעבירים מסר של לחץ ובקשת תמיכה מכם, גם מעבירים מסר לכלב שהם היו קודם, כך שיבין שהוא לא במקומם.

שנית, חובה לארגן מקומות גבוהים עבור החתולים, מדפים מדורגים וכדומה, ושם לשים כלי אוכל ומים ולתת להם אפשרויות מעולות לצפייה על המתרחש, למחבוא ולרביצה. אפשר לארגן גם קרטונים עם חורים בצדיהם למחבוא. את ארגזי החול שלהם שימו במקומות אליהם הכלב לא יגיע. אתם מוזמנים לקרוא את הכתבה "ואם רוצים עוד?". למרות שמדובר בה בשילוב עוד חתול, היא מתאימה גם לעוד כלב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

יש לי שני חתולי רחוב בני עשר בעלי שיער ארוך וצפוף. הם משירים בצורה קשה כבר שנים, מה שמבריח את העוזרת ומקשה על חיינו. הם אוכלים טוב, שותים, ואני מסרקת אותם במברשת מיוחדת כמעט כל יום. מה עושים?

חתול פרסי ג'ינג'י שמן. Linn Currie, ShutterStock
מה עושים עם כל השיער הנושר?/ShutterStock, Linn Currie

תשובה: יש אפשרות לספר אותם בעדינות על ידי ספרית מקצועית לחתולים (ללא טשטוש או הרדמה, כי אלו מסוכנים) למשך תקופת הקיץ, ועכשיו זה המועד המתאים. התייעצי עם וטרינרים לגבי המלצות לספר/ית חתולים.

החתול שלי תוקף אנשים ומתנהג כאילו לא מזהה אותנו, אך אחרי כמה דקות מתחנף כאילו נזכר. יש לו נטייה לתקוף אפילו כשאנחנו משתעלים. מה אפשר לעשות חוץ מלהרדים אותו? שיטת חינוך של השפרצת מים לא עובדת. וגם מכות קלות באף לא. HELP!

קלוז אפ על חתול מיילל. ShutterStock
תזכירו לי מי אתם?/ShutterStock

תשובה: אסור להרדים חתול מסיבה של אגרסיביות או כל סיבה התנהגותית אחרת. כל בעיה ניתנת לפתרון ובדרכים חיוביות בלבד. פני אלינו ונסייע לך בייעוץ התנהגותי כולל ליווי מקצועי עד לפתרון המלא.

ההתנהגות שתיארת נפוצה, ואומרת שהחתול מאוד לחוץ, מסיבות טובות מבחינתו. בנוסף, מכות, השפרצות ושאר סוגי התנהגות אלימה מבחינתך לא עוזרת אלא רק מחמירה ההתנהגות אצל חתולים הנוטים ללחץ מטבעם. אולי זה משפיע לרגע, אבל לטווח הארוך זה גורם להתגברות החרדות ולבעיות התנהגות חריפות יותר ואף לבעיות בריאות.

הדרך להתמודד עם אגרסיביות והתנהגות חריגה אצל חתולים היא רק חיובית, וחובה להיעזר באנשי מקצוע. חשוב לדעת כי הכל פתיר. אל תוותרו, החיים יכולים להיות יפים וכיפיים עבור כולכם יחד. אתם מוזמנים לקרוא את הכתבה "חתול תוקפן-חתול פחדן: שני הצדדים לאותו מטבע - להבין ולעזור".

לאבא שלי יש שני חתולים. החתול הראשון, היה מאוד קשור לאחותי. מאז שהתגייסה לפני שנה, הוא כל הזמן בוכה ומיילל. החתול השני מגרד דלתות עם הציפורניים בעיקר בלילה, ומעיר את כולם. קראתי שיש תבלין שהם לא יכולים לסבול. ידוע לכן מהו?

אילוסטרציה. ShutterStock
למה הלכת? אנחנו מתגעגעים!/ShutterStock

תשובה: החתולים במשבר רגשי, וחשוב להבין זאת. הדבר החשוב ביותר שאביך צריך לעשות זה לתת לחתולים הרבה אהבה ויחס חיובי, ולא ללכת איתם ראש בראש. ייעוץ התנהגותי מקצועי חשוב כדי להבין ולעזור לחתולים. אפשר גם לגלוש ולקרוא מאמרים בנושאים הקשורים להתנהגות חתולים וכדי להבין קצת יותר לעומק את נפש החתול.

לא יעיל להתמודד עם חתולים באמצעים שליליים. אם יש בעיה לחתול, הוא מבקש עזרה כדי לפתור אותה: אחד בוכה הרבה והשני מבקש להיות קרוב לאביך במשך הלילה. אפשרו לחתולים להיות עם כל בני הבית בכל עת ואל תסגרו דלתות בפניהם. רכשו עבורם מתקני גירוד גבוהים ויציבים כדי שיוכלו לפרוק לחצים ולסמן טריטוריה. אתם מוזמנים לקרוא יחד את המאמרים באתר שלנו, והם ייתנו לכם הרבה חומר למחשבה ולביצוע, כדי שכל מה שציינת ייפסק בדרכים חיוביות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully