וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טקס חילופי האיגרות: השלום עדיין רחוק

יוסי ביילין

10.4.2012 / 7:47

אתם רשאים לעבור את החג רגועים. אין שום סיבה להילחץ מן הבדיחה המדינית הבאה: טקס חילופי האיגרות בין הרשות הפלשתינית לממשלת ישראל. כן, זה יגרום טירחה לצלמים ויחייב את הפרשנים לפרש ואת הפוליטיקאים לדבר, אבל שום צד אינו מכין שום שפן לזולתו. שום דבר מרעיש לא יתרחש בעקבות הטקס.

הצד הפלשתיני מבין שאין לו אפשרות להגיע להסדר קבע עם ממשלת ישראל הנוכחית. בינתיים נראים המהלכים שלו מול מועצת הביטחון חסרי תוחלת, והם עלולים לעלות לו בהפסקה של כל סיוע אמריקני שהוא. הליכה לעצרת הכללית של האו"ם תעניק לאש"ף מעמד של ותיקן, אבל אי אפשר ללכת עם המעמד הזה למכולת. גם ההישג באונסק"ו לא שינה את חייהם. ההבנות עם חמאס תקועות. חמאס מפוצל, מחיר הפיוס איתו גבוה, ונראה שלא בפת"ח ולא בחמאס מתלהבים מן החתונה. אם נעשים צעדים - הם נעשים כדי להפיס את המצרים, המעוניינים בפשרה שכזאת.

הצד הישראלי אינו ממהר לשום מקום ואינו מודאג. הוא מתנהג כחולה הקופץ משמחה על כך שהניתוח שלו נדחה עקב שביתה בבית החולים. הוא הצליח להעמיד את איראן בראש סדר היום, סוריה טובחת בעצמה ומעסיקה את דעת הקהל בעולם, והענין הפלשתיני נעלם ממהדורות החדשות. האיגרת הישראלית היא גימיק האומר: אל לנו להיות פאסיביים; אם הפלשתינים מבקשים להעביר לנו איגרת, אין שום סיבה שלא נכין להם פעולת תגמול ונכתוב גם אנחנו איגרת.

אין חדש תחת השמש

האיגרת הפלשתינית תכיל תלונות על המשך ההתנחלויות, על המחסומים, על ביקורי הלילה של חיילי צה"ל ביישובים הפלשתיניים, למרות שיתוף הפעולה הביטחוני, ועל העיכובים בהעברת תשלומי המכס אליהם. יהיו בה התנאים לחידוש המשא והמתן: גבולות 67' כבסיס, הפסקת ההתנחלויות והתוספת החדשה - שחרור אסירים ותיקים מאוד. את האיום היחיד שהיה יכול, אולי, לערער את המצב - פירוק הרשות והחזרת המפתחות לישראל - השמיטו הפלשתינים על פי בקשתו של נשיא ארה"ב.

האיגרת הישראלית תהיה דומה מאוד לעשרות הנקודות שהציג הנושא והנותן מטעמנו, יצחק מולכו, לעמיתו הנצחי, סאיב עריקאת. ישראל תחזור ותסביר את חשיבות הישארותו של צה"ל על הירדן עוד שנים ארוכות, ותכריז על נכונותה להגיע להסדר קבע ועל כך שאין להציב תנאים מוקדמים למשא ומתן.

ומה יהיה אחר כך? אחר כך יכול להיות שהמלך עבדאללה יחליט להזמין את שני הצדדים לפגישה כדי שהם ישובו ויאמרו זה לזה את מה שהם אומרים כבר שלוש שנים, ושני הצדדים יגיעו לטקס נוסף כדי לא להשיב את פני המלך ריקם. אל תחמיצו את האירוע הזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully