וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האביב: קום והתהלך בארץ

מתי שמואלוף

9.4.2012 / 6:20

חג האביב מגיע אחרי חורף פורה במיוחד. כדאי לצאת החוצה ולראות את אחד המפגנים הגדולים של הטבע. הפרחים עולים וקוראים לחרקים לבוא לתוכם. תהליך ההאבקה הבסיסי נחוץ לטבע ונשען על חיזור. הפרחים המקסימים מתגלים במלוא התאווה ומביאים את כל הצופים והצופות בהם לגעת ביופי. הכלניות והפרגים האדומים עוזבים אותנו, אך אנו מגלים את האירוסים המתקרבים ובאים, שלא לדבר על שלל פרחים, כגון סחלבים, תורמוסים, צבעונים ואדמוניות החורש.

מהלכי החיזור של הפרחים אינם מסתכמים בגוניהם המהממים והגאוניים. ריחם המשכר הוא חלק בלתי נפרד מהחגיגה. הריחו אותם, זהו אחד המקורות העיקריים לתעשיית הבשמים. בעבר לא היינו צריכים תעשייה כדי למרוח אבקה פשוטה וריחנית על צווארנו. למדו את ילדיכם על העושר הזה.

חג האביב נכנס לתוך המקרר שלנו עם שלל ירקות מהעונה החדשה. כדאי לאכול כמה שיותר אורגני, לוותר על מוצרים מעובדים ולאכול בריא יותר. יש בטבע כל מה שדרוש לנו. במקום לקנות ירקות מיובשים, קנו ירקות טריים. הריחו, טעמו וניגסו בבשרם המכיל חיים. אם אתם יכולים, גדלו את הירקות בגינה, בחצר, על אדן החלון, ליד הספרייה. תנו להם לצמוח וללבלב בתוך החיים שלכם, ולא רק להגיע מתוך שדות רחוקים ובלתי נראים. התבוננות בזריעה ובנביטה של האוכל שלנו מביאה לחוויה שאין לה תחליף. למי שידו משגת כדאי לרכוש ירקות אורגניים, כי הם גדלים בשדות ולא מרססים אותם בכימיקלים. "זכות הקיום", במובנה הרחב, היא האפשרות שלנו כבני אדם ליהנות מבחינה סביבתית וחברתית מהאקולוגיה המקיפה אותנו.

צאו לחיק הטבע

האביב בוודאי ישפיע על הביגוד שלנו שיפרח כמו הפרחים - צבעים ססגוניים ייכנסו למעגל חיינו ונוכל לראות כיצד הטבע מהדהד ביצירה הכי פשוטה של הבד שמכסה אותנו. צאו לטייל ברחבי הארץ. גם יציאה לטיול פשוט בשכונה, בעיר או במקום מגוריכם היא דבר כיפי וראוי. הוא בטח ראוי להחליף את המנהג של צריכה בלתי מבוקרת בפסח. אין צורך להוציא כספים ללא הגבלה על נסיעות לחו"ל או על מתנות לכל בני המשפחה. אפשר לקחת כמה מצרכים בסיסיים, שמיכה ולשבת בטבע. הוא מחכה לנו בצורתו היפה והנעימה ביותר. לא רק זה - מזג האוויר בישראל הוא מהטובים בעולם. אפשר להניח בלי צל של ספק שמספר גדול של תיירים יבוא במיוחד כדי ליהנות מאחד המשאבים של המדינה.

ההתחדשות של הטבע ממלאת את ליבנו באמונה, בתקווה, ברצון להשיל את העור הישן ולהחליפו בעור חדש. חשוב לזכור את מעגל השינוי הזה. השינוי הזה אמנם קבוע בתוך עונות השנה, אך בכל זאת אין לקחת אותו כמובן מאליו. אנו חיים בתקופה של אי ודאות גדולה, והשמחות שלנו לעיתים מכוונות לעתיד הרחוק מאיתנו, או שואבות את כוחן מזיכרון העבר.

אך דווקא בהווה אנו יכולים למלא את כוחנו ביציאה פשוטה לטיול בטבע, תחת השמש, עם כל מי שתחפצו - בני ובנות משפחה, חברים וחברות, קרובים וקרובות - לצד שטיח הקסם שמציעה לנו עונת האביב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully