וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ותודה לחוקרי המשטרה האלמונים

צבי הראל

9.4.2012 / 6:15

ביטויים חריפים במיוחד כגון "ריקבון ברשויות הציבוריות" או "שוחד כסרטן בגוף ציבורי" לא נכתבים לעיתים קרובות באותו פסק דין. ואולם, ביטויים נוקבים אלה, ורבים אחרים, נכתבו לאחרונה על ידי שלושה שופטים בכירים של בית המשפט המחוזי בתל אביב במשפטו של עסקן הליכוד לשעבר דוד אפל, בשעה שדחו את ערעורו ושלחו אותו לשלוש שנים וחצי מאסר בפועל.

אפל הורשע במתן שוחד לראשי הערים (לשעבר) של לוד ושל גבעת שמואל ולבכיר במינהל מקרקעי ישראל. הקביעות החמורות של השופטים נשענו על "תעשיית השוחד" של עסקן פוליטי רב-זרועות שניסה לקנות לו אחיזה במשעולי השלטון למען הגשמת האינטרסים הכלכליים שלו. חומרה יתרה בתעשיית השוחד של אפל הייתה טמונה בתחכום הרב בדרכי שימונם של ראשי הערים.

אפל, מי שהיה ממליך מלכים בליכוד ומקורבם של אריאל שרון ואהוד אולמרט, ביצע את העבירות לאחר שבנה מערכת שלמה ומסועפת שנועדה להסוות את עבירת השוחד, ולשם כך הוקמה חברת קש ונעשה שימוש באנשי קש. מבחינה זו תיקו של אפל הוא (לכאורה) מסובך הרבה יותר מתיק הולילנד, שכן בתיק הולילנד טוענת התביעה כי השוחד ניתן לחלק מעובדי הציבור באמצעות המתווך (עד המדינה) והנהג שלו שנהגו למסור לחלק מהנאשמים צ'קים.

פסק הדין של אפל נחת בעיתוי מתאים

לתושבי לוד וגבעת שמואל יש סיבה טובה להוקיר תודה לחוקרי המשטרה האלמונים שחקרו את הפרשה המסועפת. מה שמנע את השתלטותו של אפל על ערים אלה היה פתיחת החקירה המשטרתית. כך, לדוגמה, בגבעת שמואל ביקש אפל להגדיל את שיעורי הבנייה ואת מספר יחידות הדיור מ-500 ל-3,000(!) יחידות. לא צריך דמיון רב כדי להבין את הפגיעה באיכות החיים של כל התושבים אילו הייתה התוכנית מגיעה לכלל מימוש.

על רקע מציאות ישראלית עגומה שבה מסתבכים, חדשות לבקרים, ראשי ערים וסגניהם בעבירות של שוחד - פסק הדין בעניינו של אפל נחת כאן בעיתוי מתאים. שכן, שלושת שופטיו של אפל - דבורה ברלינר (ראש ההרכב), ג'ורג' קרא ומרים סוקולוב - קוראים לעמיתיהם השופטים להחמיר בתיקי שוחד. לדעתם, העונש שנגזר על אפל ועל המורשעים הנוספים בתיק (בבית משפט השלום) היה קל מדי. ואולם, השופטים נימקו את אי העלאת רף הענישה בתיק זה בכך שערכאת ערעור אינה נוהגת, בדרך כלל, להתערב בעונש.

הערך המוסף של עבודת החוקרים האלמונים התבטא במסר ערכי שיצא מפי שלושת השופטים. הם התריעו כי "אם אין מצליחים לעצור את הסרטן בצעדיו הראשונים, הוא עלול להתפשט במהירות לכל עבר ולהרוס כל חלקה טובה שנותרה בשירות הציבורי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully