וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דמעות, פרוות וסירות הצלה: טיטניק 2012 יצאה לדרך

רויטרס

8.4.2012 / 22:15

מאות נוסעים בלבוש תקופתי שילמו 8,000 פאונד עבור כרטיס להפלגת השיחזור של אוניית הפאר, שטבעה לפני מאה שנים במים הקפואים של האוקיינוס. הפעם יש סירות הצלה לכולם

צאצאיהם של כמה מ-1,500 מהנספים בהפלגת הבכורה של הטיטניק, שטבעה כשהתנגשה בקרחון לפני מאה שנים, הם בין מאות הנוסעים שיצאו לשחזור מסלול ההפלגה של ספינת הפאר מבריטניה לניו יורק. הפעם, ההבדל הוא שיש ספינות הצלה לכל הנוסעים.

הספינה בלמורל הפליגה היום (ראשון) מנמל סאותהמפטון בבריטניה. ב-14 באפריל, יום שבת, יערכו הנוסעים טקס זיכרון לנספים. הנוסעים עלו לשיט השחזור בבגדים מסורתיים, המדמים את לבוש הפאר שלבשו נוסעי הטיטניק המקורית. כמה נשים עטו צעיפי פרווה וחבשו כובעי נוצה, והגברים באו בחליפות יוקרתיות וחבשו כובעי מגבעת.

נוסעים בשחזור ההפלגה של ספינת הטיטניק. סאותהמפטון, בריטניה. אפריל 2012. רויטרס
דרך צלחה/רויטרס

הטיטניק, שנחשבה לחסינה מפני טביעה, שקעה במים בלילה שבין 14 ל-15 באפריל, 1912. כ-700 נוסעים הצליחו להיחלץ אל המים הקפואים, אך ליתר הנוסעים לא היו די ספינות הצלה. מאז, ובמשך עשרות שנים, ריתק האסון אנשים רבים ברחבי העולם, מה שעשוי להסביר מדוע נוסעים מ-28 מדינות טרחו לבוא לבריטניה כדי לשחזר את ההפלגה ההיא, תמורת 8,000 לירות שטרלינג לכרטיס.

נוסעים בשחזור ההפלגה של ספינת הטיטניק. סאותהמפטון, בריטניה. אפריל 2012. רויטרס
8,000 ליש"ט לכרטיס, בתקווה שלא להתנגש בקרחון/רויטרס

את ההפלגה ארגנה חברת תיירות בריטית, ונרשמו אליה 1,309 בני אדם. הספינה תפליג במסלול המקורי של הטיטניק, מבריטניה לנמלי שרברור בצרפת ולקווניסטאון באירלנד, ותמשיך לנקודת הטביעה מול חופי ניופאונדלנד ולברדור שבקנדה.

נוסעים בשחזור ההפלגה של ספינת הטיטניק. סאותהמפטון, בריטניה. אפריל 2012. רויטרס
הפעם אין "עניים שנותרו ללא חגורות הצלה"/רויטרס

למרות שמדובר בספינה מודרנית לחלוטין, הצוות ינסה לשחזר עבור הנוסעים את תנאי ההפלגה המקוריים במידה מסוימת, וינגן בטרקלין מוזיקה תקופתית. הארוחות יוגשו בכלי מטבח מקוריים, ומומחים יעבירו הרצאות על ההיסטוריה של הספינה.

ללכת בדרכם של מאות הרוגים? "לא חוויה מקאברית"

הנוסעת ג'יין אלן, שאחי-סבה? נספה בהפלגה שאליה יצא כדי לחגוג את ירח הדבש שלו, אמרה כי היא לא סבורה ששחזור הנסיעה מהווה חוויה מקאברית. "ביקרתי בקברים של הרוגי מלחמות העולם השנייה והראשונה במקומות רבים ברחבי העולם, ואני חושבת שהזיכרון הוא הדבר החשוב", אמרה ל-BBC, וציינה כי אשתו של הדוד שרדה. "כל אחד מנוסעי הטיטניק מת בנסיבות שונות מאוד, אבל עדיין קשה מאוד לתפוס מה קרה באותו לילה".

נוסעים בשחזור ההפלגה של ספינת הטיטניק. סאותהמפטון, בריטניה. אפריל 2012. רויטרס
פאר המודרניות, כינורות בטרקלין/רויטרס

מי שלא באו בלבוש הדור היו ג'וי סימונס לון, בת 72, ובעלה דיוויד, בן 70. השניים, מפרת' שבאוסטרליה, הצטרפו להפלגה כדי לציין את זכרו של סבה של ג'וי. להערכתם, הוא נספה באסון הטיטניק. גופתו מעולם לא אותרה. "סיפרו לי שהיה אדם שעבד בחדר המכונות, וששמו היה סימונס", סיפרה לגרדיאן. "אנחנו חושבים שאולי זה הוא, כי הוא נעלם ב-1912, וייתכן שהוא עבד בטיטניק".

את אירועי מאה השנים לטביעת הספינה מלווים כמה אירועים מיוחדים. נוסף על ההפלגה החגיגית ועל הגרסה החדשה של הסרט "טיטניק", בבלפסט שבצפון אירלנד נפתח מוזיאון ומרכז מבקרים חדשני שמספר את סיפורה של הספינה הנודעת.

לקריאה נוספת:
במאי "הטיטניק" עשה היסטוריה - והגיע לקרקעית האוקיינוס
חגיגה או טרגדיה? 100 שנה להשקת ה"טיטניק"

נוסעים בשחזור ההפלגה של ספינת הטיטניק. סאותהמפטון, בריטניה. אפריל 2012. רויטרס
להתראות בניו יורק/רויטרס
  • עוד באותו נושא:
  • טיטניק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully