וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפגינים שנעצרו אמש בתל אביב הואשמו בהפרת סדר

8.4.2012 / 14:42

כתבי אישום הוגשו נגד חמישה מפגינים שנעצרו אתמול במהלך הפגנה על יוקר המחייה בכיכר רבין בגין הפרעה לסדר הציבורי, ואחד הואשם גם בהפרעה לשוטר. פרקליטם: "סתימת פיות"

המשטרה הגישה היום (ראשון) כתבי אישום נגד חמישה בני אדם, אשר נעצרו אמש במהלך הפגנה נגד יוקר המחייה בכיכר רבין בתל אביב. החמישה, ארבעה תושבי תל אביב ותושבת מודיעין, מואשמים בהפרת הסדר הציבורי, ואחד מהם מואשם גם בהפרעה לשוטר בעת מילוי תפקידו. המשטרה דורשת כי שחרורם של החמישה יהיה מותנה בהפקדת סכום של 2,500 שקלים, והרחקה מכל פעילות מחאה.

לדברי סנגורם של החמישה, עורך הדין ברק כהן, המשטרה הכריזה על מלחמת חורמה במפגינים. "משטרת ישראל החליטה לפני שהתחיל הקיץ להציב קו גבול נוקשה", אמר עורך הדין כהן לוואלה! חדשות, "וזאת מבלי שאנחנו התחלנו בפעולות שלנו. כדאי שישמרו את הנוקשות לימים בהם באמת ננקוט צעדים נוקשים".

עורך הדין כהן התייחס לראיון שהעניק מפקד מחוז תל אביב, ניצב אהרון אקסול, לוואלה! חדשות, בו ציין כי גם בקיץ הקרוב ינקטו השוטרים את אותם הצעדים כלפי המוחים שנקטו בקיץ שעבר. "מפקד מחוז תל אביב מתראיין ואומר שמשטרת מחוז תל אביב לא תהיה סובלנית כלפי המפגינים, ואני אומר שאיש ציבור לא אמור להשוות עם העם שלו למי יש יותר גדול".

"עליית מדרגה בתנאי השחרור"

בנוגע לתנאי השחרור של חמשת הנאשמים, אמר עורך הדין כהן: "אנחנו רואים עליית מדרגה בתנאים. בשנה שעברה, עבור סעיפי אישום חמורים יותר נדרשו תנאי שחרור קלים יותר. הרחקה מפעולות מחאה והאיסור להפגין כתנאי לשחרור משמעותם היא אחת – סתימת פיות".

נוכחות מוגברת של כוחות משטרה הורגשה באזור כיכר רבין אמש, זמן רב לפני שהחלה ההפגנה. עשרות שוטרי סיור ומג"ב הוצבו באזור הכיכר מבעוד מועד, כמו גם שוטרים סמויים שנטמעו בין המפגינים. כ-250 בני אדם צעדו מכיכר רבין, לאורך רחוב אבן גבירול ועד לצומת ארלוזורוב. הם נשאו שלטים שעליהם כיתובים כגון: "נמאס", "אני מאוד כועס", ו-"נשבית את המדינה", וחסמו לסירוגין את הכביש. לאחר מכן עשו את דרכם בחזרה לכיכר רבין. במהלך ההפגנה, נעצרו חמשת המפגינים, ונלקחו לחקירה במשרדי מרחב ירקון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully