וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לזכר הנופלים בלבנון: המשפחות יצעדו מים אל ים

קובי דוד

5.4.2012 / 14:36

עמותת "בדרכם" תערוך זו השנה השנייה צעדה שאורכה 80 קילומטר מהכנרת ועד לים התיכון, לזכר חללי פלחה"ן צנחנים. "אנחנו קוראים לכל מי שאהבת הארץ זורמת בעורקיו להצטרף"

עמותת "בדרכם", עמותת ידידי פלוגת החבלה של חטיבת הצנחנים במילואים, החליטה להנציח את חללי פלוגת חיל ההנדסה (פלחה"ן) ממלחמת לבנון השנייה בדרך מיוחדת, הממחישה את הערכים עליהם חונכו. ביום ראשון הקרוב תתקיים צעדת זיכרון בת 80 קילומטרים שתתחיל באגם הכנרת ותסתיים בים תיכון. בצעדה המתקיימת זו השנה השנייה, ישתתפו משפחותיהם של הנופלים ושאר משתתפים שיגיעו מכל קצוות הארץ.

מסע סובב כנרת. החברה להגנת הטבע
"ייחודו של הטיול הוא המפגש הבלתי אמצעי בין המשפחות השכולות, החברים לגדוד ומטיילים מכל רחבי הארץ". הכנרת/החברה להגנת הטבע

פלחה"ן צנחנים איבדה עשרה לוחמים במלחמת לבנון השנייה, וכ-30 צנחנים נפצעו במהלך אחד הקרבות הקשים בכפר דבל. מייסד עמותת "בדרכם" ולוחם בפלחה"ן, מושון דנוביץ', סיפר על חשיבות צעדת הזיכרון. "התקרית בדבל, אחת התקריות הקשות במלחמה, השאירה אותנו המומים וכואבים על אובדן של עשרה מחברינו לגדוד. הרגשנו צורך להנציח אותם באופן שגם משתף את הציבור הרחב וגם משקף את הערכים והרוח שלאורם חונכו ולחמו הנופלים".

לאורך שש השנים האחרונות פעלו מספר לוחמים לשיפור המסלולים לאורך שביל "ים אל ים" לזכרם של חבריהם לנשק. מלבד הצעדה, המשתתפים יזכו לקבל גם ספר מסלול חדש המגולל את כל סיפורי הגבורה של הלוחמים שנפלו בתקרית בכפר דבל. דנוביץ' הוסיף, כי "ייחודו של הטיול הוא המפגש הבלתי אמצעי בין המשפחות השכולות, החברים לגדוד ומטיילים מכל רחבי הארץ שמצטרפים למסע משותף של זיכרון לצד התחדשות ותקווה. אנחנו קוראים לכל מי שאהבת הארץ ונופיה זורמת בעורקיו להצטרף אלינו בפסח הקרוב".

יהודית סלע, ששכלה את בנה בן במלחמה, סיפרה בהתרגשות: "זו היא הדרך הנכונה ביותר להנציח אותם. ממש כמו גל-עד חי ונושם. זה נותן לנו הרבה כוח להמשיך הלאה. בן שלי נורא אהב לטייל בארץ ובעולם ואנחנו ממשיך את דרכו המיוחדת".

עוד באותו נושא:
הכנה אתגרית לשירות: תלמידים במסע דיוושים
בשנה שעברה: 5 שנים לנפילת הלוחם האגדי - "זה רק קשה יותר"
מבינת ג'בל לטילים בצפון: הרגעים הזכורים של המלחמה

לפניות לכתב: davidkobi@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully