וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש הממשלה נתניהו ייפגש עם סלאם פיאד

ניר יהב וטל שלו

4.4.2012 / 13:05

גורם מדיני אישר כי ראש הממשלה ייפגש עם משלחת בראשות מקבילו הפלסטיני, ותתקיים העברת איגרות הדדית בנושא תהליך השלום. מדובר בפגישה ראשונה מזה שנה וחצי בין הבכירים

משלחת בראשות ראש הממשלה הפלסטיני, סלאם פיאד, תיפגש בשבוע הבא עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ותעביר לו את האיגרת מאבו מאזן, העוסקת בקיפאון בתהליך השלום, כך מסר היום (רביעי) נימר חמאד, יועצו המדיני של יושב ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן. בלשכת נתניהו סירבו להתייחס לנושא אולם גורם מדיני בירושלים אישר את הפרטים.

בראיון לתחנת רדיו פלסטיני, אמר חמאד: "אבו מאזן יסקור באיגרתו את מצבו של תהליך השלום ויבהיר כי לא יקיים משא ומתן, בזמן שישראל ממשיכה לבנות בהתנחלויות ומתנערת מהסכמים". מלבד פיאד, צפויים להשתתף בפגישה עם נתניהו גם בכירי הרשות, יאסר עבד רבו וסאיב עריקאת. עם זאת, גורם מדיני ישראל אישר כי הפגישה צפויה להתקיים רק לאחר חול המועד, במהלכה ימסור יצחק מולכו איגרת ישראלית לאבו מאזן.

תהיה זו הפגישה הראשונה של נתניהו עם בכירים פלסטינים מאז ספטמבר 2010, אז נועד עם אבו מאזן בבית הלבן. בשבועות האחרונים, על רקע הדיווחים על האיגרת שמתכוון אבו מאזן לשלוח לנתניהו, התקיימה שורה של מגעים בין ירושלים לרמאללה. כשנשאל אתמול ראש הממשלה על הנושא, הוא השיב: "אנחנו רוצים הסדר עם הפלסטינים. אם הם לא יכנסו למשא ומתן עכשיו, הם ייכנסו למשא ומתן אחר כך". עוד הבהיר נתניהו כי אינו רוצה מדינה דו-לאומית. "אני רוצה להבטיח את קיום המדינה היהודית", ציין.

ראש הממשלה בנימין נתניהו מקבל את פניו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן במעונו בירושלים ספטמבר 2010. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
שורה של מגעים בין ירושלים לרמאללה התקיימה בשבועות האחרונים. נתניהו ואבו מאזן/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

"הנהגת הרשות הפלסטינית החליטה לשלוח לנתניהו איגרת, שבה נגיד לו שבגללו הרשות הפלסטינית אינה עוד רשות", אמר אבו מאזן בשבוע שעבר. "אתה, נתניהו, הפקעת ממנה את כל הסמכויות וההתחייבויות שלה, ואת כל מה שהיא אמורה לבצע. לא נשאר לנו דבר. האם אתה מקבל את זה או לא?".

"על ישראל לקבל את החלטות האו"ם ולהפסיק את הבנייה בהתנחלויות. לא מדובר בתנאים אלא בהתחייבויות ישראליות. ברגע שהיא תקבל את שתי ההתחייבויות הללו, נהיה מוכנים לחדש את המשא ומתן". היום נפגשים ראש צוות המשא ומתן הפלסטיני ד"ר סאיב עריקאת ושליחו של נתניהו, עו"ד יצחק מולכו.

השבוע דיווחו דיפלומטים זרים לסוכנות הידיעות AP כי אבו מאזן זנח את תכניתו לאיים על ישראל בפירוק הרשות הפלסטינית, במחאה על הקיפאון במשא ומתן המדיני. על פי הדיווח, אבו מאזן הוסיף את המסר החריג באיגרת שנועדה להגיע לידיו של ראש הממשלה אולם בעותק של המכתב, אשר הגיע לידי סוכנות הידיעות, תוכן האיום לא נכלל. לטענת הדיפלומטים אבו מאזן החליט בסופו של דבר להשמיט את הדברים בעקבות לחץ של הנשיא אובמה, עימו שוחח רק לפני כשבועיים, וזאת לאחר חצי שנה של נתק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully