וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבצע "כלב מציל כלב": כלבים תורמים דם להצלת כלבים אחרים

ד"ר אייל נחמיאס

4.4.2012 / 10:20

בעקבות מחסור במנות דם לכלבים ייערך ביום שני, ה-9 באפריל 2012 שיתוף פעולה של עמותת SOS חיות ובנק הדם לחיות מחמד – מבצע "כלב מציל כלב", שעשוי להציל גם את הכלב שלכם

גאיה היא כלבת גולדן רטריבר יפת תואר, ובעלת יחוס ושושלת מפוארת לבית גידול מהטובים בארץ לכלבי הרטריבר. גאיה היא גם כלבתה האהובה של קרן, ולמעשה קרן וגאיה ממש חיות יחד ומחוברות רגשית. גאיה הורבעה על ידי זכר יפה תואר, ובמשך שני חודשי ההריון שתיהן טיפחו חלומות על גורי גולדן חמודים רצים אחרי אמא גולדנית בשדות המוריקים של סוף החורף ותחילת האביב.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הכלבה גאיה, שניצלה בזכות תרומות דם של חברים גולדנים/מערכת וואלה!, צילום מסך

ביום ה-60 להריון קרן התקשרה מודאגת בעקבות דימום של גאיה. מיד הבנתי כי מדובר בתהליך שאינו טבעי. קרן הגיע מיד לבית החולים לבדיקות. במהלך סריקת האולטרסאונד התברר מיד כי הגורים אינם בחיים, ועם זאת, מפותחים למדי. הדימום נמשך, והתברר כי גאיה סובלת ממחסור חמור מאוד בטסיות הדם. הטסיות הינן חלק חשוב מקרישת הדם, ובהיעדרן חל דימום במקומות שונים בגוף. על עורה של גאיה הופיעו כתמי דימום רבים, תוצר של המחסור החמור בטסיות. בבדיקות משלימות התברר כי גאיה נדבקה בטפילי דם מקרציות קטנות שעלו עליה, ולמעשה חלתה ב"קדחת הקרציות".

הפתרון המתבקש היה עיקור והוצאת הרחם עם הגורים המתים. על מנת לנתח כלבה במצב כזה יש צורך מידי במתן עירוי טסיות. הטסיות מעלות מיד את האפשרות של הדם להיקרש. לאחר מספר מנות טסיות ומנת דם שהשיבו לגאיה את הדם שאיבדה, היא נותחה והתאוששה מהניתוח.

לאחר הניתוח גאיה נזקקה למנות דם נוספות . כאן ראוי לציין לשבח את החברים היקרים ממועדון הגולדנים: שרון, ילנה ורעות ואת צוות בנק הדם ובית החולים שחברו יחד להציל את גאיה המקסימה. כל אחת הביאה את כלבה, שתרם דם לגאיה, שנזקקה כל כך לעזרה הזו. יום לאחר הניתוח גאיה נראתה מאוששת וחזקה יותר, לאחר מספר מנות דם נוספות ושלל תרופות לטיפול בוויסות המערכת החיסונית גאיה חזרה לחיים, וקרן חזרה לנשום לרווחה.

כלבי SOS חיות תורמים דם עוד לפני שנמצא להם בית

עמוס. דייב שחר
הכלב עמוס מכלבי SOS חיות/דייב שחר

בנק הדם לחיות מחמד פועל בישראל למעלה מעשר שנים. חייהם של מאות כלבים וחתולים כבר ניצלו, אך עדיין קיים מחסור במנות דם. בעמותת SOS חיות מכירים מקרוב את הבעיה – במהלך הטיפול השוטף בכלבים פצועים או חולים, נדרשת לעתים תרומת דם שיכולה להציל את חייהם. העמותה מסייעת באופן קבוע לבנק הדם, ורבים מהכלבים המטופלים בה תורמים דם עוד לפני שנמצא להם בית חדש. בעמותה ובבנק הדם קוראים לציבור בעלי הכלבים לעזור להגדיל את המאגר, על ידי מתן תרומת דם מכלביהם.

כדי לסייע לאיסוף התרומות, הוחלט לקיים בחול המועד פסח יום התרמה מיוחד: ביום שני, 9.4.2012, ייפתח מתחם העמותה בכפר שמריהו לכמה שעות במיוחד עבור מטרה זו. בעלי כלבים אשר יתאמו זאת מראש, יוכלו להגיע עם כלביהם. צוות של בנק הדם לחיות מחמד יהיה במקום עם הציוד הנדרש, ויבצע את לקיחת הדם מהכלבים. בסוף התהליך, הבעלים יחזרו עם הרגשה טובה והכלבים יקבלו חטיפים טעימים לדרך.

מקבלים ביטוח לשנה עבור מוצרי דם לכלב

אילוסטרציה. ShutterStock
"ההתרמה נעשית בהרדמה קצרה"/ShutterStock

"התהליך פשוט, ונמשך כחצי שעה", אומר הווטרינר ד"ר אייל נחמיאס, שהקים את בנק הדם, "ההתרמה נעשית בהרדמה קצרה. בעלי הכלבים מקבלים ביטוח לשנה עבור מוצרי דם לכלב, כך שלמעשה התרומה תוכל גם לעזור להם בעתיד, אם חלילה יהיה צורך בכך".

אירוע ההתרמה "כלב מציל כלב", יום שני, 9.4.2012, מתחם עמותת SOS חיות בכפר שמריהו (סמוך לשדה התעופה של הרצליה) בין השעות 10:00-15:00.
* כיוון שלא כל כלב מתאים לתרומת דם, בעלי הכלבים המעוניינים לסייע מתבקשים ליצור קשר ישירות עם בנק הדם' להירשם ולתאם מראש את הגעתם בטלפון: 09-8987760. פרטים נוספים על התהליך באתר האינטרנט של בנק הדם לחיות מחמד, ובדף הפייסבוק של בנק הדם לחיות מחמד.

תרומת דם הצילה את כלבכם?
עמותת SOS חיות מזמינה את ציבור בעלי הכלבים להיכנס לדף הפייסבוק של העמותה, ולחלוק את הסיפור עם שאר הגולשים בתקווה, שבעלי כלבים נוספים יחליטו להירתם ולעזור.

  • עוד באותו נושא:
  • תרומת דם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully