וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיתרון לפקקים: מכונית מעופפת תצא לשוק ב-2014

4.4.2012 / 0:12

"כבישים? במקום אליו אנו נוסעים אנחנו לא צריכים כבישים". נראה שהמשפט האגדי מ"בחזרה לעתיד" הופך למציאות: ההולנדים ייצרו מכונית מעופפת שכעת גם צלחה סדרת מבחני טיסה

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, מיכאל ברגמן, קריינות: אביב אברמוביץ')

המכונית המעופפת הראשונה, ה-"PAL-V", שיוצרה על ידי חברה הולנדית בעלת שם זהה, עברה בהצלחה סדרה של טיסות מבחן בחודש שעבר. זהו צעד נוסף להשקת המכונית המהפכנית הצפויה, למרבה הצער, לצאת לשוק רק ב-2014 כאשר מחירה יעמוד על כ-270 אלף דולרים.

הרכב המעופף, שקיבל את הכינוי ג'ירוקופטר, ממריא וטס כמו מסוק באמצעות רוטור שהורכב על גגו ומדחף שהותקן על חלקו האחורי, ויכול להגיע ל-180 קילומטרים בשעה – באוויר וביבשה. בכלל, מנהלים בחברה טוענים כי המכונית שקטה יותר ממסוק רגיל, יותר קלה לתפעול וכדי להמריא - היא זקוקה רק ל-165 מטרים שישמשו כמסלול המראה. על הקרקע, אמצעי התעופה מתקפלים, מנוע הגז ושלושת הגלגלים דוחפים קדימה והרכב העתידני נוסע כמו כל רכב אחר.

"אפשר לבחור כך שתוכל לנהוג כמו במכונית רגילה, תוכל לטוס כמו במטוס רגיל, אבל בכלי רכב אחד", אומר רוברט דינגמנסה, מנכ"ל החברה. דינגמנסה הוסיף כי אין צורך ברישיונות חריגים כדי לנסוע על האדמה, רק רישיון טיס אישי או פרטי כדי לטוס, "וזה משהו שאפשר להשיג בכ-20 עד 30 שעות לימוד", אומר המנכ"ל. "זהו הג'ירוקופטר, וזו הדרך הקלה ביותר לטוס", סיכם. לפי דינגמנסה לקוחות פוטנציאליים כוללים כוחות ביטחון וסיוע אך גם לקוחות פרטיים. "אם כי המחיר בשלב הראשוני אכן יקר", הודה.

עוד על פיתוח המכונית המעופפת:
היכנסי כבר לאוטו ונעוף
הישראלים דורשים: איפה המכונית המעופפת שלי?

(עדכון אחרון: 23:01)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully