וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי תורם לאגודה למען החייל? נטורי קרתא

קובי דוד

4.4.2012 / 11:55

הקשיים ב"מזנון הדודות" בצומת גולני, המספק זה עשור כריכים ושתייה לחיילים, הביאו לקבלת סיוע כלכלי דווקא מנטורי קרתא. האגודה בתגובה: "נשמח לקבל מימון, לא אוכל מוכן"

כמה פעילים מרכזיים מהזרם הקנאי של נטורי קרתא, שאינו מכיר במדינת ישראל ומחרים את תנועת הציונות, החלו השבוע לגייס תרומות מראשי הקהילה לטובת האגודה למען החייל, בניסיון לשמר את פעילותו של "מזנון הדודות" בצומת גולני. בעת האחרונה פועל המזנון במתכונת מצומצמת, זאת לאחר שנקלע לקשיים כלכליים. גם החסות שניתנה למקום מטעם חברת "אייס אוטו דיפו" הסתיימה, מבלי שחודשה ההתקשרות עם האגודה למען החייל.

מבין כל התורמים האפשריים, היו אלה דווקא נטורי קרתא שבחרו לתרום למזנון, בצורה חשודה למדי. שלשום באו חברו הקבוצה לדרום לבנון וערכו סיור בכמה כפרים, ובין היתר נפגשו בביירות עם בכירים בחיזבאללה. ביום שישי, הפגינו אנשי הקהילה בלבנון לצד פליטים פלסטינים ומחו על פעולות צה"ל בשטחים.

"החיילים שנמצאים בתחנות האוטובוס השונות סיפרו לפעילים שלנו בעצב גדול על כך שהמזנון נמצא בקשיים כלכלים", סיפר גורם בכיר בקהילה. "זה לא היה פשוט לקבל החלטה כזו, היו לא מעט גורמים בקהילה שהרימו גבה, מאחר שאנו לא מכירים במדינת ישראל ובכוחות הצבא. אך למרות הכל החלטנו להירתם למען החיילים, שהם יהודים לכל דבר וזקוקים לעזרה ותרומה", הסביר.

לדבריו, כבר בתחילת הסיוע, הציעו אנשי הקהילה ממאה שערים לחלק מדי בוקר 300 כריכים לחיילים המגיעים למזנון, הצעה אותה דחו באגודה למען החייל. "נמשיך בגיוס התרומות במשך כל חודש אפריל, עד שנאסוף סכום ראוי שיועבר לטובת המזנון", הסביר הגורם.

באגודה למען החייל לא שואלים שאלות מיותרות

אחד המתווכים בשידוך הלא-צפוי, בין האגודה למען החייל ובין אחת הקהילות הסגורות בעדה החרדית, הוא יו"ר השדולה לערכים יהודים, עופר כהן. "הצד היפה בסיפור הזה הוא שניתן למצוא בעם ישראל קצוות בעלי חילוקי דעות רבים, אך כאלה שימצאו את המכנה המשותף והחשוב - שהוא דאגה למזון ושתייה לחיילי צה"ל".

יו"ר האגודה למען החייל ומרכז הפעילות בה, קובי ורדי, הוסיף בתגובה כי "מחמם את הלב לדעת שפעילים מקבוצות שונות רוצים לעזור לנו. אנחנו נשמח לקבל כל תרומה בשמחה, כדי להמשיך את הפעילות הענפה והמיוחדת למען חיילינו".

מהאגודה למען החייל נמסר בתגובה: "נשמח לקבל תרומות כספיות או של מוצרי מזון סגורים למען החזקת המזנון. מבחינה תברואתית ובריאותית, אנו מנועים מלקבל מזון מוכן".

עוד על נטורי קרתא:
הכנס "למען ירושלים" בקטאר: חמאס, ח"כים וחרדים
שוב: נטורי קרתא הציתו דגל ישראל בירושלים
נטורי קרתא לשייח סלאח: "ציונים אינם יהודים"

לפניות לכתב: davidkobi@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully