וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו במסר לציבור - ולמופז: אני לא מפחד ממחאה ולא מזלזל בה

טל שלו

3.4.2012 / 16:40

בנאום לסיכום שלוש שנות כהונה - כתגובה למחאה החברתית המתחדשת - אמר נתניהו כי הממשלה הצליחה להשיג הישגים כלכליים מרשימים ולהקל על האזרחים. "הבעיות בקיץ היו אמיתיות"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר; עריכה: מיכאל ברגמן)

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ערך בצהריים (שלישי) מסיבת עיתונאים בירושלים, בה הציג את הישגי ממשלתו לרגל שלוש שנים לכינונה. את עיקר נאומו הקדיש נתניהו להישגים הכלכליים של ממשלתו, והבהיר כי הוא מודע לבעיות הכלכליות, אך הדגיש כי הוא אינו חושש מהמחאה החברתית שקמה בקיץ, ושמארגניה מקווים להזניקה מחדש.

מסיבת העיתונאים, שהתקיימה באולם התדרוכים החדש בלשכת העיתונות הממשלתית, נערכה בזמן שצה"ל והמינהל האזרחי נערכים לפינוי מתנחלים, שפלשו בצורה לא-חוקית לבית בחברון. היא לוותה בחוברת שבה נכתב כי אחד מהישגי הממשלה הוא "חיזוק התכנים הציוניים והיהודיים במערכת החינוך" ובין היתר, "עריכת ביקורים של אלפי תלמידים במערת המכפלה".

בנימין נתניהו ראש הממשלה במסיבת עיתונאים לציון תחילת השנה הרביעית לכהונת הממשלה, אפריל 2012. עומר מירון
נתניהו עם העץ שצייר. הצהריים, בירושלים/עומר מירון

ברמיזה ליריביו - בעיקר שאול מופז, יו"ר האופוזיציה החדש, המציג את עצמו כמנהיג חברתי וכמי שיוביל את המחאה החברתית וידיח את נתניהו מכסאו - אמר נתניהו כי הוא אינו חושש ממחאה, אך הבהיר כי הוא אינו מזלזל בבעיות אמיתיות. "הבעיות בקיץ הקודם היו אמיתיות. אני קשוב להן, אני מטפל בהן. גם מחיר הדלק, למשל - זה דבר עולמי שקשור למחירי הסחורות. המס בישראל על הדלק נמוך מבאירופה". כשהתבקש להתייחס אישית למופז, ויו"ר העבודה שלי יחימוביץ', אמר נתניהו: "אדם חייב להיות מסוגל לפעול בזירה הבינלאומית, ולפעול היטב. אנחנו לא בבועה מבודדת".

ראש הממשלה שירבט ציור על לוח אלקטרוני, בו נראה עץ, אותו המשיל למדינת ישראל. "ישראל היא כעץ מול הסערה", אמר. לדברי נתניהו, ישראל ניצבת מול ארבע סערות עיקריות – סערת הכלכלה, הסערה האזורית, סערת הסייבר וסערת הביטחון. את איום הביטחון חילק לתחומים עיקריים: הגרעין האירני, טילים ורקטות שנורים לעבר ישראל וחדירה לגבולות המדינה.

"הסערות האלה בהחלט יכולות להפיל את העץ", הזהיר, "אך הממשלה היתה יציבה. השורשים של העץ הם הערכים, והגזע של העץ הוא הכלכלה. והפירות הם החברה", הסביר. "בסיכום שלוש שנים, העץ יציב בצורה יוצאת דופן. השורשים טמונים בקרקע והעץ צומח ומניב פירות".

בנימין נתניהו ראש הממשלה במסיבת עיתונאים לציון תחילת השנה הרביעית לכהונת הממשלה, אפריל 2012. עומר מירון
העץ של נתניהו/עומר מירון

לדברי נתניהו, הממשלה רוצה להמשיך לעודד את הצמיחה במשק, להוריד את האבטלה ולהקטין את ממדי העונה. כדי לצמוח, אני חייב להתחרות, וכדי להתחרות אני חייב לטפח כותרות, ולהבטיח שאני פועל נגד מונופולים וקרטלים". לדבריו, הממשלה תמשיך ליצור מקומות עבודה. "זה המון לעומת מה שאנחנו רואים באירופה. אחוזי האבטלה במדינת ישראל נמוכים מאוד באופן יחסי. אנחנו עושים זאת במקביל לצמצום העוני", אמר.

בהתייחסו לנושא האירני, אמר נתניהו כי צריך "לרתום את הקהילה הבינלאומית ללחצים המתגברים. הוכחנו את היכולת הזו, ואנחנו פועלים באופן שיטתי. יש גם דברים נוספים שאנחנו עושים. אנחנו מפעילים כוחות גדולים מול הבעיה הזו".

דו"ח סיכום: ?מתחילים שנה רביעית - זאת ממשלה שעושה?

בדו"ח סיכום מיוחד שהוכן במשרד ראש הממשלה, תחת הכותרת ?מתחילים שנה רביעית - זאת ממשלה שעושה?, שהוצג במסיבת העיתונאים, ציינו אנשי ראש הממשלה את ההישגים המרכזיים של הממשלה, כשבראשם הכלכלה, החינוך והביטחון.

כפי שהדגיש נתניהו בחודשים האחרונים, על רקע המשבר העולמי, כלכלת ישראל שמרה על יציבות ואף ראתה בשנות כהונת נתניהו עלייה מתמדת בצמיחה, וירידה מתמדת בשיעור האבטלה, שגם הם נמוכים מהממוצע העולמי. כמו כן, בשנה האחרונה נרשמה עלייה בדירוג האשראי של ישראל.

ראש הממשלה הקדיש חלק גדול מהדו"ח המסכם לשאלות יוקר המחיה, ובין היתר הדגיש בפני הציבור כי בשנה האחרונה הופחת המס על הדלק ב-88 אגורות לליטר, מחירי החשמל חזרו כעת לרמתם מלפני ארבע שנים, ועל רקע התחזיות לשובה של המחאה החברתית, מדגיש את עשיית ממשלתו למען מעצד הביניים; ?שינוי עמוק בסדר העדיפויות הכלכלי חברתי?, מכריז נתניהו בדו"ח, ומפרט על חוק חינוך חינם מגיל 3, ורפורמות נוספות בבתי הספר העל יסודיים ובהשכלה הגבוהה. לא רק במערכת החינוך הכללית השקיעו בממשלת נתניהו, אלא גם בתחום הצביון היהודי; בין ההישגים שהדו"ח המיוחד שהוכן מפרט נמצא ?חיזוק התכנים הציוניים והיהודיים במערכת החינוך?, ביקורים של אלפי תלמידים במערת המכפלה וחידוש חידון התנ"ך למבוגרים.

הטבות נוספות שסיפקו פיתרון למשבר מעמד הביניים שמצוינות בדו"ח הן תוספת נקודת זיכוי במס להורים עובדים, רפורמות בסלולר והרחבת שידורי הטלוויזיה הדיגיטליים. בתחום הדיור, מבקשים אנשי ראש הממשלה להדגיש כי ממשלת נתניהו פעלה רבות להגדלת היצע הדירות שהביאה לירידת מחירי הדירות החדשות ב-13%, כמו גם לבנייה ושיווק מאסיביים של עשרות אלפי דירות ויחידות דיור ברחבי הארץ.

בתחום הביטחוני, הדגיש נתניהו כי המיזמים העיקריים שהוביל היו המשך ההצטיידות במערכות כיפת ברזל, האצת בניית הגדר בדרום, והקמת מטה סייבר לאומי. נתניהו מדגיש את עשייתו בהגנה על הגבולות, בתוכנית שהשיק בשנה האחרונה לטיפול במסתננים הבלתי חוקיים, הכוללת בנוסף לגדר בדרום גם אכיפה וחקיקה מוגברים בנושא והקמת מתקני שהייה.

אחת המטרות שנתניהו מצהיר עליהם השכם והערב היא חיבור הנגב והגליל למרכז, ובתחום זה מדגיש דו"ח הסיכום כי בשנה האחרונה הושקעו למעלה מעשרה מיליארד שקלים בתשתיות וכבישים ברחבי המדינה, כמו גם הקמת מוקדי רפואת חירום וחדרי מיון קדמיים ביישובים בפריפריה. במשרד ראש הממשלה ציינו גם את הסכם השכר שנחתם עם הרופאים והאחיות, שיפור מערך התחבורה, כמו גם השקת הרפורמה בשיטור העירוני.

לפנייה לכתבת: tal_sh@walla. net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully