וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חי בסבבה: כך תחפפו ותסרקו סוס

א.ב דן

3.4.2012 / 10:40

מדור חי בסבבה מארח הפעם את אלי פרץ, צלם והבעלים של סטודיו "קמליה אמנות הצילום", שמלבד שני כלבים מהממים מגדל גם סוס אהוב ומפונק

אורח חייו ההרפתקני של כותב המדור הוביל אותו השבוע למפגש עם הצלם אלי פרץ, בעל סטודיו הצילום "קמליה" ("יש טרנד חדש, ודווקא די בולט של כרכרות מיוחדות שמובילות את החתן והכלה, והייתי מעורב באירועים כאלה"). לצד עבודתו של פרץ והיותו נשוי ואב לארבעה, הוא בעל כלבה מגזע בורדר קולי, כלב מגזע מלטז וסוס מעורב אנדלוסי וערבי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"התאהבתי בו ממבט ראשון". פרץ והסוס שלו/מערכת וואלה!, צילום מסך

איך הסוס הגיע לידך?

"עשיתי עבודת תרומה, סרט לבית ספר לילדים נזקקים ולילדים מוגבלים. החבר'ה שם היו מאוד נחמדים, סיפרתי להם על התחביב שלי. כעבור שבועיים הם ניגשו אלי ואמרו שיש להם סוס למסירה, ואולי אני רוצה. ניגשתי לשם, ראיתי את הסוס והתאהבתי בו ממבט ראשון".

על מה רכבת לפניו?

"ההיסטוריה שלי עם הסוסים היא ארוכת שנים. מגיל 18 אני מעורב עם סוסים, אוהב ונהנה מכל דקה, וזה תחביב שמלווה אותי, את המשפחה וגם את הילדים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

הטיפ של אלי פרץ: לשטוף את הסוס פעמיים בשבוע עם שמפו רגיל על הרעמה, ולהבריש

"כשאתה מסרק את הסוס עם מברשת, אתה נותן לו הרגשה נהדרת, הוא מתענג על זה. לפני ההברשה כמובן יש להשתמש במים רגילים, לא צריך מים חמים. לפתוח ברז ולשטוף את הסוס. חשוב מאוד לשטוף את הסוס לפני, כי אם אתה מסרק אותו על כל הלכלוך, לא נעים לו, ולא נכון לעשות כך. עדיף לשים לו שמפו על הרעמה ועל אזורי השיער, זה יקל על הסירוק".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אתה נותן לו הרגשה נהדרת, הוא מתענג על זה". פרץ עם הסוס/מערכת וואלה!, צילום מסך

באיזה שמפו אתה משתמש?

"אני חושב שצריך להיות הפשוט. כמובן שיש שמפו של סוסים, אבל הוא מייקר את העניין וגורם להוצאה מיותרת".

יש מברשת מומלצת?

"המברשת שמברישים בה את הסוס צריכה להיות מברשת עם סיבים מאוד חזקים ולא צפופים, כדי שהשיער של הסוס, שהוא עבה מטבעו, לא ייתפס במברשת ולא ייתלש לו מהגוף. בעיקרון בכל חנות אביזרים לסוסים יש את המברשות האלה, אבל אפשר לקנות גם בשווקים, כל מיני מברשות שבני אדם משתמשים בהם לשיער, כאלו שמסתרקים איתן. צריך לבחור את המברשות עם הסיבים היותר מופרדים והיותר חזקים, כי השיער של הסוס הוא שיער מאוד עבה ומאוד חזק. מברשת פלסטיק היא דווקא נהדרת, אבל יש מברשות כאלו שהסיבים תפוסים בהלחמה לפלסטיק, ויש כאלה שהם מין גומי. אלה מהגומי לא מחזיקות מעמד".

יכול להיות מצב במהלך ההברשה שהסוס פתאום יתפרע?

"בדרך כלל סוסים מורגלים בשטיפה והברשה, לא אמורה להיות בעיה כזאת. מלכתחילה, אם הם בעייתיים אתה מרגיש, ועדיף לאלף אותם לזה מראש".

לאתר קמליה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully