וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית הדין הוציא צו מניעה, מאבטחי השרים לא ישבתו

טל שלו

2.4.2012 / 0:07

המאבטחים, המועסקים על ידי חברה חיצונית, ביקשו לפתוח בשביתה על רקע תנאי העסקתם - שלא אושרה בינתיים. "אנחנו מסכנים את חיינו, ויש לזה מחיר", אמר אחד מהם היום

המאבטחים לא ישבתו: בית הדין לעבודה הוציא אמש (ראשון) צו מניעה ארעי לשביתת המאבטחים האישיים של שרי הממשלה, שביקשו לפתוח בשביתה על רקע תנאי העסקתם. שופטת בית הדין האזורי לעבודה בתל-אביב, שרה מאירי, קבעה דיון להיום בשעה 15:30, שייערך בדלתיים סגורות, לבקשת חברת "מיקוד אזרחי", המעסיקה אותם.

הבוקר היו אמורים המאבטחים האישיים של שרי הממשלה לפתוח בשביתה ללא הגבלת זמן במחאה על תנאי השכר שלהם, לאחר שהיום התפוצץ המשא ומתן שניהלו בשבועות האחרונים מול החברה המעסיקה אותם, חברת "מיקוד אבטחה". בשירות הביטחון הכללי נערכו הערב לגבות את אבטחת השרים, והבהירו כי "רמת האבטחה לא תיפגע". במקביל, פנתה חברת האבטחה באמצעות עורכי דינה לבית הדין הארצי לעבודה בבקשה שיוציא צו שיחייב את המאבטחים להופיע מחר בעבודה - וכזה אכן יצא.

לימור לבנת בהלוויית אחיינה , ההרוג מפיגוע הירי בשומרון בן יוסף לבנת, אפריל 2011. עומר מירון
"לא יתכן שמאבטח משתכר שכר מינימום". השרה לבנת עם מאבטחיה/עומר מירון

בניגוד לראש הממשלה, אותו מאבטחת היחידה לאבטחת אישים בשב"כ, מועסקים 170 המאבטחים האישיים של השרים באמצעות חברת "מיקוד". בחודשים האחרונים החלו המאבטחים בהתאגדות באמצעות הסתדרות העובדים הלאומית, בניסיון לשפר את תנאי העסקתם, ובעיקר את תנאי השכר העומדים לטענתם על שכר שזהה לשכר מינימום. המאבטחים מבקשים "להתאים את השכר לתפקיד ולמשימה אותה אנחנו עושים", כפי שהגדיר אחד המאבטחים בשיחה עם וואלה! חדשות. "לא יתכן, לא הגיוני, ולא מקובל שמאבטח שמוכן לעבוד 25 שעות רצוף משתכר שכר מינימום. אנחנו מוכנים להקריב את חיינו למען ביטחון מדינת ישראל ולמען ביטחונם האישי של שרי הממשלה, ולאור המצב הביטחוני אנחנו מבצעים את המשימה ביתר שאת. יש לזה מחיר".

"התפשרנו והתגמשנו, אבל החברה לא מכבדת את ההבנות"

כבר באוגוסט שנה שעברה הגישו 81 מאבטחי שרים תביעה, שעדיין נדונה בבית המשפט, על סך 14.2 מיליון שקלים נגד המדינה והחברה המעסיקה אותם, בגין פגיעה בשכרם ובזכויותיהם הסוציאליות, לאחר שלא זכו לתשלום על שעות נוספות, חופשות, הבראה וימי מחלה. לפני כמה שבועות הודיעו המאבטחים, באמצעות ההסתדרות הלאומית, על סכסוך עבודה עם החברה, ומשרד התעשייה, המסחר והתעסוקה, קיים מאז מספר מפגשים בין החברה לבין ההסתדרות הלאומית, בתיווכו של עורך הדין שלמה יצחקי, הממונה במשרד על יחסי עבודה, בניסיון לגבש הסכם הבנות בין הצדדים. בהסתדרות הלאומית סיפרו הערב כי בפגישה שהתקיימה הבוקר, בה הצדדים היו אמורים לחתום על הסכם שכר חדש, ביקשו נציגי חברת מיקוד תוספת זמן של שבועיים כדי להמשיך במגעים עם האוצר במטרה למצוא מימון להבנות שהושגו. המאבטחים דחו את הבקשה והכריזו על פתיחה בשביתה ללא הגבלת זמן החל ממחר בבוקר.

"התפשרנו והתגמשנו והזזנו את הדברים כדי להגיע לתוצאה שתספק את כולם, אבל למרות הסיכומים ולמרות הפשרות החברה הודיעה שהיא לא מכבדת את ההבנות אליהן הגענו ומבקשת זמן נוסף", סיפר אחד המאבטחים לוואלה! חדשות, שתקף בחריפות את החברה. "אנחנו לא מוכנים לתת זמן נוסף, נתנו די והותר". המאבטחים מדגישים כי הם אינם מעוניינים לפגוע בביטחון השרים, ועל כן המהלך תואם מול מנהלי המשרדים והשב"כ שנערך לספק פתרונות לאבטחת השרים. "אנחנו לא ישנים בשקט בלילה רק מהחשש הזה שחס וחלילה לא ייפגע ביטחונו של אחד השרים, אבל זה צעד שאנחנו חייבים לעשות כי מתעלמים מאתנו ורומסים את הערכים שגדלנו עליהם", הוסיף המאבטח.

ממשרד ראש הממשלה נמסר בשם שירות הביטחון הכללי כי "אין המדובר במאבטחי שירות הביטחון הכללי אלא המאבטחים הנמצאים באחריות הקב"טים של משרד הממשלה השונים. הנושא מוכר ומטופל. רמת האבטחה לא תיפגע".

לפניות לכתב: tal_sh@walla.net.il

(עדכון אחרון: 23:06)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully