וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדיווח למד"א על השריפה: "יש לכודים, שמעתי צעקות"

2.4.2012 / 0:08

עובדת בבנין משרדים סמוך התקשרה לדווח לכוחות ההצלה על הדליקה הגדולה שפרצה במפעל הצבעים ברעננה. לאחר שהעבירה את מיקומה, אמרה המטלפנת: "אש ממש חזקה, ממש מאחוריי"

מד"א

(באדיבות מגן דוד אדום)

"היה פה פיצוץ גדול לידנו, ואש מתחילה ממש בבניין הסמוך" – כך נפתחה אתמול (ראשון) שיחת הטלפון הראשונה שהתקבלה במוקד 101 של מגן דוד אדום, אודות השריפה הגדולה שפרצה במפעל הצבעים ברעננה. עובדת חברת HP, שמשרדיה נמצאים בסמוך למפעל, התקשרה למקודף אותה ניתן לשמוע כאן במלואה.

"איפה אתם נמצאים?", שאלה המוקדנית, ונענתה: "ברעננה". לאחר שהעבירה המתקשרת את פרטי מיקומה, היא סיפרה על "אש ממש חזקה, פה ליד, ממש מאחוריי". כשנשאלה האם ישנם אזרחים לכודים בתוך המבנה, אמרה: "כן, שמעתי צעקות".

פיצוץ ברעננה, מרץ 2012. דרור עינב
"כן, שמעתי צעקות". הבניין ברעננה/דרור עינב

בשעות הצהריים של יום האתמול אירע פיצוץ עז במפעל, הנמצא באזור התעשייה ברעננה. הפיצוץ אירע ברחוב החרושת בעיר, בסמוך לקניון "רננים". צוותים של מגן דוד אדום טיפלו בחמישה בני אדם שנפגעו באורח קל מפגעי הדף ושאיפת עשן. גבר כבן 25 נפגע מרסיס בראשו, ופונה לבית החולים בלינסון בפתח תקוה, שתי נשים ושני גברים - האחד מהם שוטר - שנפגעו משאיפת עשן פונו לבית החולים מאיר בכפר סבא. לאחר כשעתיים השיגו כוחות הכיבוי שליטה על האש והוסר החשש שישנם לכודים כפי שדווח בתחילה. במקביל, פונו בנייני המשרדים והתעשייה הסמוכים לזירת הפיצוץ.

"נמנע אסון גדול יותר"

מהמשטרה נמסר כי במקום נשמעו פיצוצים גם לאחר הפיצוץ הראשוני וכי העשן נראה גם מכביש מספר 5 המרוחק. סגן מפקד מרחב שרון במשטרה, ניצב-משנה אילן מור, מסר כי שלושה בני אדם עוכבו לחקירה בחשד לרשלנות שגרמה לשריפה, והוסר החשד מהצתה. מור ציין כי ייתכן שבמקום הונחו בלוני גז שלא חוברו כראוי שהיו מקור השריפה. עוד ציין מור כי חלק מהחשודים קושרים את עצמם לאירוע וכי ייתכן וצפויים מעצרים. "נמנע אסון גדול יותר", סיכם.

רשף-משנה משה עמר, שהיה בזירה, סיפר: "היה דיווח על נעדרים ולאחר סריקות הגענו למסקנה שכולם בריאים ושלמים ולא נמצאים בזירת האירוע. טרם הושגה שליטה על האש. נוודא שאין סכנות נוספות ואז תצא הודעה מסודרת". עמר ציין כי עדיין לא ידוע מה הגורם לשריפה וביקש להותיר את האזור שבקרבה של 500 מטרים מהשריפה פנוי מבני אדם.

השריפה ברעננה: הושגה שליטה, נעצרו חשודים ברשלנות

(עדכון אחרון: 20:10)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully