וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צל"ש לחובשת שהצילה חיי פצוע בפיגוע בכביש 12

1.4.2012 / 16:10

החובשת הצבאית אנסטסיה בגדלוב הצילה בפיגוע בגבול המצרי את חייו של פצוע ורק בבית החולים הבחינה שגם גפיה נפגעו. מועמד לצל"ש: לוחם שנפצע קשה אך הצליח לחסל את המחבל

צל"ש יוענק היום (ראשון) לחובשת הצבאית, אנסטסיה בגדלוב, על ידי ראש להק כוח אדם בחיל האוויר, תת-אלוף אילן בוגר. בגדלוב, היום צוערת בקורס הקצינים, קיבלה את הצל"ש על תפקודה בפיגוע שאירע בחודש אוגוסט האחרון בסמוך לגבול ישראל מצרים באזור עין נטפים במהלכו נהרגו שמונה אזרחים וחיילים. הטקס יתקיים בנוכחות מפקד חיל-האוויר, אלוף עידו נחושתן, בני משפחה ומפקדים בבסיס "עובדה" של חיל-האוויר.

במהלך הפיגוע באוגוסט אשתקד ירו מחבלים לעבר אוטובוס של חברת "אגד", הרגו שמונה אזרחים ופצעו עשרות נוספים. בגדלוב, שהייתה בין נוסעי האוטובוס, הגישה סיוע ראשוני לפצועים תוך כדי הפגנת קור רוח ונחישות רבה. מתחקיר האירוע התברר כי חייו של פצוע קשה ניצלו הודות לחוסם עורקים שקשרה לברכו, כל זאת בעודה פגועה מרסיסים בגפיה בעקבות ירי המחבלים.

חובשת הצבאית אנסטסיה בגדלוב שקיבלה צל"ש, מרץ 2012. דובר צה"ל
"הפגינה דבקות במשימה, אחריות, דוגמה אישית, מקצועיות ורעות". בגדלוב, בטקס קבלת הצל"ש/דובר צה"ל

מועמד לצל"ש: לוחם שנדקר בצווארו אך הצליח להרוג מחבל

במכתב, שנלווה לצל"ש שיוענק לרב"ט בגדלוב, נכתב כי הפגינה "דבקות במשימה, אחריות, דוגמה אישית, מקצועיות ורעות". עוד נכתב כי "בקור רוח ובנחישות דילגה בין הפצועים וסייעה לייצב את מצבם, תוך שימוש באמצעים מאולתרים שנמצאו במקום. חייו של אחד הנפגעים, שנפצע קשה, ניצלו הודות לחוסם עורקים שקשרה בברכו ובזכות לחץ עקיף שהפעילה על העורק ראשי בברכו השנייה". במכתב, שעליו חתום ראש להק כוח אדם בחיל האוויר, צוין כי "לאחר שהגיע כוח רפואי, הצטרפה החובשת לצוות והמשיכה ללוות את הפצועים בדרך לבית החולים שם הבחינה שגם גפיה נפגעו מרסיסים במהלך הירי".

כמו כן, מפקד חטיבת כפיר, אלוף משנה אודי בן מוחה, ומפקד אוגדת איו"ש, תת-אלוף חגי מרדכי, המליצו להעניק צל"ש ללוחם כפיר על חלקו בחיסול אחד מהמחבלים שהשתתפו בפיגוע הדקירה בכפר יטא בדרום הר חברון לפני כשבועיים. לדברי מפקד החטיבה, סמל גל ויינגרטן, לוחם גדוד לביא, נדקר בצווארו ואיבד דם רב אך למרות זאת, הפגין קור רוח, ירה לעבר המחבלים והרג אחד מהם. מדובר צה"ל נמסר כי טרם התקבלה החלטה בעניינו של ויינגרטן. עם זאת, גורם צבאי ציין כי סיכויו לקבל את הצל"ש גבוהים.

עוד על הפיגוע המשולש בדרום אשתקד:
מתקפת הטרור בדרום: כך זה קרה - שלב אחר שלב
יום קרב בדרום: תמונות ממתקפת הטרור המשולבת
חצי שנה לאחר הפיגוע בגבול מצרים: כביש 12 ייפתח

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully