וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיבי בעצרת יום האדמה: "יש לנו זכויות על הארץ"

ניר יהב

30.3.2012 / 17:54

מול קהל המפגינים בוודאי נעם שבנגב, הוסיף חבר הכנסת כי המדינה מעניקות זכויות "לגיורת אנסטסיה מיכאלי" על פני מיליון ערבי שנולדו בה. אלפים צעדו מסכנין לעצרת בדיר חנא

העצרת המרכזית לציון 36 שנה ליום האדמה בדיר חנא הסתיימה לפני זמן קצר (שישי), ובה השתתפו אלפי בני אדם שצעדו אליה מכיוון סכנין תוך שהם נושאים את דגלי פלסטין וקוראים קריאות תמיכה בעם הפלסטיני.

יו"ר ועדת המעקב של ערביי ישראל, מוחמד זידאן, ברך בנאומו את "השהידים, שהקריבו קורבן לא רק לפלסטינים תושבי ישראל אלא לאומה הערבית כולה" ואת האסירים הפלסטינים "שנלחמים בשרירות הלב הישראלית באמצעות שביתות רעב, ובראשם הנא שלבי וחדר עדנאן". עצרת מרכזית נוספת נערכה בוואדי נעם שבנגב.

עצרת יום האדמה בדיר חנא. ערן גילווארג
אלפים צעדו מסכנין אל העצרת בדיר חנא/ערן גילווארג

בעצרת השתתפו ראשי הציבור הערבי, ביניהם חברי כנסת וראשי ערים. ח"כ אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל) השתתף בהפגנה בוואדי א-נעם שבנגב, ואמר כי "יום האדמה השנה נערך בצל תוכנית פארבר המאיימת להפקיע 800 אלף דונם בנגב וכוללת אלפי צווי הריסה ומשבר שיכון חריף יותר מאשר בכל ישוב יהודי. הוא נערך גם בצל גל החקיקה הקיצוני המתייחס לאזרחים הערבים כאל 'פולשים' או 'מטרד'".

טיבי הוסיף בדבריו לקהל המפגינים, כי "הקול שיצא מאיתנו היום הוא אחד: לא רק שיש לנו זכויות בארץ הזו אלא שיש לנו זכויות על הארץ הזו. אנו זועקים את זעקת ההדרה, האפלייה והאדנות בכל תחומי החיים. מדינה שמעניקה יותר זכויות לגיורת אנסטסיה מיכאלי, שהקשר שלה למולדת הוא מקרי בלבד, מאשר למיליון אזרחים ערבים שנולדו כאן, היא מדינה המנהלת מדיניות גזענית כלפי המיעוט הערבי".

עוד בנושא
בעוד העימותים נמשכים, בצה"ל מסכמים: "המבחן - יום הנכבה"
בירדן, בלבנון, בסוריה: רבבות הפגינו ב"יום האדמה"
יום האדמה | הפלסטינים: "עשרות מפגינים נפגעו בעזה ובגדה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully