וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אי.די.בי סוגרת שנה קשה: הפסידה 3 מיליארד שקלים

אורן פרוינד

30.3.2012 / 15:56

IDB מסיימת את 2011 עם גרעון של 1.1 מיליארד שקל בהון העצמי. עם זאת, ההפסד הרבעוני צומצם ב-33% לסכום של 173 מיליון שקל. יו"ר הקבוצה דנקנר קיבל שכר של 3 מיליון ש"ח

אי.די.בי אחזקות פירמידת החברות של נוחי דנקנר השולטת בין היתר בכור, שופרסל, סלקום ונכסים בנין מדווחת על שנה קשה עם הפסד עתק של 3.24 מיליארד שקל בשנת 2011. עיקר ההפסד של אי.די.בי מיוחס להפחתות חשבונאיות גדולות בהיקף מצרפי של כ-2.8 מיליארד שקל, בעיקר בגין רישום ירידת ערך באחזקה של כור במניות קרדיט סוויס בסך של כ-1.97 מיליארד שקל, ובגין רישום ירידת ערך של פרויקטי נדל"ן בלאס וגאס בסך של כ-614 מיליון שקל.

ברבעון הרביעי רשמה אי.די.בי אחזקות הפסד של כ-173 מיליון שקל, נמוך ב-33% מהרבעון המקביל, בעיקר בגין רישום הפחתה חשבונאית של האחזקה בשופרסל בסך של כ-171 מיליון שקל. עלות שכרו של נוחי דנקנר, יו"ר קבוצת אי.די.בי , הסתכמה בכ-3 מיליון שקל בשנת 2011. בתגובה לדו"חות אמר דנקנר כי "הקבוצה מסכמת היום את השנה הקשה ביותר מאז 2003 בה רכשנו את השליטה בקבוצה".

דנקנר מאשים את הרגולציה הישראלית שפגעה בסקטור העסקים הישראלי ומציין כי "נפגענו השנה מעודף רגולציה במשק אשר הביא להאטה חריפה בפעילות הסקטור העסקי ולמשבר נזילות בשוק ההון. ברור הדבר שבתקופה כלכלית משברית על הממשלה להאיץ את הפעילות הכלכלית ואת התמיכה בסקטור העסקי, בדיוק כפי שעשו קברניטי הכלכלה בארה"ב ובאירופה" אמר.

לגבי העסקה עם משפחת לבנת למכירת חברת משאב אמר דנקנר כי "אני מעריך שהעסקה תושלם במהלך החודשים הקרובים". עוד אמר כי "הדבר החשוב מבחינתנו כעת הוא שהתוצאות עליהן אנו מדווחים היום הן בעיקר תוצאה של הרבעונים השני והשלישי של שנת 2011, בעוד שבחודשים שחלפו מאז ביצענו מהלכים משמעותיים שייצבו את הקבוצה ותורמים לתנופה עסקית חיובית, ובהתאם אני מעריך ששנת 2012 תהיה שנה עסקית טובה לאי.די.בי".

הירידה המשמעותית ביותר שספגה אי.די.בי היא בגין האחזקה בחברת כור. כור ספגה הפסד חשבונאי של 2.9 מיליארד שקל בגין ירידת ערך במניות קרדיט סוויס במהלך שנת 2011. כתוצאה מירידת הערך סיימה כור עם הפסד נקי של 3 מיליארד שקל בשנת 2011. לדו"חות של כור.

נכסים ובנין, זרוע הנדל"ן של קבוצת אי.די.בי שבשליטת נוחי דנקנר, סיימה את 2011 בהפסד של 435 מיליון שקל. ההפסד הוא תוצאה של הפחתות בהיקף של 390 מיליון שקל שביצעה החברה ברבעון השלישי לקרקע הפלאזה בלס וגאס, וכן כתוצאה מעצירת תוואי הפחתת מס החברות בעקבות המלצות דו"ח טרכטנברג. לדו"חות של נכסים ובנין.

מעריב רשמה במהלך 2011 הפסד תפעולי של 159 מיליון שקל - גידול של 60% בהשוואה לשנת 2010. הכנסות החברה ירדו ב-16%, וזאת על רקע "המשך השחיקה בחשיפה של העיתון לציבור" והסטת תקציבי פרסום למתחרה "ישראל היום", המגדילה את נתח השוק. לדו"חות של מעריב.

עיקר ההפסד של דסק"ש מיוחס להפסד של 2 מיליארד שקל שרשמה בגין האחזקה בכור. הירידות במניית קרדיט סוויס הביאו את כור לרשום הפסד עתק של 2.9 מיליארד שקל שהגיע גם לדסק"ש. האחזקה בסלקום הניבה רווחים של 384 מיליון שקל לדסק"ש, ירידה של 40% מהשנה שעברה ואילו האחזקה בשופרסל תרמה רווח של 132 מיליון שקל לדסק"ש, ירידה של 16% מהשנה המקבילה. לדו"חות המלאים של דסק"ש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully