וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוקראינה: אנסו והציתו נערה - וכמעט חמקו מדין

29.3.2012 / 18:45

אוקסנה מקר, בת 18, נפלה קורבן לאונס מזעזע ומתה מפצעיה בבית החולים. החשודים, בנים לדמויות פוליטיות, שוחררו ממעצר, ורק המפגינים העקשנים הביאו לפתיחת החקירה מחדש

נערה בת 18 מאוקראינה, שלדברי התביעה בקייב נאנסה, נחנקה והועלתה באש, מתה אמש מפצעיה – כך מסרו היום (חמישי) הרשויות בקייב. מפגינים במדינה זעמו על כך שכמה מהחשודים בתקיפה שוחררו ממעצר, וטענו כי הסיבה לכך היא היותם בנים לאישים בכירים. הנערה, אוקסנה מקר, מתה בבית החולים במיקולאייב, מזרחית לאודסה.

אוקסנה מקר, קורבן אונס שנחנקה והוצתה באוקראינה ומתה מפצעיה. מרץ, 2013. רויטרס
מקר, לפני כעשרה ימים בבית החולים/רויטרס

לפני שבועיים, פגשה מקר בפאב מקומי שלושה מהחשודים בתקיפה, והתלוותה אליהם לדירתו של אחד מהם. שם, ככל הנראה, אנסו אותה ואז חנקו אותה בכבל ובשמיכה. במרתף הבית הם הציתו את גופה של הנערה. עובר אורח מצא את מקר כשלגופה כוויות קשות, ופינה אותה לבית החולים. שתי רגליה ואחת מידיה נכרתו במהלך האשפוז.

הנשיא התערב - והורה לעצור את החשודים

בתחילת החודש, שוחררו ממעצר שניים משלושה חשודים בתקיפה, בנים למשפחות בעלות הון, שלהוריהם יש קשרים פוליטיים. בממשלה אישרו כי אביו של אחד החשודים היה בעבר פקיד בכיר במחוז שבו אירעה התקיפה. אלפי מפגינים יצאו לרחובות בקייב ובערים נוספות למחות על מקרה האלימות הקשה, ודרשו להעמיד לדין את כל החשודים בתקיפה. את חלק מעצרות המחאה הובילו נשות פמן (FEMEN), המפגינות בחזה חשוף.

כעבור כמה ימים, נפתחה החקירה מחדש. המשטרה עצרה מחדש את שני החשודים, בהוראתו של נשיא אוקראינה, ויקטור ינוקוביץ'. שלושת הגברים הואשמו בשבוע שעבר באונס, ואחד מהם מואשם גם בניסיון רצח.

בתקשורת האוקראינית נפוצים דיווחים על בנים לבעלי הון החומקים מעונש בשל הקשרים של הוריהם עם האליטה הפוליטית. בין היתר, הם נוטים להתחמק מעונשים בגין עבירות תנועה, בהן גרימת מוות בתאונות דרכים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully