וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיפלומטית באפריקה התלוננה: "המטפלת חולת איידס"

טל שלו

29.3.2012 / 16:38

במכתב שנשלח למשרד החוץ, חשפה הדיפלומטית כי המטפלת סיפקה מסמכים מזויפים על מצבה הבריאותי. "מי מכם אי פעם חשב לבדוק ולשאול אם המטפלת של ויצ"ו היא נשאית איידס?", שאלה

השליחים הדיפלומטיים הישראליים יודעים שחייהם בניכר כרוכים בהסתגלות לשפה ולסביבה שונה וכן במחיר אישי גדול שנגזל מבני משפחותיהם, אשר נשלחים לנציגויות שונות בעולם, אך לעתים הם נתקלים בסיטואציות קשות במיוחד כתוצאה ממקום השירות שלהם. דיפלומטית ישראלית המשרתת כקצינת מינהל וקונסולית באחת ממדינות אפריקה שיגרה בשבוע שעבר מכתב למחלקת הרווחה וסמנכ"ל מינהל במשרד החוץ, בו סיפרה על החשש הגדול שנוצר במשפחתה בשבועות האחרונים, כאשר התברר שהמטפלת ששכרה המשפחה לטיפול בילדים, הינה חולת איידס במצב מתקדם.

"אומרים לנו 'יש לכם חיים נוחים, ויש לכם מטפלת לילדים'", כתבה הדיפלומטית במכתב, בו היא חושפת שאחד משני ילדיה חולה במחלת עור כרונית הגורמת לפצעים מדממים ועל כן החשש להידבקות במחלת המטפלת, "מספיק שפעם אחת אותה המטפלת דיממה מהאצבע והחליטה למרוח לבננו קרם על הפצע המדמם שלו והנה לכם מתכון נפלא להדבקת הילד". הדיפלומטית הוסיפה, כי "אף אחד לא חושב שהמטפלת הזו היא גם סוג של נטל, בטח במקום בו מרבית האוכלוסייה נשאית איידס. לא סתם בתקנון משרד החוץ מאפשרים לנו לבדוק את עוזרות הבית שלנו".

לפני כמה חודשים, עם הגעתה למדינה האפריקאית, שכרה המשפחה מטפלת מקומית לטיפול בשני הבנים, ובהתאם לתקנון שירות החוץ במדינות קשות שירות, נשלחה המטפלת לבדיקות דם, שלאחריהן נדרשו רופא השגרירות והדיפלומטית לבשר לה על הידבקותה באיידס - מצב אותו מתארת הדיפלומטית במכתב כ"אחד הרגעים הקשים שחוויתי עד כה; "לספר לאמא לילדים שנגזר עליה גזר דין מוות". המשפחה מצאה עובדת חדשה, שהציגה בפניהם בדיקת דם שעשתה במעבדה בה נכתב כי אינה נשאית איידס.

"אל תרחמו עלינו"

חצי שנה אחרי שהמטפלת עבדה אצל המשפחה, החלו בני הזוג לחשוש למצבה הבריאותי בעקבות חיוורות וחולשה, והחליטו לשלוח גם אותה לבדיקות רפואיות, שבסופן התגלה השבוע כי גם המטפלת השנייה נשאית איידס, כבר משנת 2009, ומקבלת תרופות לטיפול במחלה. למשפחה התברר שהמטפלת זייפה את הבדיקות שהציגה טרם העסקתה, ואף ניסתה לשחד את הרופא עמו השגרירות עובדת כדי שישנה את האבחנה, וכעת הם חוששים לגורלם של הילדים בני השנתיים והשלוש, שייבדקו מספר פעמים בחודשים הקרובים כדי לוודא שלא נדבקו במחלה.

"הסיבה שהחלטתי לשתף אתכם בכל הסיפור הזה", מסיימת הדיפלומטית את מכתבה, "היא לא כדי שתרחמו עלינו אלא כדי שתבינו שכשמדברים על מדינה קשת שירות מדברים גם על דברים שאנחנו בארץ בכלל לא מודעים אליהם ולא חושבים עליהם, הרי מי מכם אי פעם חשב לבדוק ולשאול אם המטפלת של ויצ"ו היא נשאית איידס?".

בוועד עובדי משרד החוץ מדגישים כי המקרה החמור מייצג את התנאים הקשים בהם פועלים שליחי המדינה בחו"ל: "מדינת ישראל חייבת לעשות הרבה יותר על מנת להקל עליהם ולשפר את תנאיהם, בכדי שמקרים מעין אלו לא יישנו". ממשרד החוץ לא נמסרה תגובה.

לקריאה נוספת:
יום האיידס העולמי: עליה במספר החולים בישראל
אנס לוקה בשכלה שנדבקה באיידס - ונשלח למאסר כבד
פריצת דרך? חוקרים טוענים כי פיתחו חיסון ל-HIV

לפניות לכתבת: tal_sh@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully