וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי חודשים במעצר: לבנון תשחרר ישראלי ששחה אליה

ניר יהב

28.3.2012 / 17:09

הצלב האדום הודיע למשפחתו של אחמד ג'מאל דעיף שנעצר בספטמבר לאחר שחצה בשחייה את הגבול ללבנון, כי הוא יוחזר מחר לישראל. אמו: "לא יכולה לחכות עד מחר"

הצלב האדום אישר היום (רביעי) כי מחר מתוכננת החזרתו של אחמד ג'מאל דעיף מלבנון. דעיף, אזרח ישראלי נעצר על ידי צבא לבנון לאחר שחצה בשחייה את הגבול והגיע מאזור החוף בנהריה אל אזור נאקורה שבלבנון. הוא נתפס לבוש חליפת צלילה ונלקח לחקירה על ידי כוחות הביטחון הלבנוניים. רדיו א-שמס המשדר מנצרת דיווח כי הצלב האדום הודיע למשפחתו כי מחר בבוקר הוא ישתחרר.

דעיף, ערבי ישראלי שצלל והגיע לשטח לבנון, עצור מ-17 בספטמבר 2011. מחר ב-11:00 הוא יועבר לידי ישראל, על פי הדיווחים. בשלב ראשון הוא יועבר על ידי הצלב האדום בלבנון למעבר הגבול בראש הנקרה. לאחר בדיקה רפואית יועבר דעיף לידי השלטונות הישראלים.

אמו של אחמד, ניהאד, סיפרה לוואלה! חדשות כי קיבלה בצהריים שיחת טלפון מנציגי הצלב האדום, שהזמינו אותה להגיע מחר ב-11:00 למעבר ראש הנקרה כדי לקבל את בנה. "הייתי בדיוק אצל חברה כשקיבלתי את ההודעה ולא ידעתי מה לעשות מרוב התרגשות", אמרה. "אני לא יכולה לחכות עד מחר. אני מתגעגעת אליו מאד ורוצה שהוא יחזור כבר עכשיו. חצי שנה הוא היה בלבנון, תקופה ארוכה מאד".

לדבריה, לאורך התקופה הייתה בקשר עם המשטרה ועם סגן השר איוב קרא שניסו לסייע ולא הצליחו. "כעסתי מאד על הממשלה. התקשרתי למשטרה והם אמרו לי שאין לה מה לעשות בנושא. בסופו של דבר ח"כ אחמד טיבי עזר לנו וטיפל בנושא. אני שמחה מאד שהיום הזה הגיע ומחכה כבר לראות את הבן שלי". האם אף הודתה לח"כ אחמד טיבי על תרומתו להשבת בנה.

העיתון הלבנוני "אל-אחבאר" שחשף את דבר מעצרו של דעיף, דיווח באותו היום גם כי צבא לבנון עצר אזרח מצרי הנשוי ללבנונית, בחשד שריגל לטובת המודיעין הישראלי. על פי הדיווח, המסתמך על מקורות ביטחוניים בלבנון, האזרח נעצר באזור חאסביא שבדרום לבנון, שם הוא מתגורר מזה 15 שנה. בחקירתו הודה שהחל לרגל למען ישראל בשנת 99' ואף ביקר מספר פעמים בישראל ופגש שם את מפעיליו.

לפנייה לכתב ניר יהב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully