וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגורילה אקיקי עובר לצרפת: פרידה עצובה, אבל הכרחית

27.3.2012 / 11:30

ביום רביעי ה-28.3 יעזוב הגורילה אקיקי בן החמש את הספארי ברמת גן, ויטוס לגן החיות אמנוויל שבצרפת. כיוון שבקרוב יגיע לבגרות מינית, הוחלט להעבירו לגן חיות אחר

מחר, יום ד' ה-28 במרץ 2012, בשעות הבוקר, ייפרדו מטפליו של אקיקי בן החמש וילוו אותו מהספארי ברמת גן לשדה התעופה בדרכו לאמנוויל שבצרפת.

אקיקי (פירוש השם בסווהילית הוא "חבר") הוא גורילה מתבגר, בנה של אלי, שלפני שנה עזבה לוולנסיה. הגורילה הצעיר נשאר בספארי עם בני משפחתו, ובקרוב השהייה באותה חצר עם אביו לוקאס עלולה להיות מסוכנת עבורו. מדובר בפרידה עצובה וכואבת. אקיקי הוא גורילה אהוב מאוד, אבל הפרידה ממנו היא בלתי נמנעת.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אקיקי התינוק עם אמו אלי לפני כחמש שנים/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אקיקי התינוק/מערכת וואלה!, צילום מסך

זה מספר שבועות אקיקי מתרגל כניסה לארגז, ונראה שהוא מאוד נהנה מכך. אל האימונים מצטרפת גם אחותו למחצה, לישה בת השלוש וחצי, שנדחפת לארגז, ומוצאת את הכניסה אליו כמשחק משעשע. לאחרונה גם הגיע חואן, מטפל הקופים מאמנוויל, לספארי כדי ללמוד איך לאמן את אקיקי. הגורילות בספארי עוברות אימון על בסיס יומי, ומטפלי הספארי מעוניינים כי אקיקי ימשיך באימון גם בצרפת.

לספארי רמת גן ולגן החיות באמנוויל יש יחסים ארוכים וטובים. גן החיות, שנמצא ברחוב דרך הטיגריס 1, שלח לספארי (שנמצא בשדרות הצבי 1) לפני כעשר שנים את פדנג הטיגריס.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אקיקי הצעיר/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אקיקי כיום/מערכת וואלה!, צילום מסך

אקיקי יעלה מחר על מטוס בליווי רועי, אחד ממטפליו, והשניים ינחתו בליאז'. משם יעבור אקיקי במשאית לאמנוויל שבצפון מזרח צרפת. רועי יישאר עמו במשך שבוע, הוא יתדרך את המטפלים, על מנת שקליטתו של אקיקי תהיה קלה יותר.

בגן החיות המטופח והיפה של אמנוויל עתיד אקיקי לפגוש שני זכרים, אחד בן גילו והשני מבוגר יותר. שני הזכרים יגיעו בהפרש של ימים אחדים מברצלונה. למעשה שלושת הקופים אמורים לצאת יחדיו לחצר החדשה, ומאחר וכולם חדשים במקום, הם אמורים להתחיל חיים חדשים מאותה נקודה, והשאיפה היא כי בזכות עובדה זו הם יסתדרו היטב זה עם זה.

לעת עתה, קבוצת הגורילות באמנוויל תשמש כרווקייה, ובעתיד, אם אחד מגני החיות האירופאיים ירצה זכר, ייתכן ואקיקי יעבור לגן חיות אחר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אקיקי כיום/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אקיקי כיום/מערכת וואלה!, צילום מסך

צילומים: טיבור יגר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully