וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשנות: המאבק על היום שאחרי בקדימה רק התחיל

לירון מרוז

26.3.2012 / 16:57

ההכרעה בהנהגת קדימה תתקבל מחר ובעוד שרוב קבלני הקולות חברו למופז, מחנה לבני בונה על מי שטרם החליט. בכל מקרה, לצד המפסיד תחכה החלטה חשובה על עתידם במפלגה

כשהיא חבוטה, מפולגת ומדשדשת בסקרים תבחר מחר (שלישי) קדימה את המנהיג או המנהיגה שיובילו אותה בבחירות הבאות. השטח, הפעילים ונבחרי הציבור מרגישים ששאול מופז יצליח הפעם לגבור על ציפי לבני, אבל למודי סקרים ונבואות שהתרסקו, כולם נזהרים ומוסיפים הערת אזהרה שבהחלט יש סיכוי שלבני תפתיע ותנצח בשנית.

יו"ר האופוזיציה, ציפי לבני מקדימה את הפריימריז, ינואר 2012. דרור עינב
פונים למי שעוד לא החליט. לבני/דרור עינב

לאחר שהבינו שהרוב המכריע מקבלני הקולות חבר למופז, החליטו במחנה לבני לנקוט בשיטה אחרת. "הקולות החופשיים" זהו שם המשחק – אלו שטרם החליטו למי להצביע. לבני ואנשיה פונים אליהם באופן אישי ומבקשים את תמיכתם. לטענתם, הם נוחלים הצלחה גדולה בשיחות הבלתי אמצעיות הללו. נניח. בקרב תומכי מופז יש הטוענים שהאמירה הזו, שמשייכת את קבלני הקולות למחנה מופז ואת הבוחרים החופשיים למחנה לבני, מקפלת בתוכה את התפיסה הגזענית והמתנשאת של יו"ר המפלגה. הבוחרים של לבני, לפי גישה זו, הם האינטליגנטים, העצמאיים, אלו שאף אחד לא יגיד להם מה לעשות ובמי לבחור. אנשי מופז, לעומתם, הם הבוחרים שלא מחליטים, הנבערים מדעת, אלו שקבלן קולות זה או אחר מורה להם מה לעשות והם נוהים אחריו כמו עדר.

לבני מאשימה, מופז לא מבעיר את הגזרה

פעם אחת בלבד התייחס מופז ללבני בכמעט-מפגש שהיה ביניהם אתמול בכנס הקהילה המסורתית בכפר סבא. "לבני עשתה טעויות", הוא אמר את מה שהיא עצמה מעידה עליו. יריבתו, שעלתה לדבר שעה אחריו, התייחסה אליו כבר במשפט הראשון שהוציאה מפיה. בהמשך אף טענה כלפיו כי פעל לטרפוד סיכוייה להקים ממשלה צרה עם ש"ס. האירוע אמש שיקף היטב את אופי מערכת הבחירות בין השניים. שוב ושוב סנטה לבני ביריבה בחודשיים האחרונים, הטיחה בו האשמות קשות ושידרה זלזול וניכור כלפיו על מנת להרתיח את מערכת הבחירות. אבל מופז, שמציג ביטחון בניצחונו, לא בלע את הפיתיון וסירב להבעיר את הגזרה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
שאול מופז במרתון טלפונים למתפקדי 'קדימה'. דרור עינב
לא בלע את הפיתיון. מופז/דרור עינב

את התסכול שצברה לבני בשלוש השנים האחרונות היא פורקת במלוא העוצמה בחודשים האחרונים. אפשר לסכם זאת במשפט אחד: היא לא רוצה את מופז במפלגה שלה. לא כמספר שתיים, ולא בקצה העשירייה השנייה. מצידה שייקח את נאמניו, שהביכו אותה שוב ושוב בהצעות חוק שלטעמה מנוגדות לרוח קדימה, ויחבור לליכוד או יקים גוף מפלגתי חדש. אבל לא בטוח שמופז, אם יפסיד, יעשה ללבני חיים קלים וייצא לחפש לו בית פוליטי חדש, בפעם השלישית. לא מעט סימנים, מלבד הצהרותיו, מעידים כי בכוונתו להישאר בכל מקרה ולהמשיך להוות אופוזיציה ללבני. אם בבחירות לרשימה לכנסת, לכשיתקיימו, הוא יצליח להכניס את אנשיו למקומות גבוהים הוא יוכל למרר את חייה. האנשים שסביבו, שלחלקם אין שום כוונה לעזוב את קדימה, משוכנעים שהוא לא ייטוש אותם ביום שאחרי.

הנעלם הגדול יותר הוא מה יקרה אם לבני תפסיד. סביר להניח שמופז, שמשדר ממלכתיות בקמפיין הנוכחי, לא יראה לה את הדרך החוצה בשלב הראשון. מן הסתם הוא יקרא לה להישאר במפלגה וינסה לחבק את תומכיה ולמנוע את התפוררות התנועה. ההתחשבנות איתה ועם אנשיה תבוא ביום הבחירות לרשימה לכנסת. לבני עצמה מסרבת בנחרצות לומר מה תעשה אם ידו של מופז תהיה על העליונה. אמנם נפתלות הן דרכי הפוליטיקה, אבל קשה לראות איך היא תקבל את מנהיגותו של מי שלטענתה לא הפסיק לחתור תחתיה במשך שנים ומעולם לא קיבל את מנהיגותה.

כך או כך סביר להניח שההתמודדות מחר לא תסיים את המאבק הפנימי בקדימה, אלא תהיה רק שלב נוסף בדרך לגיבוש זהותה של המפלגה.

עוד על הפריימריז בקדימה
מאבק בקדימה: צפו במועמדים "מזיעים" בטלפון
הפריימריז בקדימה: הח"כים מסבירים למי הם יצביעו
מטה לבני התלונן נגד איחוד המטות של דיכטר ומופז

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully