וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התנהגות חתולים: האם החתול מתגעגע לחתול המת?

מאיר וריני חביב- עמירן

26.3.2012 / 9:26

ועוד: האם לחתולים יש זיכרון טוב? האם להגביל את מתן המזון לחתולים?

חתול לבן. Linn Currie, ShutterStock
חתול לבן/ShutterStock, Linn Currie

עד לאחרונה גידלתי שני חתולים במשך שנים רבות. אחד מהם מת בשיבה טובה. רציתי לדעת אם החתול השני זקוק כעת לטיפול או יחס מיוחד. האם הוא מתגעגע? האם יש צורך להביא לו חבר חדש?

תשובה: אנא קבלי את תנחומינו. קשה מאוד לאבד חתול אהוב, גם אם מדובר בשיבה טובה. אנחנו מקוות שהוא נפטר בשלווה ועם הרבה אהבה סביבו. אכן חשוב לתת הרבה תשומת לב חיובית לחתול השני - אוכל טעים, משחקים הדדיים, ליטופים והפגנת אהבה והקשבה אותה הוא מבקש. גם אם הוא שקט ומדוכא, חשוב להיות לצדו, לעודד אותו בדיבור נעים.

כמו כן, מומלץ לאמץ חתול נוסף או חתולה, ואם החתול השני מבוגר, מומלץ לאמץ חתול/ה בסביבות אותו גיל. חתולים חיים היטב גם עד גיל 20, ולכן אנחנו ממליצות לאמץ חתול מבוגר מאחד מבתי המחסה בישראל, אשר אין לו סיכוי רב למצוא בית אוהב. בכתבה הזאת תוכלו למצוא פרטים כיצד לאקלם החתול החדש. חשוב אם תאמצי חתול נוסף, חשוב להביא לו ארגז חול וכלי אוכל ומים ומשחקים חדשים.

יש לנו חתולה בת 3 רגועה. בזמן האחרון היא החלה לגרד את המיטה לפנות בוקר. יש לה עמוד גירוד גדול בסלון, משחקים איתה כל יום, והאוכל שלה נפתח ב-6:00 בבוקר, כך שהיא לא רעבה. כשאני קם מהמיטה בזמן הגירוד, היא בורחת כאילו יודעת שזה אסור. מה לעשות?

חתול מגרד ספה. ShutterStock
חתול מגרד ספה/ShutterStock

תשובה: חשוב לא להגביל את הנגישות של החתולה למזון. חתולים צריכים לאכול באופן חופשי, ולכן כל הגבלה של המזון גורמת להם ללחץ נפשי, שעשוי בהחלט להתבטא גם בגירוד (סימן של פריקת לחצים). החתולה אומרת לך משהו, אז תן לה לאכול. אם יש לה בעיית השמנה, חשוב להפעיל אותה לפני השינה עם חכות ולהתקין עבורה מדפים מדורגים כדי שתוכל להשתולל ולרוץ עליהם, ולאפשר לה להגיע לחלון רחב כדי לרבוץ ולצפות בנעשה בחוץ בלילה וביום.

דיאטה והגבלת מזון גורמים לעתים קרובות ללחץ התנהגותי ונפשי מיותר, ולכן חשוב לעשות פעילות כדי להוריד במשקל ולא להגביל במזון. כמו כן מומלץ להוסיף עוד מתקן גירוד גם בחדר השינה, רק ליתר בטחון, כי חתולים אוהבים אותם, וחשוב להם לסמן על ידי גירוד כל חדר בבית.

עוד בוואלה

חווית גלישה וטלוויזיה איכותית בזול? עכשיו זה אפשרי!

לכתבה המלאה

יש לי 2 חתולות, אחת בת שנתיים ואחת בת 3 וחצי. הן רבות כל הזמן. אני גם רואה שכל אחת משוויצה בפני השנייה שהיא איתי. מה לעשות?

אילוסטרציה. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock

תשובה: לא להתערב. באופן חד משמעי. גם אם זה נראה רציני ביותר. אם שתיהן מעוקרות ובריאות ויש שפע של מזון ומים לשתיהן ואין כל לחצים סביבתיים כגון כלב, ילדים או שעמום, אז עניינים הדדיים, שמתבטאים לעתים בדיבור או במריבות ביניהן, הם טבעיים ואין להתערב בהם.

יש לי חתול בן 12. האם לחתול יש זיכרון לאנשים? הבן שלי מגיע בכל שנה לארץ לביקור של שבועיים. האם החתול אמור לזכור אותו? בעצם הוא היה החתול שלו עד שעזב את הארץ לפני שמונה שנים.

ילדה וחתול. Sergey Kamshylin, ShutterStock
ילדה וחתול/ShutterStock, Sergey Kamshylin

תשובה: ברור לחלוטין שכן. חתולים הם חיות חכמות בצורה בלתי רגילה, והזיכרון שלהם מצוין. החתול מכיר ומזהה את בנך, אם הוא מגיע בכל שנה לביקור. אם החתול לא מעוניין בקרבת בנך ואם חשוב לבנך ליצור קשר עם החתול בעת שהותו בארץ, חשוב שיקדיש לו זמן איכות עם הרבה אהבה, ויעשה איתו כל מה שהחתול אוהב לעשות, גם אם מדובר בסתם לשבת יחד מול הטלוויזיה או ליד המחשב.

צילומים: ShutterStock

  • עוד באותו נושא:
  • חתולים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully