וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההפיכה במאלי: המורדים הכריזו על סגירת הגבולות

22.3.2012 / 14:38

החיילים שערקו במחאה על התנהלות המשטר, הודיעו שימנעו מעבר משני צדי גבולותיה של המדינה האפריקאית. מוקדם יותר תקפו את הארמון הנשיאותי והודיעו על הפלת משטרו של הנשיא

חיילים שערקו מצבא מאלי סגרו את כל גבולותיה של המדינה הנמצאת במערב אפריקה, שעות לאחר שהצהירו על עלייתם לשלטון - כך דיווחה היום (חמישי) הטלוויזיה הממלכתית במדינה. "אנחנו מכריזים על סגירת כל גבולותיה של מאלי, באוויר ובקרקע", אמר אמאדו קונאר, דובר "הוועדה הלאומית לשיקום הדמוקרטיה והמדינה", ארגון אותו הקימו המורדים.

בשלב זה עדיין לא ברור אם כוחות העריקים אכן יצליחו לחסום את כל גבולותיה של המדינה הגדולה, המתפרשת על שטח הכפול בגודלו מזה של צרפת. מוקדם יותר דווח כי שדה התעופה בבירה במקו נסגר על ידי כוחות המשטרה המקומיים, ולא בידי החיילים המורדים.

המורדים ביצעו הפיכה במאלי. AP
הכריזו על סגירת על הגבולות. החיילים המורדים במאלי/AP

מוקדם יותר תקפו המורדים את הארמון הנשיאותי בבירה, אשר ברחובותיה נשמעו יריות והשידור הממלכתי הופסק זמנית, אחרי שהמורדים חסמו את הדרכים לתחנה. בהשתלטות על שידורי הטלוויזיה הממלכתית, הודיע דובר החיילים המורדים על נפילתו של הנשיא טורה. "החלטנו לקבל על עצמנו את האחריות על ידי סיום משטרו חסר היכולת של אמדי טומני טורה", אמר. קפטן אמדו סאנוגו, שהוצג בשידור כנשיא "הוועדה הלאומית לשיקום הדמוקרטיה והמדינה", קרא להרגיע את הרוחות במדינה וגינה את הביזה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בנוסף, הכריזו החיילים המורדים כי ביטלו את מוסדות המדינה והחוקה, והודיעו על עוצר מיידי ברחבי המדינה עד להודעה חדשה, אשר הגיע לשיאו, כאמור, בהודעה האחרונה על סגירת כל הגבולות.

לדברי גורם במשרד ההגנה, הנשיא, שהודיע כבר על כוונתו לפרוש מתפקידו לאחר הבחירות שצפויות להתקיים בחודש הבא, נמצא במקום חשאי ומאובטח.

לפני המרד: השיחות עם החיילים כשלו

מרד החיילים במאלי התגבר לאחרונה בעקבות ההתמודדות של המשטר עם מרד שהובילו שבטים נודדים, שבמהלכו נהרגו עשרות בני אדם, ו-200,000 אזרחים נטשו את בתיהם. בצבא טענו כי האירועים חשפו את חוסר היכולת של המשטר לשלוט על החצי הצפוני של המדינה, שגודלו כפול מכל צרפת.

במשך השבועות הארונים דרשו החיילים נשק טוב יותר כדי להילחם במורדים, שנתמכו על ידי לוחמים מלוב. בחודש שעבר יצאו מאות תושבים לרחובות הבירה, וושרפו צמיגים כדי למחות נגד הטיפול במרד.

מקור צבאי הסביר כי מה שהוביל לאירועים הנוכחיים היה ביקור של שר ההגנה בעיר שנמצאת כ-20 קילומטרים מצפון לבמקו. "השר הלך לדבר עם הכוחות, אך השיחות כשלו ואנשים התלוננו על ההתמודדות עם המשבר בצפון", אמר.

עוד בנושא
הפיכה במאלי: עריקים מהצבא השתלטו על ארמון הנשיא
ישראל מזהירה: מערב אפריקה משמשת בסיס של חיזבאללה
האו"ם: המשבר ההומניטרי החמור בעולם - בסומליה

  • עוד באותו נושא:
  • מאלי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully