וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אב הבית של בית הנשיא תובע: "פוטרתי בלי סיבה"

גלעד גרוסמן

21.3.2012 / 19:45

יהודה משה, אב הבית של בית הנשיא ב-11 השנים האחרונות, הגיע לטענתו לבית הנשיא בבוקר מסוים - גילה כי נאסרה עליו הכניסה למתקן, ובהמשך לטענתו, "פוטר ללא סיבה או נימוק"

רבות דובר על תופעת עובדי הקבלן, מקיר לקיר התקבלה הסכמה שמדובר בתופעה בעייתית ואף מכוערת. רבות דובר על כך שהיא נמצאת בכל מקום, אך מה קורה כשמדובר בבית אחד מסמלי המדינה, מעונו של הנשיא? אב הבית של בית הנשיא ב-11 השנים האחרונות, יהודה משה, הגיש בשבוע שעבר תביעה לבית הדין האזורי לעבודה בירושלים, בגובה של כמאה אלף שקלים, לאחר שלטענתו פוטר בגיל 64, שלא כדין.

נשיא המדינה בטקס השבעת שופטים במסגרתו השביעו 6 שופטים למערכת המשפט בישראל, פברואר 2012.. עומר מירון
והכל מתחת לאף שלו? הנשיא פרס/עומר מירון

בתביעה, שהוגשה באמצעות עורכי הדין אופיר טל ויובל בלקינד, נטען כי משה, שלאורך השנים זכה לשבחים רבים על עבודתו, שמע זמן קצר לפני פיטוריו שמועה על הכוונה לסיים את העסקתו. הוא פנה לחברת הקבלן שבה הועסק, ושם נאמר לו כי ככל הנראה יוחלף, אולם לא נאמר לו מתי. לפני כשלושה חודשים הוא הגיע לעבודה בשש בבוקר , ואז גילה להפתעתו כי נאסר עליו להיכנס לבית הנשיא. רק לאחר זמן מה, בעודו ממתין בשער, נאמר לו כי סמנכ"ל התפעול של בית הנשיא הורה שלא להכניסו, וכי הוא פוטר.

"מקרה קיצוני של עבוד מסור ונאמן שפוטר באופן לא מקובל"

"כך, ללא הודעה, שימוע, או התראה, לאחר כ-11 שנות עבודה בבית הנשיא, ובבושת פנים מול כל העובדים המכירים אותו משכבר הימים, וכל זאת כשלוש שנים בלבד לפני מועד יציאתו של התובע לפנסיה - פוטר התובע מעבודתו בבית הנשיא, ביוזמת בית הנשיא", נכתב בתביעה. עוד נטען בכתב התביעה, כי בבית הנשיא מועסקים עובדים רבים, במשך שנים ארוכות, באמצעות חברות כוח אדם, ללא קביעות וללא הזכויות הסוציאליות להם זכאים עובדי מדינה.

"מדובר במקרה קיצוני של עובד מסור ונאמן שפוטר מתפקידו בבית הנשיא בדרך שאינה מקובלת במדינת חוק: יום בהיר אחד מגיע העובד לעבודה כרגיל והמאבטחים מודיעים לו שנאסר עליו להיכנס, ללא סיבה וללא נימוק", אמרו עורכי הדין טל ובלקינד. "התנהגות זאת מנוגדת לדין הנהוג בישראל בכלל, אבל היא חמורה הרבה יותר מקום בו מדובר בבית הנשיא, שאמור לשמש דוגמא ומופת לכל המדינה".

מבית הנשיא נמסר כי המקום "מכבד את כל עובדיו. העובד מעולם לא פוטר מבית הנשיא, הוא עובד של חברת הקבלן "מיקוד" . העובד פנה לחברת "מיקוד" וביקש כיימצא לו מקום עבודה חלופי לבית הנשיא. בית הנשיא נענה לבקשת העובד, והוא ממשיך להיות מועסק באותה החברה".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully