וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביניש: "בדמוקרטיה - המטרה לא מקדשת את האמצעים"

גלעד גרוסמן

21.3.2012 / 19:20

נשיאת בית המשפט העליון לשעבר דורית ביניש, נאמה לראשונה מאז סיימה כהונתה. "בגלל הרגישות של הביטחון במדינה, הגבול בין אסור למותר הוא דק", אמרה בהתייחסות לפרשת קו 300

"החברה בישראל משלמת יום יום מחיר גבוה נוכח חשיבות השמירה על הביטחון. יש צורך בפיקוח על המחירים כדי שלא נשלם מחיר מופרז ולא נפגע בערכים הדמוקרטיים הבסיסיים של החברה שלנו", כך אמרה הערב (רביעי) נשיאת בית המשפט העליון בדימוס, דורית ביניש.

ביניש נאמה בטקס מגן השקיפות, שיזמה עמותת השקיפות הבינלאומית -ישראל, ובו הוענק אות הוקרה לשלושת חושפי פרשת קו 300. "לחשוב שמדברים על שירות הביטחון הכללי ושקיפות זו הרגשה מאוד מוזרה", אמרה ביניש, שהיתה משנה לפרקליט המדינה בעת הפרשה, והיתה אחד הגורמים המובילים לחשיפתה. "הענקת המגן היא ביטוי הוקרב לשלושה מבכירי בניה של החברה הזאת, שנאבקו על שמירת טוהר המידות בארגון החשוב ביותר על שמירת ביטחוננו, ושילמו מחיר אישי יקר", הוסיפה.

דורית בייניש , נשיאת בית המשפט העליון היוצאת מדברת לראשונה אחרי פרישתה בטקס הענקת מגן השקיפות לשנת  2012. דניאל בוק
"לחשוב שמדברים על שירות הביטחון הכללי ושקיפות זו הרגשה מאוד מוזרה". ביניש/דניאל בוק

ביניש הוסיפה כי "הפרשה שינתה הכל. יש צורך להבין, עד כמה קשה לבסס אמינות של סיפור העומד בניגוד לקודים של ארגוני הביטחון. כולם היו שבויים בקסם הטיעון הביטחוני. גרמו לאחים לנשק להאמין שהשלושה היו בוגדים. שלושתם יצאו למדבר, ורק היום אנחנו אומרים שזאת היתה אמת שנחשפה, והאויב היה שלטון החוק".

"הגבול בין האסור למותר הוא דק"

בתוך כך, ציינה ביניש כי בשלב שבו גורמי אכיפת החוק נכנסנו לעובי הקורה, לא היתה מחלוקת על הגרסאות. "היתה רק טענה שכל גילוי יפגע בביטחון, ולמעשה היה מדובר בנשיאת שם הביטחון לשווא. זו התופעה המסוכנת שמולה עמדנו", אמרה.

לדבריה, רק במהלך הפרשה הבינה את הכוח של השב"כ, שיכול להיות מופנה גם כלפי מערכת המשפט ובכירים מדיניים. "בגלל הרגישות של הביטחון במדינה, הגבול בין אסור למותר הוא דק, והסכנה לדמוקרטיה היא סיכון ממשי", אמרה. "במדינה דמוקרטית, המטרה לא מקדשת את כל האמצעים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully