וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החוצפה של אשטון חשפה: היא באמת בעדם

דן מרגלית

21.3.2012 / 12:28

ההשוואה שעשתה שרת החוץ של האיחוד האירופי בין הרצח בטולוז להרג ילדים בעזה גילתה את מה שניסתה להסתיר: היא אינה נייטרלית

חוסר הרגישות של קתרין אשטון, שהצמידה את רצח הילדים היהודים בטולוז להריגת בני גילם בעזה, הזמין באורח טבעי גל של גינויים מוצדקים מפי שורה של אישים ישראלים. שרת החוץ של האיחוד האירופי מועדת לפורענות לשונית, ואחת לכמה חודשים גורמת לתרעומת תקשורתית. בדרך כלל עמדתה מכעיסה את ישראל, ונופלת על אוזניים קשובות ברמאללה ובעזה.

הרי ההבדל תהומי. תיקי המבצעים של ישראל גדושים בפעילות נגד מחבלים, שנדחתה או בוטלה אך ורק מפני שהתעורר חשש בסבירות גבוהה שייפגעו ילדים פלשתינים רבים. צה"ל מעולם לא שיגר יחידה או טיל לפגוע במתכוון בילדים. הרצח בטולוז הפוך. הוא נועד בכוונת-מכוון לפגוע בילדים, אולי רק בהם, שאם לא כן היה הרוצח מכוון את האש לעבר מוסדות יהודיים אחרים, החל בבית הכנסת וכלה במשרדי הקהילה. אין ספק שאשטון מבינה זאת. אין גם ספק כי הלשון האנגלית והצרפתית מכילות מספיק מילים מכובסות כדי לחלצה מן המבוכה בלי לאבד את האהדה המופגנת כלפיה בריכוזים הערביים במזרח התיכון ובעולם כולו. היא תאתרן ותשמיען, והכל יחזור למקומו בשקט דיפלומטי מתוח עד לתקרית המילולית הבאה.

ייתכן כי אשטון היתה מעוניינת מראש בגרימת שערורייה-זוטא כזאת, אך סביר יותר שלא תרה אחריה דווקא ביום כה נורא כאשר דבריה היו חורקים וצורמים בהשוואה לכל התבטאות של מנהיג אירופאי מכובד. מה שעלה מן הדברים הוא חישוף האמת הפנימית בחדרי הלב של אשטון. היא אינה נייטרלית ואינה נוקטת עמדה עניינית בכל עימות ועימות. אפילו אם תפקידה מחייבה לכך, ופעמים רבות היא מצליחה במשימתה, היא כה מסויגת מישראל וכה מצדדת בפלשתינים שמדי פעם האמת מחליקה מלשונה. היא בעדם.

מבחינה מסוימת דבריה משרתים את ישראל בדיעבד. יש לממשלה בירושלים אינטרס לדעת עם מי יש לה עניין. מי עומד מולה. מי לוחץ את ידי נציגיה בדימוי מלאכותי של מגשר הוגן, אבל אינו כזה. כבר היו דברים מעולם. מאז הגנרלים אשר פיקדו על יחידות האו"ם ממלחמת השחרור ועד 2012. לא בבחינת דע את האויב אבל דע את מי שמתיימר להיות נייטרלי. הכרת המציאות חשובה מן ההתנצלות המכסה עליה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully