וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלושה מי יודע: על ביטול תיעוד חקירות

יוסי ביילין

20.3.2012 / 9:55

שלושה שרים הביעו התנגדות לביטול תיעוד חקירות השב"כ - בני בגין, דן מרידור ומיכאל איתן. מדובר בהחלטת ממשלה לתמוך בשינוי חוק המחייב תיעוד חקירות במשטרה ובשב"כ בעקבות ההדלפה מחקירות השב"כ, שבהן התברר, לתדהמת רבים, כיצד חוקרים בארגון הזה, מהן המילים הנאמרות שם בזמן החקירה ומהם המעשים שנעשים שם. אם יש משהו המעניק סיכוי לכך שלא ייפרצו כל הגדרות, הריהו סרט ההקלטה המחייב את החוקרים להתנהג בדרך שיהיה אפשר להסבירה גם לצופים בו.

סביר להניח כי אילו הציבור הרחב היה נשאל אם נכון לשמר את תיעוד החקירה, היינו מוצאים רוב גדול התומך בהשמדת החומר או בהימנעות מהקלטה מלכתחילה. השרים שמרימים את ידם בעד שינוי החוק יודעים כי הם מייצגים ציבור רחב בישראל. הם אולי מודעים פחות לכך שהם דוחפים את ישראל לאחור במדרגות היורדות של הדמוקרטיה שלנו (אנו יורדים מדי שנה, בשנים האחרונים, בדירוג הדמוקרטי העולמי, מוגדרים "דמוקרטיה פגומה", ומיקומנו העולמי הוא 37) ופוגעים ביתרונה המוסרי של ישראל, שהיה, פעם, היתרון החשוב ביותר שלנו.

השר בני בגין מבהיר נמשיך לבנות בהתנחלויות. עוז מרון
בנו של האב המייסד הגיע בצר לו למפלגת ימין קיצוני ושב ממנה רק לפני קצת יותר משלוש שנים אל הליכוד. בני בגין/עוז מרון

שלושת השרים מצאו עצמם גם הפעם במיעוט. הם הורגלו לכך. הדיפלומט מספר אחת כבר כינה אותם "יפי נפש", אף שאי אפשר להאשימם בשמאלנות חלילה: בני בגין, בנו של האב המייסד, הגיע בצר לו למפלגת ימין קיצוני ושב ממנה רק לפני קצת יותר משלוש שנים אל הליכוד; דן מרידור "סטה" אל המרכז ושב לליכוד; ואילו איתן מעולם לא עזב את מפלגת האם ונודע בה כמי שאינו חושש לומר את האמת שלו, לכיוון כזה או אחר, גם אם מצב זה מותיר אותו לא אחת לבדו ומסכן את סיכוייו להיבחר מחדש לכנסת. שלושתם רחוקים מראש הממשלה ונמצאים בממשלתו בעיקר כדי להבטיח בה גיוון כלשהו. שלושה עלי תאנה של מיעוט המוכן לקבל עליו את הכללים ולהשלים עם ההחלטות הבעייתיות מאוד של הרוב בכל הנוגע לזכויות אדם. שלושתם ממלאים תפקידים משניים בממשלה. תיקיהם מלאכותיים ואינם מצדיקים משרדים ממשלתיים, והם הראשונים המודים בכך.

שלושתם במחצית השנייה של העשור השביעי לחייהם. סביר להניח שלא כולם יהיו חלק מסיעת הליכוד לאחר הבחירות הבאות, וייתכן גם שאף אחד מהם לא יהיה שם. בעיניהם הם מייצגים את המורשת הז'בוטינסקאית שהאמינה כי השילוב המדיני האידיאלי הוא אגרוף ברזל עם נאורות והוגנות. בעיני אחרים בסיעה הם לוקים בנאיביות, במקרה הטוב. צעירי הסיעה נוטים ללעוג להם מאחרי גבם. מישהו מתייחס אליהם כאל ג'נטלמנים פולנים, ואחר - כאל שמאל בתחפושת. אין לשלישייה ממשיכים אידאולוגיים בכנסת. כאשר יעזבו את הזירה הפוליטית, לא יהיה צורך בליכוד בהצבעות על נושא כמו תיעוד חקירות השב"כ. איש לא יתבע הצבעה בנושא כה מוסכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully