וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מובארק חושף בספרו: ישראל הציעה לי לצאת ממצרים

ניר יהב

19.3.2012 / 13:22

בפרקים נוספים מספר הזכרונות של נשיא מצרים לשעבר, הוא סיפר כי דחה את ההצעה, כמו גם הצעה דומה מסעודיה. כמו כן, סיפר כי קיבל מארה"ב ארכה של 72 שעות "לחסל את המהפכה"

קטעים מספר זכרונותיו של נשיא מצרים לשעבר, חוסני מובארק, ממשיכים להיחשף: באחד הפרקים בספר, שחלקים ממנו התפרסמו היום (שני) בעיתון המצרי "רוז אל-יוסף", טען מובארק כי קיבל הצעה ישראלית לצאת ממצרים – ודחה אותה. בחלק שפורסם לא נמסר מי העביר לו את ההצעה מטעם ישראל, או באיזה שלב של ההתקוממויות היא הוגשה. כמו כן, טען מובארק כי כשהחלו ההתקוממויות במצרים לפני יותר משנה, נתנה לו ארצות הברית ארכה של 72 שעות "לחסל את המהפכה".

מובארק סיפר עוד כי לאחר שהודיע על התפטרותו ועזב את קהיר לשארם א-שייח', המתין לו שם בשדה התעופה מטוס סעודי שהתכוון להטיס אותו לבסיס בעיר "תבוק" שבצפון מערב ערב הסעודית. בסופו של דבר, כך כתב, הוא סרב גם להצעה הסעודית, והחליט להישאר במצרים. מובארק סיפר עוד בספרו כי 90% משריו היו מושחתים, והוא בחר בהם למלא את תפקידיהם משום שהיו נאמנים לו.

פרט נוסף ומעניין שכתב מובארק בספרו הוא שהוא שנא את נשיא ארצות הברית לשעבר, ג'ורג' בוש, "משום שהרג את נשיא עירק לשעבר, סדאם חוסיין, מסיבות אישיות". מובארק כתב עוד כי "רדפו אותו סיוטים שלושה חודשים לאחר שסדאם נהרג". באשר לסיוטים, מובארק טוען כי גם היום רודפים אותו סיוטים רבים והוא אינו מסוגל לישון ברוגע: "אני מרגיש שאני בתוך סיוט. דם החללים רודף אותי בשנתי".

מובארק סיפר עוד בספר כי במהלך ההתקוממויות, הוא איבד לחלוטין שליטה על הגה השלטון, ומי שתפקד למעשה כנשיא בפועל היה שר הפנים, חביב עאדלי. מובארק הוסיף וציין כי בנו הבכור, עלא, שנא את עאדלי ואף ביקש מאמו סוזן, רעייתו של מובארק, לא להיות עמו בקשר". מובארק אף סיפר כי בשלב כלשהו הציע לעלא לכהן כנשיא, אולם האחרון סרב בתוקף.

"שילמתי משכורת לח"כ בן אליעזר"

בקטעים מן הספר שהתפרסמו בשבוע שעבר, טען מובארק כי שילם משכורת חודשית של 25 אלף דולרים לח"כ בנימין (פואד) בן אליעזר ממפלגת העבודה. בפרסום לא הוזכר למה בדיוק שימש הכסף, אך נרמז כי בן אליעזר סיפק למובארק ייעוץ פוליטי. מובארק טען בספרו, המבוסס על שיחות שקיים עם עיתונאי מצרי בכיר, כי יחסיו עם ח"כ בן אליעזר היו קרובים וכי שילם לו את הסכום החודשי מתוך תקציב הנשיאות. לדבריו, האדם היחיד שידע על כך היה ראש לשכתו, זכריא עזמי. בן אליעזר מצדו הכחיש את הדברים.

בפרקים נוספים שנחשפו, גילה מובארק כי גדל בבית עני ואף נאלץ ללבוש את מדי הצבא שלו כשהצטרף לאקדמיה של חיל האוויר משום שלמשפחתו לא היה כסף לבגדים. הוא עוד טען כי ייתכן שסוכנים מטעמו של שליט לוב לשעבר, מועמר קדאפי, הם שחיסלו את אשרף מרואן, הבכיר המצרי ששימש כסוכן המוסד, על רקע ויכוח כספי ביניהם הנוגע לעסקת נשק.

לצד זאת, מובארק סיפר בספר גם על יחסיו עם נשיא מצרים לשעבר, אנואר סאדאת, שנרצח בשנת 1981. לדבריו, סאדאת נהג ללעוג לו בפומבי ולטעון כי הוא "קשה הבנה". יחד עם זאת, מובארק סיפר כי החלטתו של סאדאת למנותו לתפקיד סגנו היה היום המאושר בחייו. עוד סיפר כי רעייתו, סוזן, ביקשה להתגרש ממנו מספר פעמים, אלא שהיא הפסיקה לבקש זאת לאחר שהוא מונה לנשיא משום שלא רצתה לוותר בשום אופן על התואר "הגברת הראשונה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully