וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועץ המשפטי: הח"כית לא תוכל "לרקוד עם כוכבים"

פנחס וולף

18.3.2012 / 19:16

ח"כ נינו אבסדזה רצתה להשתתף בשעשועון של "רשת", אך היועץ המשפטי של הכנסת אמר שהשתתפותה "לא עולה בקנה אחד עם ההוראות המחייבות חבר כנסת לשמור על כבוד המשכן"

היועץ המשפטי של הכנסת, איל ינון, אסר על חברת הכנסת נינו אבסדזה (קדימה) להשתתף בתכנית הריאליטי "רוקדים עם כוכבים" של הזכיינית "רשת" בערוץ 2. בחוות דעת שכתב ינון לבקשתה, ציין היועץ כי פניה לחבר כנסת להשתתף בתכנית כזו היא תקדימית, וכי יש לה היבטים אתיים הנוגעים למהות ואופי תפקידו של חבר הכנסת ולשאלה אם השתתפות כזו עולה בקנה אחד עם ההוראות המחייבות חבר כנסת לשמור על כבוד הכנסת. לא התקבלה תגובה מ"רשת".

נינו אבסדזה. נמרוד סונדרס
תמשיך לראות את קושניר מהטלוויזיה. אבסדזה/נמרוד סונדרס

"מתכונת זו של השתתפות חבר כנסת בתכנית טלוויזיה אינה אפשרית וחותרת תחת כללים בסיסיים הנוגעים לעבודת חבר הכנסת ולחובה להימנע מניגוד עניינים בין תפקידו בכנסת לבין עיסוקים אחרים", כתב ינון. "כידוע, ככלל חבר הכנסת אינו רשאי במהלך כהונתו להתקשר עם גורמים עסקיים מסחריים לצורך קידום ענייניהם או עניינו. הדבר נכון על אחת כמה וכמה כאשר מדובר בהתקשרות עם גורמים עסקיים שענייניהם נדונים בכנסת ומפוקחים על ידה. התקשרות כזו עלולה לעלות כדי קבלת טובת הנאה אסורה על ידי חבר הכנסת".

"יש להקפיד על גבולות ברורים"

בשיחות שהתקיימו בין ינון לאבסדזה, היא ביקשה לבחון את האפשרות להשתתף בתכנית ולוותר על התמורה הכספית הניתנת למשתתפי התכנית, וכי היא תימנע מלהשתתף בדיונים ובהצבעות בישיבות ועדות הכנסת ובישיבות מליאה הקשורות לתחום התקשורת. עם זאת, ינון קבע כי למרות זאת היא איננה רשאית להשתתף בתכנית. לדבריו, "יש לשמור ולהקפיד על קווי תיחום וגבולות ברורים בין סיקור והשתתפות מקובלים של חברי הכנסת במסגרות השונות והמגוונות של אמצעי התקשורת, לבין הפיכתם למשתתפים קבועים באותן מסגרות, הפועלים מכוח הסכמים והמחויבים לכלי תקשורת ולזכיינים מסוימים ומזוהים עימם".

אבסדזה מסרה בתגובה: "אני מכבדת את חוות דעתו של היועץ המשפטי לכנסת. עם זאת עליי לציין שעמדתי כאשת ציבור היא אחרת לחלוטין. אני סבורה שדווקא השתתפות בתכנית חיובית שפונה לאוכלוסיות רחבות בישראל מקרבת את חברי הכנסת ואת הכנסת עצמה לציבור. לעמדתי זו שותפים אנשי ציבור רבים איתם התייעצתי. בדיקת אפשרות השתתפותי בתכנית טרם הסתיימה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully