וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה עשה ראש הממשלה בכנס של הכומר הקיצוני?

פנחס וולף

19.3.2012 / 0:05

נתניהו נשא דברים בירושלים בפני כנס של ארגון אוונגליסטי, שראשו אמר פעם שהיטלר היה "חצי יהודי", וכי "מרדנות היהודים היא הסיבה לאנטישמיות ולרדיפות". במוקד הנאום: אירן

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נאם אמש (ראשון) בכנס של הארגון האוונגליסטי הקיצוני "הנוצרים המאוחדים למען ישראל", במלון ענבל בירושלים. זוהי לא הפעם הראשונה שנתניהו נואם בפני הארגון הנוצרי השנוי במחלוקת, אותו ייסד הכומר והמטיף האמריקאי ג'ון הייגי. לאחרון רשומות מספר התבטאויות נגד יהודים, ובין היתר אמר כי "היטלר הוא חצי-יהודי", וכי "השואה התרחשה מפני שהיהודים מרדו והתכחשו לאלוהים האמיתי". לטענתו, "המרדנות של היהודים היא הסיבה לאנטישמיות ולרדיפות מהם סבלו במשך השנים". הייגי היה זה שניהל גם את המושב הערב, והוא זה שהציג את נתניהו.

במה עסק נאומו של נתניהו, שהתקבל במקום בתשואות חמות? ראש הממשלה, כהרגלו באחרונה, מיקד את הנאום שלו סביב אירן. "אני לא צריך להסביר לכם למה אסור שלמשטר כזה, שקורא להשמדתנו, לא יהיה נשק גרעיני לעולם. אתם הרי מבינים שהאויבים שלנו לא שונאים אותנו בגלל מה שאנחנו עושים, אלא בגלל מי שאנחנו".

באשר לארגוני הטרור בעזה ובלבנון, אמר ראש הממשלה כי "כיבוד זכויות האדם והמיעוטים, הוא מה שמפריד את ישראל מהחמאס ומהג'יהאד האיסלמי וחיזבאללה, שיורים רקטות על אזרחים ללא הבחנה".

עמדותיו של הייגי נחשבות לשנויות מאוד במחלוקת. בהתייחסו למשבר הכלכלי שתקף את ארה"ב והעולם בשנת 2008, הייגי אמר כי "הבנק המרכזי של ארה"ב נתון לשליטתם של מעט בעלי מניות, בכללן משפחת רוטשילד היהודית". הוא הרחיב והוסיף כי "משפחת רוטשילד היא חלק מקונספירציה כלכלית רחבת היקף של בעלי מניות חזקים שקבעו את מקומם באירופה". הייגי ידוע בתור דמות שנויה במחלוקת וקיצונית גם בקרב הקהילות היהודיות באמריקה, לאחר שכינה את היהודים הרפורמים: "מורעלים" ו-"עיוורים מבחינה רוחנית". בין שאר פעילותו של הארגון שבראשו עומד הייגי, תרם הארגון 100 אלף דולרים לתנועת הימין "אם תרצו".

עוד בנושא
נתניהו: ”קדימה הכניסה את אירן לעזה - אנחנו נוציא אותה”
על האנטישמי שמממן את הצדקנות הציונית

(עדכון ראשון: 20:40)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully