וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוזרים ללימודים בדרום: "חוששים שהסבב הבא קרוב"

רמי שני

18.3.2012 / 0:37

על רקע השקט המתוח באזור, התלמידים ישובו היום לבית הספר. ראש עיריית אשדוד: "תושבי הדרום הפגינו חוסן ועמידות יוצאת דופן, אך מצפים מהממשלה לתת מענה יותר יסודי לירי"

הלימודים בערי הדרום ישובו היום (ראשון) לסדרם, זאת לצד השקט המתוח ששורר באזור. ראשי הערים הדרומיות הביעו תקווה כי לא יהיה צורך לשוב ולהשבית את הלימודים בגלל המשך ירי הרקטות מרצועת עזה לשטח ישראל. "צריך לחזור לשגרה", אמר אמש ראש עיריית קריית מלאכי, מוטי מלכה, "אנחנו בהחלט מקווים שהשקט הזה יישמר ולא ייגמר". לדבריו, החזרה ללימודים הינה לצד החשש מהסבב הבא. "יש חשש שהסבב הבא קרוב ושנעבור גם אותו", אמר.

ילדים בדרום חזרו לבית הספר, פברואר 2012. דייב בוימוביץ'
"אנחנו בהחלט מקווים שהשקט הזה יישמר ולא ייגמר". בית ספר באשקלון בשבוע שעבר/דייב בוימוביץ'

"סוף השבוע השקט מאפשר חזרה לשגרה מלאה אחרי שבוע של ירי טילים מאסיבי", אמר ראש עיריית אשדוד יחיאל לסרי, "תושבי אשדוד והדרום הפגינו חוסן ועמידות יוצאי דופן אך מצפים מהממשלה לתת מענה יותר יסודי להסרת האיום בעזה".

התלמידים: "מקווים שלא נצטרך לרוץ למקלטים"

ראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ', הסביר את ההחלטה להשיב את התלמידים לבתי הספר ואמר כי "לנגד עיני עמד הצורך להחזיר את החיים לשגרה ובמיוחד להשיב את התלמידים לספסל הלימודים. באר שבע נמצאת באחת השעות היפות שלה, שלושה מיליארד שקלים מושקעים בפרוייקטים וצריך להמשיך להפריח אותה".

גם התלמידים הביעו רצון לשוב לשגרה, זאת על אף שזכו לחופש של מספר ימים נוספים. יחד עם זאת, אומרים התלמידים כי יש להמשיך להיות זהירים גם בשטחי בית הספר. "מצד אחד אני שמחה לחזור ללימודים, אבל זה קצת מבאס, כי בכל זאת היה קצת חופש", אמרה הדר, תלמידת כיתה י"ב בבאר שבע, "היינו בחוסר וודאות: אפשר לצאת מהבית, אי אפשר לצאת. זה מלחיץ". לצד זאת, הביעה הדר חשש מנפילת גראד בבית הספר ואמרה כי "זאת בעיה" כי הרבה ילדים רצים ומסתובבים בחוץ.

רוני, תלמידת כיתה ה', אמרה גם היא כי יש לחזור כבר ללימודים, אך יחד עם זאת הביעה תקווה שלא יגיעו למצב בו יצטרכו לרוץ למקלטים ולמרחבים המוגנים. "זה מצב מלחיץ. אם יש סירנה, ילדים מתחילים לרוץ וזה מסובך. יש לנו לאן ללכת כששומעים צפירה, יש שלטים למקלטים ולאזורים המוגנים. אני מקווה שלא נצטרך לרוץ אליהם", אמרה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

לימודי העל יסודיים באשקלון יושבתו בשל סכסוך עבודה

לאחר יותר מיממה של שקט מתוח בדרום הארץ, החליטו מוקדם יותר הרשויות המקומיות באזור כי הלימודים ביישובי הדרום יתקיימו כסדרם, זאת לאחר יומיים של השבתה נוספת בשל ירי הרקטות. כאשר הפסקת האש לא הוכיחה את עצמה בערב יום רביעי האחרון, החליטו ראשי הערים בבאר שבע, אשקלון, אשדוד, קריית גת, קריית מלאכי גן יבנה ועוד להשבית את הלימודים, זאת בניגוד להחלטת פיקוד העורף.

בבאר שבע לא התקיימו ביום שישי הלימודים בכל מוסדות החינוך מלבד אוניברסיטת בן גוריון. גם ראשי הערים אשדוד, אשקלון, קריית גת וקריית מלאכי החליטו שלא לפתוח בשישי את מוסדות החינוך בערים. בגן יבנה לא למדו, למעט כיתות י"ב שלמדו במרחבים מוגנים, תלמידי החינוך המיוחד למדו מחוץ ליישוב, מעבר לטווח 40 הקילומטרים וגני המתנ"ס פעלו. במועצה האזורית חוף אשקלון התקיימו הלימודים כסדרם.

בצה"ל העריכו כי שיגורי הרקטות מאז יום שלישי - אז הוכרזה הפסקת האש בין ישראל לפלסטינים - בוצעו על ידי "חוליות סוררות" בתוך הג'יהאד האיסלמי. זאת, בניגוד להחלטת בכירי הארגון בלחץ מצרים, להפסיק את הירי לעבר ישראל. בתוך כך, בשישי בערב נורתה רקטת קסאם יחידה והתפוצצה בשטח פתוח במועצה האזורית אשכול ולא גרמה לנפגעים או לנזק.

בתוך כך, הלימודים בבתי הספר העל-יסודיים באשקלון יושבתו היום, ללא קשר למתיחות באזור. ארגון המורים העל יסודיים הודיע כי ישבית את הלימודים בשל סכסוך שכר, היות ומורי בית ספר מקיף א' בעיר לא קיבלו תוספת שכר כחלק מרפורמת "עוז לתמורה" אשר הובטחה להם מתחילת השנה. "לפני למעלה משבוע הבטיח ראש העיר שהתשלום יועבר מידית, אך זה לא נעשה", נמסר מארגון המורים העל-יסודיים. השבוע הכריז הארגון על סכסוך עבודה בגין אי יישום רפורמת "עוז לתמורה" ועיכוב בתשלום המשכורות למורי העל יסודי.

בתגובה להשבתה, אמר אתמול ראש העיר, בני ועקנין, כי "מדובר בהשבתה פראית וחסרת רגישות. זאת פגיעה באלפי תלמידים, שחוו זה עתה שבוע קשה של ירי גראדים". כמו כן, בתגובת העירייה נמסר כי מאז יום שישי מנסה ועקנין לשוחח עם רן ארז ולהודיע לו שהעירייה תממן את הפרשי התשלומים ל-30 מורים חברי הארגון שלא קיבלו תוספות ושאינם נכללים בתכנית "עוז לתמורה". עוד אמרו בעירייה כי "ארז ואנשיו מתחמקים ולא עונים, ובכך הם פוגעים בהורים, בתלמידים וגם במורים". לתגובת העירייה הצטרף גם ועד ההורים.

עוד באותו נושא:
השקט נמשך: הלימודים בדרום יתקיימו מחר כסדרם
הג'יהאד: ירי הרקטות - כדי לשמור על "מאזן האימה"
ביום שישי: ירי הרקטות נמשך בלילה; 200 אלף תלמידים בבתים

(עדכון ראשון: 23:20)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully