וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה זה כאן: לאחר 20 שנה - תחרות סקי בחרמון

קובי דוד,

18.3.2012 / 0:43

מתחילת שנות ה-90 לא ירדה כמות כה מרשימה של שלג בחרמון, שאפשרה השנה את חידוש אליפות הסקי הישראלית בהשתתפות 60 גברים ונשים. צפו בתמונות

ג'יליס

(צילום: שגב דהן, ג'יליס, עריכת וידאו: יותם בן-דוד)

סופות השלגים שפקדו את החרמון בשבועות האחרונים יצרו באתר תנאי סקי מעולים שהיו כמותם בפעם האחרונה רק בתחילת שנות ה-90. גובה השלג שנערם הגיע ליותר משלושה מטרים, ועל כן הפכה זו הזדמנות נהדרת לערוך תחרות סקי שלא הייתה כמותה מזה 20 שנה.

החל משעות הבוקר המוקדמות בשבת נהרו אלפי מטיילים מכל קצוות הארץ אל אתר החרמון, ביניהם גם רבים מתושבי הדרום שהגיעו לשאוף אוויר מהמציאות המתוחה בגזרתם לאחר גל ההסלמה האחרון. תנאי מזג האוויר הנוחים אפשרו לאלפי המטיילים שפקדו האתר להשתתף בתחרות הסקי האולימפית, בה השתתפו כ-60 גברים ונשים בגילאי 18 עד 50. תחרות הסקי נערכה לאורך מסלול ואדי חתול במדידת זמן בסלאלום ענק באורך של 390 מטרים. לצד התחרות, בה הוענקו למנצחים מדליות ופרסים שונים, קיימה גם נבחרת הסנובורד של האתר מופע מיוחד של קפיצות ראווה.

"זו חוויה של פעם בחיים. הגעתי במיוחד מתל אביב כדי להשתתף בתחרות", סיפרה בהתרגשות אדווה מור, אחת המשתתפות בתחרות, "מי שלא ביקר בחרמון השנה לא יוכל להבין במה מדובר, חגיגה לעיניים. אירופה זה כאן".

סנדרה וולוצקי, מדריכת סקי ותיקה ומי שאחראית לארגון התחרות את התחרות ומדריכת סקי ותיקה סיפרה כי " לא ציפינו להצלחה כזו אדירה. השנה זכינו לכמויות גדולות של שלג שגרמו לנו אושר רב והרבה כיף. אני מקווה שגם בשנה הבאה נוכל להמשיך את המסורת המיוחדת של התחרות אחרי הפסקה ארוכה".

בין אלפים המבקרים היה גם ניתן למצוא משפחות רבות שהגיעו מדרום הארץ. "הבטחתי לילדי שאם המצב הביטחוני יאפשר זאת ניסע בשבת לחרמון", סיפר שלומי חדד אב לשלושה ילדים מאשדוד, "אני שמח שבסוף יצא לנו להגיע לצפון. הילדים שלי היו צריכים לצאת מהשגרה המתוחה והפחד שאופף אותם. השלג החזיר להם את החיוך לפנים בלי אזעקות מקלטים וכל הלחץ מסביב".

עוד באותו נושא:
החרמון נפתח, גולשי הסקי כבר שם: "במקום שוויץ"
צפו בצפון המושלג: השקט שאחרי הסערה ממעוף הציפור
שלג, רוחות וגלים: צפו בתמונות מהסערה הגדולה

(עדכון ראשון: 19:22)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully