וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלסטיני נפצע מנשיכת כלב צה"לי בגדה - ונעצר

יהושע בריינר

17.3.2012 / 0:17

במהלך ההפגנה השבועית שהתקיימה סמוך לקדומים, התכוון כוח צה"ל לעצור צעיר שהשתתף בה - אך זה ננשך בידי כלב צה"לי במשך דקות ארוכות. "הסצנה הזכירה תקופה אפלות"

בהפגנה שנערכה אתמול (שישי) בכפר קדום הסמוך לקדומים שבשומרון, נפצע קל פלסטיני שננשך בידו על ידי כלב של כוח צה"ל שנכח במקום. בהפגנה השתתפו כמאה פלסטינים ופעילי שמאל, אשר לטענת צה"ל גלגלו צמיגים בוערים ויידו אבנים לעבר הכוחות במקום. במהלך מעצרו של אחד המפגינים, הוא ננשך, כאמור, אך טופל במקום ולא נזקק לפינוי. פלסטיני נוסף נעצר במהלך ההפגנה, בה עשה כוח צה"ל שימוש באמצעים לפיזור הפגנות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
החיילים טוענים כי המפגינים גלגלו לעברם צמיגים בוערים. מפגין פלסטיני ננשך בידי כלב צה"לי/מערכת וואלה!, צילום מסך

אירוע הנשיכה של הכלב תועד במצלמות המפגינים, שם רואים כי כלב מסוג רועה גרמני לופת בשיניו את ידו של המפגין שנמצא שרוע על האדמה, זאת למרות שמסביב ישנם חיילים רבים. פלסטינים שהיו במקום טוענים כי במהלך הניסיון לעצור את אותו המפגין, שיסו בו כוחות מג"ב את הכלב. לדבריהם, במשך דקות ארוכות סירב הכלב לשחרר את שיניו מידו של הצעיר הפלסטיני, זאת בשעה שמפעילו מפציר בו לשחרר את לפיתתו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מפגין פלסטיני ננשך בידי כלב צה"לי/מערכת וואלה!, צילום מסך

עדי ראיה סיפרו כי המפעיל אף תפס את הכלב בלסתו על מנת שזה ישמע בקולו, אך זה ארך זמן רב אשר במהלכו התפתל הפלסטיני וזעק מכאבים. בצה"ל טוענים כי המפגין קיבל טיפול רפואי בידו, אולם לטענת תושבי קדום, הכוחות במקום מנעו תחילה את פינויו בידי אמבולנס של הסהר האדום. עוד נטען כי אחד ממובילי המחאה ניסה לשכנע את המפקדים במקום לפנות את הצעיר להמשך טיפול רפואי, אך זה הותקף בגז פלפל ונעצר אף הוא. "סצנת הנשיכה מזכירה תקופות אפלות מהמאה הקודמת", אמרו המפגינים. הפגנה אחרת התקיימה במקביל גם בכפר נבי סאלח, שם נעצרו שלושה מהמשתתפים בה.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "כמאה פלסטינים ניהלו היום הפגנה אלימה בקדומים, במסגרתה גלגלו צמיגים בוערים וזרקו אבנים. צה"ל השתמש באמצעים לפיזור הפגנות, ובמהלך מעצרו של אחד המתפרעים, ננשך אחד מהם בידו על ידי כלב".


עוד בנושא
אזרחית צרפתיה נפצעה קשה בהפגנה בנבי סאלח
דודו של המפגין הפלסטיני שנהרג: "זה היה רצח"

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

(עדכון ראשון: 18:09)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully