וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממחר: שינויים נוספים בתחבורה הציבורית בגוש דן

דניאל שמיל

15.3.2012 / 12:36

בפעם השלישית מאז חודש יולי מתעדכנת מפת קווי האוטובוסים בגוש דן. משרד התחבורה יציב מאות נציגי שירות בתחנות שיסבירו על השינויים לנוסעים

קווי האוטובוס בגוש דן משתנים, שוב. מחר תיערך פעימת התיקון השלישית לארגון מחדש של הקווים, שנערך עוד ביולי. במסגרת הפעימה, ייערכו שינויים והתאמות ב-22 קווי אוטובוס. בין השינויים, קו 5, יחזור למסלולו שלפני הרפורמה, בקיץ, קו 7 יעבור דרך תל - כביר, קו 22 ייכנס לרחובות הצדדיים ברמת החי"ל, בדומה לקו 21 שבוטל, וקו 40 ייכנס לשכונות הדר יוסף ונאות אפקה וקו 26 ייכנס לשיכון ל' בת"א.

בנת"ע, שתהיה אחראית לשינויים, מבטיחים כי הפעם היה שיתוף הציבור טוב יותר, והם קיבלו את ההערות של רשויות מקומיות, חברות תחבורה ציבורית ונוסעים, וכל אלה שותפו בתוכניות החדשות. בקווים בהם לא הגיעו להבנות, כמו קו 40, לא יבוצעו שינויים בשלב זה.

השינוי המהותי ביותר הוא במערך ההסברה והמידע שמלווה את הפרויקט. התכנון וההסברה הוצאו מנתיבי איילון, והועברו לחברת נת"ע (המבצעת את מערכות הסעת ההמונים בגוש דן).

חברת ההנדסה PGL תכננה את מסלולי הקווים, ותוכנית אב לתחבורה, האחראית על תכנון התחבורה הציבורית בירושלים, גויסה כיועצת בתחום ההסברה. התוצאה היא אתר אינטרנט חדש (busline.gov.il), עם מפות קווים ברורות ומפורטות, המדגימות גם את השינויים מול הקווים הנוספים.

בכל אוטובוס תודבק מפה מעודכנת של הקו, המציגה גם את המקומות בהם כדאי להחליף אוטובוס. באתר גם יהיה "מסלולן", מערכת לתכנון נסיעה המאפשרת את מציאת הקווים המתאימים אחרי שהוקשה כתובת המוצא וכתובת היעד, ובשבוע הבא גם אפליקציה לאייפון ולאנדרואיד תהיה זמינה.

ביום שישי יוצבו מאות נציגי שירות בתחנות, ולפי טענת משרד התחבורה, יהיה להם ידע רב יותר מאשר הדיילים שהופעלו בקיץ, ולא יכולים היו לסייע לנוסעים המבולבלים. ראשי הצוותים יצוידו במכשירי אייפד, ויוכלו להציג עליו את מפות הקווים והשינויים. הדיילים יישארו בשטח במשך השבוע הבא.

"הבעיה בקיץ היתה שהמהנדסים השתלטו על התוכנית" אומר מקורב לנושא "ונעשו שינויים לא נחוצים רק לשם השינוי, ובשם עקרונות של תכנון, מבלי לבדוק לעומק מה מתאים לנוסעים".

דרור גנון, סגן ראש אגף תחבורה ציבורית במשרד התחבורה אומר כי "נכנסתי לעניין רק לפני לבקשת השר, אחרי הרה-ארגון בירושלים. עשינו את הבלתי יאומן מבחינת התהליך והצגת המידע". לדברי גנון, "היו שינויים ועוד יהיו. תחבורה ציבורית מתאימה את עצמה כל הזמן לצרכי המשתמשים. אני לא יכול לשנות 50 קווים בבת אחת, כי התושבים לא יכולים להתרגל לזה, וגם המפעילים לא מסוגלים לבצע שינוי דרסטי כל כך. אנחנו נמשיך ללמוד ולהשתפר".

איתי חיים, מנהל קשרי החוץ בארגון נוסעי התחבורה הציבורית אמר "אנחנו מברכים על כל שינוי, אם הוא משפר את תנאי הנוסעים. אנחנו רואים בסבב השינויים הזה נסיגה מהעקרונות בתוכנית המקורית, של קווי מזלג, שהביצוע שלהם לא היה טוב. הפעם, הצליחו להקל על נוסעים רבים, אבל צריך לזכור שאם לא מגדילים את התשומות ומוסיפים אוטובוסים ותדירות, לא נראה שינוי דרמטי".

דרור גנון אמר בתגובה, "התקציב גדל במעט, וכמות הנסיעות התרבתה, בקרוב נגדיל עוד יותר את כמות האוטובוסים עם הכנסת תחרות לקווים בגוש דן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully