וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרתון ירושלים: לרוץ מבעד להיסטוריה

ניר ברקת

13.3.2012 / 4:47

בבוקר יום שישי יעמדו זה לצד זה אלפי רצים מיותר מ-50 מדינות שונות ולהם מטרה אחת - לרוץ במרתון ירושלים הבינלאומי השני. עוד בטרם נורתה יריית הפתיחה, אפשר כבר לרשום הישג - הפיכתו של מרתון ירושלים למרתון הבינלאומי המוביל בישראל ולאחד מאירועי הספורט הגדולים ביותר שנערכו בארץ.

אין סמלי מכך ש"העיר אשר חוברה לה יחדיו" מארחת יותר מ-1,000 רצים מכל קצות תבל, ועוד אלפים רבים של רצים ישראלים, שירוצו יחד בין אתריה הקסומים, העתיקים והחדשים - ויוסיפו עוד פרק להיסטוריה המפוארת של בירת ישראל.

כרץ מרתון אשר סיים חמישה מירוצים בערים שונות בעולם, אני יכול להגיד בביטחון מלא כי מעטות הן הערים המשלבות במסלול המרתון נופים עוצרי נשימה ומלאי השראה, אוויר צלול ומסלול אתגרי כמו ירושלים.

הפיכתו של מרתון ירושלים לאירוע בינלאומי רחב היקף מעמידה את ירושלים באותה שורה יוקרתית של ערים כמו ניו יורק, פאריס, לונדון וברלין - מערי התיירות המובילות בעולם. לירושלים יש פוטנציאל דומה לערים אלו מבחינת מה שיש לה להציע, והמרתון תורם רבות לדימויה בארץ וברחבי העולם.

המרתון מחזק את ירושלים כעיר מודרנית ומתקדמת

המסורת שהתחלנו בשנה שעברה נותנת זריקת מרץ לכלכלת העיר ומושכת אלפי מבקרים לסייר וללון בה. המרתון שייערך ביום שישי מחזק את ירושלים כעיר מודרנית ומתקדמת המושכת גם מה שמכונה "תיירות ספורט", וזאת נוסף על המוני התיירים המגיעים אליה כדי לבקר באתריה הקדושים וההיסטוריים.

אין להתעלם גם מכך שהצלחתו של המרתון מקדמת עוד מטרה חשובה מאין כמוה - הנחלת תרבות הספורט והפעילות הגופנית בעיר ובמדינה כולה.

חשוב לי לציין כי אנו עובדים במרץ זה זמן רב כדי שלרשות הרצים, בני משפחותיהם והמבקרים הרבים יעמדו כל השירותים שיאפשרו להם לרוץ בהצלחה, ליהנות משלל האירועים הרבים שיתקיימו סביב המרתון ולטעום מכל מה שיש לירושלים להציע, וכולנו יודעים מה יש לבירת ישראל להציע.

המרתון כשלעצמו מציע מגוון מקצים לקהלים השונים, ואני בטוח שכל אדם שיבחר לעצמו את המקצה המתאים לו ייהנה מחוויה בלתי נשכחת.

ביום המרתון, שישי, תלבש העיר ירושלים חג גם עבור מי שאינו רץ או מתכוון לצפות ברצים לאורך המסלול. אני מזמין את כולכם להשתתף בחוויה.

הכותב הוא ראש עיריית ירושלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully