וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המצב בדרום והמערכה הגדולה

חיים שיין

12.3.2012 / 9:55

מאות אלפי ישראלים שוב צמודים למקלטים ולחדרים מוגנים. עשרות רבות של רקטות נורות מרצועת עזה לעבר ישראל מדי יום. שיגרת החיים של תושבי אשקלון, אשדוד, באר שבע, קריית גת, גדרה ויבנה מופרת בקול מטחי ירי ואזעקות, ורק בנס לא היו עד כה פגיעות חמורות בנפש. מדינה חפצת חיים לא יכולה לסמוך על ניסים. ודאי שאינה יכולה לסמוך על שיקול הדעת של מנהיגי חמאס ברצועה - האחראים בלעדית להפקרות בשטחם. הניסיון ההזוי של פרשנים בתקשורת הישראלית להציג את חמאס כמבוגר האחראי, לעומת הג'יהאד וועדות ההתנגדות העממית, הוא חזרה מסוכנת על טעויות העבר. מי ששם את יהבו על ערפאת, מחפש כעת משענת רצוצה אצל הנייה וחבריו המחבלים.

* * *

מדינת ישראל מצויה בתוך צבת טרוריסטית. חמאס בדרום וחיזבאללה בצפון. ישויות טרוריסטיות שבכל רגע נתון יכולות לשבש את החיים במדינת ישראל. ישויות רצחניות הפועלות מתוך מרחב אזרחי המשמש להם מגן חי, בלי שיצטרכו לתת דין וחשבון לשום אדם וארגון בינלאומי. חמאס וחיזבאללה מופעלים על ידי איראן בשלט רחוק ומשמשים נשק אסטרטגי במערכה נגד מדינת ישראל. זו מערכה הכוללת גם הכנת תשתיות ללוחמה גרעינית. בתוך הסבך הזה נמצאת גם סוריה, בעלת ארסנל גדול של נשק כימי. משטר מיואש בשלבי גסיסתו עלול להשתמש בו.

ההסלמה ברצועה היא ביטוי לייאוש של הערבים (המכונים בטעות פלשתינים). זו אינה פעולת תגמול, כפי שהם מכריזים, על חיסול בכירים במערך הרקטות של חמאס.

מקור הייאוש הוא בהצלחתה של ישראל לדחוק אל שולי הדרכים את העיסוק בסוגיה הפלשתינית. העולם כולו מתמקד באיראן ובסוריה. כדי להקל את הלחץ על איראן ועל סוריה ולהחזיר אל סדר היום את העניין הפלשתיני החליטו בעזה לקיים סבב תוקפני נוסף נגד ישראל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שיגרת החיים של תושבי אשקלון, אשדוד, באר שבע, קריית גת, גדרה ויבנה מופרת בקול מטחי ירי ואזעקות, ורק בנס לא היו עד כה פגיעות חמורות בנפש/מערכת וואלה!, צילום מסך

על פי תוצאות הסבבים הקודמים, סביר שבתוך שעות או ימים ספורים בתיווך מצרי או אחר תחזור הרגיעה אל הדרום, רגיעה שתימשך שבועות או חודשים עד לסבב הבא.

מדינת ישראל לא יכולה להרשות מציאות שבה מיליוני אזרחים בישראל חיים כבני ערובה בידי טרוריסטים.

התפיסה ההגנתית של ישראל, המתבססת על כיפת ברזל, על מיגונים ומפעם לפעם על חיסולים ממוקדים, אינה יכולה להיות יעילה לאורך זמן. יכולת שיגור הטילים של האויבים הולכת ומשתכללת ואין ביטחון שלא יהיו חס וחלילה קורבנות בנפש.

* * *

כבר הוכח זה עשרות בשנים, לכל הפחות, כי השפה היחידה המובנת במזרח התיכון היא שפת הכוח. כל ההסברים היפים בעל פה וכל ניסיונות השכנוע הרציונליים לחדול מעימותים אלימים אף פעם לא הועילו.

אשר על כן, השהיה בהפעלת הכוח רק עלולה לסבך את המצב בעתיד. ישראל עלולה להיות מופתעת ביום אחד מכמות אדירה של טילים מצפון ומדרום.

למדינת ישראל יש כל ההצדקה והיכולת להפסיק את הירי מהדרום. שום מדינה בעולם לא היתה מסכימה שלא להגיב לכך שסמוך לגבולה נבנה מחסן נשק אדיר.

* * *

במציאות הבינלאומית העוינת לישראל לעולם לא יהיה מועד נוח לביצוע פעולה שתסלק את האיום מהדרום. מתוך אחריותה לביטחון אזרחי המדינה חובה לקבל החלטות, הגם שאינן קלות, לסלק אחת ולתמיד את שלטון הטרור העזתי. לשם כך אין צורך לכבוש שוב את הרצועה לשנים רבות. תושבי הצפון והדרום מוכנים לשאת במחיר המערכה הממוקדת. אי אפשר לדרוש מתושבים נאמנים אלה שנים של הבלגה והשלמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully