וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חייל נמצא מת ברכב בגבול עזה, חשש ששאף גז רעיל

12.3.2012 / 0:08

פרסום ראשון: נהג רכב צבאי ממוגן שהמתין לכוח שהיה בפעילות מבצעית בגבול הרצועה נמצא ללא רוח חיים בתוך הרכב, שבועיים לפני שחרורו. "ניתן היה למנוע את הטרגדיה"

טרגדיה באוגדת עזה: חייל צה"ל נמצא אתמול (ראשון) ללא רוח חיים בכלי רכב ממוגן מסוג "ספארון" לא הרחק מגבול ישראל ורצועת עזה. החייל, נהג הרכב, המתין במקום לכוח של צה"ל שיצא בלילה שבין שבת לראשון לפעילות מבצעית חשאית בגבול ישראל והרצועה. לאחר שיצא הכוח מכלי הרכב הממוגן, נסע הנהג הצבאי לפאתי היישוב בני נצרים שבדרום רצועת עזה והמתין במהלך הלילה בתוך הרכב לסיום הפעילות. עם אור ראשון חזר הכוח לפאתי היישוב אך החייל לא השיב בקשר לקריאות המפקדים.

לאחר שלא השיב, התעורר חשד שהוא נפגע ונחטף וכוחות גדולים הוקפצו על מנת לאתרו. כעבור זמן קצר אותר הרכב, שהיה נעול מפנים, אך מאחר ומדובר בכלי רכב ממוגן מפני ירי קל וטילים נגד-טנקים התקשו הכוחות לפתוח אותו, זאת בעוד החייל לא השיב לקריאותיהם. לאור זאת הוקפצו אל המקום צוותים מיוחדים לפריצת כלי הרכב וכן צוותי רפואה, ולאחר מאמץ של למעלה משעה הצליחו לפרוץ פנימה ומצאו את החייל שרוע בתוך כלי הרכב ללא רוח חיים. צוות רפואי ניסה לבצע בו החייאה, אך לבסוף רופא קבע את מותו. הודעה נמסרה למשפחתו של החייל.

מתחקיר ראשוני של האירוע הקשה עולה כי לפני שלושה ימים נהג החייל בכלי הרכב והקיא במהלך הפעילות כפי הנראה כתוצאה משאיפת גזים רעילים שנפלטו מהמנוע לחלל הרכב. גורמי צבא אמרו כי לא נפסלת האפשרות שהחייל הלך לישון בכלי הרכב כשהמנוע דולק ותוך כדי שינה נשם גזים רעילים שהובילו למותו. גורם צבאי מאוגדת עזה מסר כי "מדובר בחייל בן 20 שבעוד שבועיים היה אמור לסיים את שירותו הסדיר בצה"ל". גורם צבאי נוסף סיפר כי "ניתן היה למנוע את הטרגדיה אם החמ"ל היה בקשר עם הנהג מדי שעה או לחלופין היה יושב לצדו חייל נוסף כפי שאירע לילה קודם לכן בפעילות מבצעית". פרטי האירוע הועברו לידי המשטרה הצבאית החוקרת (מצ"ח) שהחלה לגבות עדויות במטרה לפענח מה הן הנסיבות שהובילו למות החייל.

מדובר צה"ל נמסר אתמול בתגובה: "הבוקר נמצא חייל ללא רוח חיים ביישוב בני נצרים. הודעה נמסרה למשפחתו. בנושא נפתחה חקירת מצ"ח ועם סיומה יועברו ממצאיה לבחינת הפרקליטות הצבאית".

לקריאה נוספת:
טרגדיה: טירון התאמן ליחידה מובחרת ו"מת מזיהום"
חייל צה"ל התהפך עם רכבו לתעלה בצפון - ונהרג
תחקיר הפיגוע בדרום: חייל גולני נהרג מאש כוחותינו

לפניות לכתב:amirbohbot@walla.co.il

(עדכון ראשון: 21:08)

  • עוד באותו נושא:
  • אוגדת עזה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully