וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תופעה בעירק: עשרות נערים בלבוש "אימו" נסקלים למוות

11.3.2012 / 9:50

ארגונים לזכויות אדם מדווחים שלפחות 14 בני נוער שהתלבשו בסגנון "שטני" הוצאו להורג בבגדד, ומעריכים שמניין המתים מגיע למאה. הרשויות והמנהיגים הבכירים מכחישים אחריות

לפחות 14 בני נוער נסקלו למוות בבגדד בשלושת השבועות האחרונים, משום שהתלבשו בסגנון המכונה אימו (EMO) ואימצו צורת חיים מערבית. ארגוני זכויות אדם אומדים את מספרם של הנערים שהוצאו להורג בכ-90 עד מאה מאז תחילת השנה. הרשויות בעירק מכחישות את הדיווחים, וטוענות כי מקורם של כל מעשי הרצח הם בנקמה או בנסיבות אחרות.

מקורות רפואיים בבגדד דיווחו כי בסוף השבוע הופצו רשימות שבהם צוינו שמות של בני נוער, שהוזהרו מפני הוצאה להורג אם לא ישנו את סגנון חייהם. על אחד העלונים ציינו אנשי דת 24 שמות, וכתבו: "אנו ממליצים לכם בכל לשון, אם לא תזנחו את דרכם הבזויה בתוך ארבעה ימים, חמתו של האל תרד עליכם, נשים וגברים, באמצעות המוג'הידין".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תמונות המתעדות, לכאורה, נערים שהוצאו להורג/מערכת וואלה!, צילום מסך

האימו מתאפיין בחיבה למוזיקת פאנק ומקורו בארצות הברית בשנות השמונים. בשנים האחרונות התעורר מחדש שוב והפך פופולרי במדינות נוספות, בין היתר ביפן. חסידי הסגנון לובשים מכנסי ג'ינס הדוקים ומתהלכים בלבוש כהה, לובשים מעילי עור ומתהדרים בתסרוקות קוצניות. הפלגים השמרניים בעירק מקבילים את האימו ל"סגנון השטן". לפי דיווחים של ארגוני זכויות אדם, משרד הפנים הורה למשטרה ולמשמרות הצניעות לרדוף את בני הנוער הלבושים בסגנון זה, ככל הנראה כעלה תאנה לרדיפת הומוסקסואלים.

בני נוער נוספים נסקלו "לשם אזהרה"

לפחות 14 גופות הובאו לאחרונה לבתי החולים בבגדד, ועליהן סימני חבלה. אנשי בית החולים אמרו לסוכנות הידיעות רויטרס כי מסתמן שהנערים נסקלו למוות באבנים או בלבנים. ארבעה נערים ושתי נערות הגיעו לבתי החולים כשלגופם חבלות שככל הנראה נועדו לגרום להם לשוב "מדרכם הרעה".

מנהיגים דתיים בולטים בעירק גינו את התופעה והתנערו מאחריות למעשי הרצח. באתר האינטרנט שלו, טען הבולט שבמנהיגים הלא-ממשלתיים, השייח השיעי מוקתדא א-סדר, כי לחסידיו אין קשר למעשים.

"אנו תמיד נוקטים בדרכי שלום ובדרכים חינוכיות כדי לתקן עוולות", השיב א-סדר לשאלה שהופנתה אליו באתר. הוא ציין כי אמנם, צעירים שמתלבשים בסגנון אימו הם "משוגעים ושוטים", אך הבהיר כי על יש לטפל בהם רק בדרך חוקית ובאמצעות הרשויות בלבד.

באירן שוקלים להקל בעונשה של נואפת: תלייה במקום סקילה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully