וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדוורים ברמת גן שובתים: "לא נחלק חומר מיסיונרי"

ענת שלו

5.3.2012 / 18:01

עשרות דוורים ברמת גן מסרבים לחלק עותקים מתורגמים של הברית החדשה שהופצו בסניפים. לטענתם, הדבר אסור מבחינה הלכתית וחוקית. חברת הדואר: לא בוחרים מה לחלק ומה לא

חופש הביטוי או פגיעה ברגשות העובדים? עשרות דוורים ברמת גן פתחו בשביתה היום (שני) בגלל שהתבקשו לחלק אלפי עותקים מתורגמים של הברית החדשה, שהופצו דרך סניפי הדואר בעיר. הדוורים מסרבים לחלק את הספרים הדתיים, כיוון שלטענתם הדבר אסור מבחינה הלכתית ומבחינה חוקית.

לא ברור מהיכן הגיעו הבוקר אלפי העותקים לסניפי הדואר ברמת גן, אך יצוין כי בעיר יש אוכלוסיה גדולה של תושבים יוצאי חבר המדינות ומדינות נוצריות אחרות.

הדוורים, חלקם דתיים ואחרים חילונים, אמרו כי הם אינם מוכנים לחלק "חומר תעמולה מיסיונרי". הם אף פנו לחבר הכנסת זבולון אורלב (הבית היהודי), בדרישה לעצור את החלוקה עד שיתברר אם מדובר במעשה חוקי.

"נכון שמפיצים הרבה חומרים בדואר, הרבה פרסומות ודברים כאלה. אבל פה מדובר במשהו שונה", אמר אחד מעובדי הדואר ברמת גן. העובד, שסירב להזדהות בשמו, אמר לוואלה! חדשות: "אני לא דתי, אבל יש בזה משהו בעייתי מבחינה דתית, ומישהו צריך לבדוק את זה, ועד שזה יקרה, אנחנו לא מתכוונים לעשות עם זה כלום". העובד סיפר גם כי חלק מהדוורים הדתיים לקחו את העניין "יותר קשה מאחרים".

הברית החדשה של מרתין לותר בתצוגה במוזיאון בברלין. AP
תעמולה מסיונרית או חומר קריאה בסיסי לבני הדת הנוצרית? הברית החדשה/AP

זו אינה הפעם הראשונה שדואר ישראל מתמודד עם מקרה דומה. בסניף בפתח תקווה הופצו בעבר אלפי עותקים מהברית החדשה, אך לא התעוררה מחאה דומה. "אנחנו לא רוצים להתחיל מלחמת עולם כאן", אמר העובד ששוחח עם וואלה! חדשות, "אבל בעניין הזה ספציפית, אנחנו לא הולכים לוותר".

ח"כ אורלב מסכים עם טענות הדוורים, וקורא לעצור את חלוקת הספרים. "לא מתקבל על הדעת שדואר ישראל יהיה שותף להפצת חומר מיסיונרי לתושבי ישראל היהודים", אומר אורלב. "יש להבהיר למיסיונרים כי החוק אוסר זאת ועל חברת דואר ישראל לסרב להפיץ את החומרים".

מחברת דואר ישראל נמסר בתגובה: "חברת דואר ישראל בע"מ היא חברה ממשלתית הפועלת בהתאם לחוק הדואר, על פיו היא מחויבת לחלק כל דבר דואר שמגיע אליה לחלוקה. לחברת דואר ישראל אין זכות או יכולת לברור מה לחלק או לא. על כן, גם במקרה הזה דברי הדואר יחולקו בהתאם לחובתנו על פי החוק".


שביתות נוספות מהזמן האחרון:
הסטודנטים שבים ללימודים היום, הסגל הזוטר שובת
עובדי נמלי הים פתחו בשביתה: "כספי הפנסיה בסכנה"
המגעים הליליים נכשלו: מערך האחיות שובת היום

לפניות לכתבת - anat.shalev2184@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully