וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גופותיהם של מלחי הקורסק יישארו במצולות

19.10.2000 / 22:19

ראש חיל הים הרוסי: הסכנה הרבה הכרוכה במבצע עשויה להביא לביטולו; אלמנתו של מפקד הצוללת התפטרה מתפקידה בועדה לאיסוף תרומות למען משפחות ההרוגים; מאשימה את חברי הועדה בביזבוז כספי התרומות

חיל הים הרוסי יאלץ כנראה לוותר על תוכניותיו לחלץ את גופות המלחים שטבעו בצוללת קורסק. אדמירל ולדימיר קורויידוב, העומד בראש חיל הים, אישר כי הוא שוקל לבטל את המבצע בשל הסכנה הכרוכה בו. "אם ניתוח המצב בתוך הצוללת יראה כי מסוכן מדי לצלול אליה, איאלץ להורות על ביטולו", מסר האדמירל.

נושא חילוץ הגופות מצוי בליבה של סערה ציבורית ברוסיה, מאז שהנשיא ולדימיר פוטין הורה לפני חודש על קיום המבצע לחילוצן.

ממשלת רוסיה שכרה בתחילה חברה נורבגית לביצוע החילוץ, אולם לאחר שהתברר שהמחירים שדרשה היו גבוהים מדי, שכרה רוסיה את הסניף הנורבגי של החברה האמריקאית הליבורטון (Halliburton). המבצע היה צפוי להתחיל בשבוע הבא, אולם בשל גורם הסכנה, ובשל העובדה כי חלק מהגופות נפגעו ככל הנראה מהפיצוץ שארע בצוללת, רבות מהמשפחות הסכימו לתת לגופות יקיריהן להישאר במצולות הים.

במקביל להודעתו של האדמירל, אירעה סערה נוספת סביב אותו נושא: אירן לאצ'ינה, אלמנתו של מפקד הקורסק, התפטרה מהועדה שהוקמה למטרת איסוף תרומות למען משפחות ההרוגים. לאצ'ינה טוענת כי כספים רבים שאספה הועדה בוזבזו על עותקים מהספר שנכתב על הטרגדיה ומכתבי תודה לתורמים.

הצוללת הגרעינית קורסק טבעה בחודש אוגוסט האחרון. כל 118 חברי הצוות בצוללת נהרגו. טרם התגלה הגורם לטביעתה של הקורסק, אולם גורמים בממשל הרוסי סוברים כי הצוללת התנגשה עם כלי שיט אחר. הקורסק מצויה בעומק של 106 מטרים בים הצפוני.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully